AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1 Skrevet 5. mars 2018 Forrige gang jeg hadde sopp i underlivet brukte jeg bare en 500 mg canesten vagitorie og smurte bare med canesten kremen 1 gang dagen etter, så forsvant kløen og plagene. Jeg vet at man skal egentlig smøre i flere dager etter at plagene er borte for at soppen skal forsvinne skikkelig... Forrige gang fikk jeg det dagen før jeg skulle besøke kjæresten og tok derfor en kjapp løsning for å unngå å være sååå sår nedentil pga. kremen. Jeg er redd for at soppen skal komme tilbake rett før jeg skal besøke kjæresten igjen (om ca. 3 uker) fordi jeg har noen stressende uker fremfor meg, og frykter da at soppen skal komme tilbake, siden jeg forrige gang ikke "fullførte" kuren. Jeg har ingen plager i form av kløe, svie eller utflod nå, og har ikke hatt det siden jeg tok den vagitorien forrige gang heller. Men går det ann å ta en canesten kur (der man tar en vagitorie hver kveld i 6 dager) bare for å forsikre meg om at soppen er borte? Anonymkode: 3da54...a29
Gjest Cocosa Skrevet 5. mars 2018 #2 Skrevet 5. mars 2018 Man skal ikke ta medisiner man ikke trenger, så nei. Ville ikke gjort det.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #3 Skrevet 5. mars 2018 Kan det skade på noen måte? TS Anonymkode: 3da54...a29
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #4 Skrevet 5. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det skade på noen måte? TS Anonymkode: 3da54...a29 Ikke ta canestenkur uten påvist sopp. Ta heller vivagbalansekapsler. Du får de billigst på 123apotek.no Anonymkode: de760...f1e 1
Gjest Cocosa Skrevet 5. mars 2018 #5 Skrevet 5. mars 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan det skade på noen måte? TS Anonymkode: 3da54...a29 Du kan jo bli «immun», blant annet. Og ja, det er skadelig. Endret 5. mars 2018 av Cocosa
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #6 Skrevet 5. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forrige gang jeg hadde sopp i underlivet brukte jeg bare en 500 mg canesten vagitorie og smurte bare med canesten kremen 1 gang dagen etter, så forsvant kløen og plagene. Jeg vet at man skal egentlig smøre i flere dager etter at plagene er borte for at soppen skal forsvinne skikkelig... Forrige gang fikk jeg det dagen før jeg skulle besøke kjæresten og tok derfor en kjapp løsning for å unngå å være sååå sår nedentil pga. kremen. Jeg er redd for at soppen skal komme tilbake rett før jeg skal besøke kjæresten igjen (om ca. 3 uker) fordi jeg har noen stressende uker fremfor meg, og frykter da at soppen skal komme tilbake, siden jeg forrige gang ikke "fullførte" kuren. Jeg har ingen plager i form av kløe, svie eller utflod nå, og har ikke hatt det siden jeg tok den vagitorien forrige gang heller. Men går det ann å ta en canesten kur (der man tar en vagitorie hver kveld i 6 dager) bare for å forsikre meg om at soppen er borte? Anonymkode: 3da54...a29 Nei. Du skal ikke bruke soppmidler forebyggende for sikkerhetsskyld. Da risikerer du å få alvorlige bivirkninger noe flere har skrevet om på forumet. Skal du ha noe forebyggende så finner du melkesyrekapsler på apoteket. De er ment brukt forebyggende. Anonymkode: 719fe...e02 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #7 Skrevet 5. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det skade på noen måte? TS Anonymkode: 3da54...a29 Ja, det kan skade deg grundig. Canesten er sterke midler. Og i tillegg leveringsvansker på. Anonymkode: 719fe...e02
