Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Valhalla
Skrevet
Som sagt før; at du ikke ser eller ikke vil se parallellen og den påfølgende inkonsekvensen er ditt eget valg. Verre er det ikke.

Du har ikke vist noen sammenheng mellom de to. En krig som vil gjøre et folk fritt og kanskje etter hvert en hel region er verdt å kjempe og dø for. Det kan tenkes at man har spart liv ved å avslutte diktaturet, og kvaliteten på liv vil bli bedre. Du burde se at ditt eksempel rett og slett ikke er gyldig og komme deg tilbake til saken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet er vel heller at Trøffel ikke har flere argumenter å komme med i debatten og prøver derfor å dra ut diskusjonen med vage paralleller.

Skal vi sammenligne alle dødsfall, uansett om de skjer i krig eller på havet eller drap på gaten med abort?

Gjest Anonymous
Skrevet

Du har ikke vist noen sammenheng mellom de to. En krig som vil gjøre et folk fritt og kanskje etter hvert en hel region er verdt å kjempe og dø for. Det kan tenkes at man har spart liv ved å avslutte diktaturet, og kvaliteten på liv vil bli bedre. Du burde se at ditt eksempel rett og slett ikke er gyldig og komme deg tilbake til saken.

Ja, jeg burde selvsagt skjønt at respekten for livet ikke er saken.

(Ironi. Igjen)

Gjest Valhalla
Skrevet

Ja, jeg burde selvsagt skjønt at respekten for livet ikke er saken.

(Ironi. Igjen)

Du ser ikke at respekten for livet kan være et argument FOR krig?

Gjest TomKrus
Skrevet
Du ser ikke at respekten for livet kan være et argument FOR krig?

Og at respekten for kvinnens liv er et argument for legal abort?

Gjest Valhalla
Skrevet

Og at respekten for kvinnens liv er et argument for legal abort?

Har jeg aldri hatt problemer med å se, men jeg uenig og mener det ufødte livs rettigheter veier tyngre. Dessuten har abort store negative konsekvenser for svært mange kvinners liv i form av psykiske problemer, skyldfølelse etc. etter en abort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...