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #8 Skrevet 5. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det skade på noen måte? TS Anonymkode: 3da54...a29 Ja. Det kan føre til ødelagte slimhinner og vestibulitt. Man skal IKKE overforbruke Canesten. Gynekologer anbefaler å holde seg langt unna frem til man har fått påvist sopp hos lege. I linken jeg legger ved står det at man kun skal egenbehandle maks to ganger, før man skal ta dyrkningsprøve - det sier litt om hvor sterkt dette middelet er. http://legeforeningen.no/Fagmed/Norsk-gynekologisk-forening/Gynekologen/2002/gynekologen-nr-42002/vulvalidelser-v-magne-halvorsen/ Anonymkode: c26d1...09f 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #9 Skrevet 5. mars 2018 Ok, da skal jeg la være å gjøre det! Men hva med slike vivag-kapsler som skal sørge for et godt "miljø" nedentil, skal de bare brukes ved f.eks. kløe, mye utflod, lukt osv, eller kan jeg bruke de uten å ha "symptomer" akkurat nå? Disse inneholder vel melkesyre som skal gi et godt miljø? Eneste grunnen til at jeg er bekymret for nytt sopp-utbrudd er jo fordi det kom på et veldig dårlig tidspunkt forrige gang, etter en stressende periode (som jeg nå er på vei inn i gjen), og derfor er bekymret for at stress generelt kan utløse soppen igjen. TS Anonymkode: 3da54...a29
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #10 Skrevet 5. mars 2018 Beste ift forebygging iflg min gynekolog er å ikke bruke truseinnlegg, heller skifte truse ofte, så dåsa får luft. Intilleg har jeg hatt hell med å bytte ut intimsåpe med babyolje ved vask i perioder jeg "kjenner på noe". Anonymkode: 4f73a...427
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #11 Skrevet 5. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Beste ift forebygging iflg min gynekolog er å ikke bruke truseinnlegg, heller skifte truse ofte, så dåsa får luft. Intilleg har jeg hatt hell med å bytte ut intimsåpe med babyolje ved vask i perioder jeg "kjenner på noe". Anonymkode: 4f73a...427 Og gå med klær som ikke strammer rundt skrittet i disse periodene... Anonymkode: 4f73a...427
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #12 Skrevet 5. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, da skal jeg la være å gjøre det! Men hva med slike vivag-kapsler som skal sørge for et godt "miljø" nedentil, skal de bare brukes ved f.eks. kløe, mye utflod, lukt osv, eller kan jeg bruke de uten å ha "symptomer" akkurat nå? Disse inneholder vel melkesyre som skal gi et godt miljø? Eneste grunnen til at jeg er bekymret for nytt sopp-utbrudd er jo fordi det kom på et veldig dårlig tidspunkt forrige gang, etter en stressende periode (som jeg nå er på vei inn i gjen), og derfor er bekymret for at stress generelt kan utløse soppen igjen. TS Anonymkode: 3da54...a29 ViVag kapsler, Lactal osv kan du fint bruke uten noe symptomer - de har bare uskyldige, «gode» bakterier i seg Anonymkode: c26d1...09f
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #13 Skrevet 5. mars 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Ok, da skal jeg la være å gjøre det! Men hva med slike vivag-kapsler som skal sørge for et godt "miljø" nedentil, skal de bare brukes ved f.eks. kløe, mye utflod, lukt osv, eller kan jeg bruke de uten å ha "symptomer" akkurat nå? Disse inneholder vel melkesyre som skal gi et godt miljø? Eneste grunnen til at jeg er bekymret for nytt sopp-utbrudd er jo fordi det kom på et veldig dårlig tidspunkt forrige gang, etter en stressende periode (som jeg nå er på vei inn i gjen), og derfor er bekymret for at stress generelt kan utløse soppen igjen. TS Anonymkode: 3da54...a29 Husk at når du vivag kapselene for du utflod, men det er vanlig og pillene som gjør det! ikke ta det som sopp! Anonymkode: 28a1a...fa6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #14 Skrevet 5. mars 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, da skal jeg la være å gjøre det! Men hva med slike vivag-kapsler som skal sørge for et godt "miljø" nedentil, skal de bare brukes ved f.eks. kløe, mye utflod, lukt osv, eller kan jeg bruke de uten å ha "symptomer" akkurat nå? Disse inneholder vel melkesyre som skal gi et godt miljø? Eneste grunnen til at jeg er bekymret for nytt sopp-utbrudd er jo fordi det kom på et veldig dårlig tidspunkt forrige gang, etter en stressende periode (som jeg nå er på vei inn i gjen), og derfor er bekymret for at stress generelt kan utløse soppen igjen. TS Anonymkode: 3da54...a29 På apoteket har de Multi-Gyn FloraPlus 5 endosetuber ta rett før du legger deg, virker veldig bra og er mer forebyggende enn ment som behabdling Anonymkode: e3d3e...69d
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #15 Skrevet 5. mars 2018 Just now, AnonymBruker said: På apoteket har de Multi-Gyn FloraPlus 5 endosetuber ta rett før du legger deg, virker veldig bra og er mer forebyggende enn ment som behabdling Anonymkode: e3d3e...69d vivag skal også tas rett før legge tid Anonymkode: 28a1a...fa6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #16 Skrevet 5. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: På apoteket har de Multi-Gyn FloraPlus 5 endosetuber ta rett før du legger deg, virker veldig bra og er mer forebyggende enn ment som behabdling Anonymkode: e3d3e...69d Man kan også bruke multigyn actigel. Dette er mye billigere da det er en hel tube man kan bruke litt og litt av. Jeg bruker det selv forebyggende mot sopp. Anonymkode: 48702...b15
Maleficenta Skrevet 5. mars 2018 #17 Skrevet 5. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok, da skal jeg la være å gjøre det! Men hva med slike vivag-kapsler som skal sørge for et godt "miljø" nedentil, skal de bare brukes ved f.eks. kløe, mye utflod, lukt osv, eller kan jeg bruke de uten å ha "symptomer" akkurat nå? Disse inneholder vel melkesyre som skal gi et godt miljø? Eneste grunnen til at jeg er bekymret for nytt sopp-utbrudd er jo fordi det kom på et veldig dårlig tidspunkt forrige gang, etter en stressende periode (som jeg nå er på vei inn i gjen), og derfor er bekymret for at stress generelt kan utløse soppen igjen. TS Anonymkode: 3da54...a29 Ikke ta noen stikkpiller og styr. Vask deg med naturell yoghurt heller im du er bekymra. Det er iallefall ikke noe som kan gi evt bivirkninger og bruk bomullstruser 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #18 Skrevet 5. mars 2018 2 minutter siden, Maleficenta said: Ikke ta noen stikkpiller og styr. Vask deg med naturell yoghurt heller im du er bekymra. Det er iallefall ikke noe som kan gi evt bivirkninger og bruk bomullstruser naturell yougurt? er du sikker? Anonymkode: 28a1a...fa6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #19 Skrevet 5. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok, da skal jeg la være å gjøre det! Men hva med slike vivag-kapsler som skal sørge for et godt "miljø" nedentil, skal de bare brukes ved f.eks. kløe, mye utflod, lukt osv, eller kan jeg bruke de uten å ha "symptomer" akkurat nå? Disse inneholder vel melkesyre som skal gi et godt miljø? Eneste grunnen til at jeg er bekymret for nytt sopp-utbrudd er jo fordi det kom på et veldig dårlig tidspunkt forrige gang, etter en stressende periode (som jeg nå er på vei inn i gjen), og derfor er bekymret for at stress generelt kan utløse soppen igjen. TS Anonymkode: 3da54...a29 Bytt ut soppmiddel/Canesten med antibiotika. Ville du synes det var ok å ta antibiotika forebyggende med samme begrunnelse som du oppgir for å ta soppmidler? Jeg antar nei. Mener du deri ot ja, så må du bestille deg en legetime og diskutere med legen din. Melkesyrevagitorer kan du bruke så mye du vil. De forebygger og like ufarlig som å bruke naturell youghurt. Men alt med måte. Det beste er å la underlivet ditt få fred for all mulig behandling. Anonymkode: 719fe...e02 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #20 Skrevet 5. mars 2018 3 minutter siden, Maleficenta said: Ikke ta noen stikkpiller og styr. Vask deg med naturell yoghurt heller im du er bekymra. Det er iallefall ikke noe som kan gi evt bivirkninger og bruk bomullstruser Take it back https://www.helsenett.no/218-sykdommer/gynekologi/gynekologi/19532-yoghurt-mot-soppinfeksjon.html Anonymkode: 28a1a...fa6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå