AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1 Skrevet 5. mars 2018 Jeg ble utsatt for et overgrep for ca 1,5 år siden. I den forbindelse var jeg på overgrepsmottaket på St Olavs i Trondheim. Jeg var der 3-4 ganger for samtaler, før jeg begynte hos psykolog. Jeg husker veldig lite fra den perioden, og nesten ingenting fra samtalene. Det jeg husker er at jeg fikk en vaksine i 3 (?) doser. Dette var Hepatitt, men husker ikke om det var A, B eller C. Jeg skal ut å reise til sommeren og må ta bla. hepatitt A. Jeg er usikker på om jeg har den fra før, og vet ikke hva som kan skje hvis jeg tar den dobbelt opp. Kvier meg for å ringe overgrepsmottaket for å spørre hvilken vaksine de satt på meg. Noen som vet? Anonymkode: 1e3e6...491
aiba Skrevet 5. mars 2018 #2 Skrevet 5. mars 2018 Jeg fikk vaksine mot hepatitt b og fikk en ny dose ved et nytt overgrep
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #3 Skrevet 5. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble utsatt for et overgrep for ca 1,5 år siden. I den forbindelse var jeg på overgrepsmottaket på St Olavs i Trondheim. Jeg var der 3-4 ganger for samtaler, før jeg begynte hos psykolog. Jeg husker veldig lite fra den perioden, og nesten ingenting fra samtalene. Det jeg husker er at jeg fikk en vaksine i 3 (?) doser. Dette var Hepatitt, men husker ikke om det var A, B eller C. Jeg skal ut å reise til sommeren og må ta bla. hepatitt A. Jeg er usikker på om jeg har den fra før, og vet ikke hva som kan skje hvis jeg tar den dobbelt opp. Kvier meg for å ringe overgrepsmottaket for å spørre hvilken vaksine de satt på meg. Noen som vet? Anonymkode: 1e3e6...491 Antakelig hep B. Hep A er diaré og magetrøbbel. Fins ikke vaksine mot hep C. Anonymkode: b5b15...120 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #4 Skrevet 5. mars 2018 Tusen takk for svar. Da var det nok hepatitt B vaksinen jeg fikk TS Anonymkode: 1e3e6...491
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #5 Skrevet 5. mars 2018 Twinrix gis i 3 doser, og gir immunisering mot Hep A og B. Det finnes ingen vaksine for Hep C. Anonymkode: 30487...158
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #6 Skrevet 5. mars 2018 Har du sjekket her? https://helsenorge.no/vaksiner/mine-vaksiner Det skal gå an å sjekke ut eget vaksinasjonskort på nett. Anonymkode: f786d...9d9
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #7 Skrevet 5. mars 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du sjekket her? https://helsenorge.no/vaksiner/mine-vaksiner Det skal gå an å sjekke ut eget vaksinasjonskort på nett. Anonymkode: f786d...9d9 Har ikke blitt registrert der tydeligvis, siste registrering der er fra mange år tilbake.. TS Anonymkode: 1e3e6...491
Live88 Skrevet 5. mars 2018 #8 Skrevet 5. mars 2018 Du kan høre med fastlegen din i tilfelle det er kommet epikrise dit
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #9 Skrevet 5. mars 2018 20 minutter siden, Live88 skrev: Du kan høre med fastlegen din i tilfelle det er kommet epikrise dit Overgrepsmottak sender ikke epikriser. De har og eget skjermet journalsystem, nettopp fordi alle ikke skal vite at kvinnen har vært utsatt for overgrep. Det regnes som sensitive opplysninger. Det ts kan gjøre er å få tatt en blodprøve hos fastlegen for å se om hun har imunceller mot Hepatitt B og C. Det er bare å si at du har fått vaksine for noen år siden, og ikke noe mer. Jeg testes for imunitet mot Hepatitt B med gjevne mellomrom fordi jeg har jobb som gjør det nødvendig å være beskyttet. Hepatitt B gies i 3 doser, med noe mellomrom. Er det lettere for deg ts å skrive til overgrepsteamet og be om å få skriftlig hva du ble vaksinert mot, så gjør du det. Eller om du har noen som kan ringe for deg når du sitter ved siden av. Anonymkode: 07d3b...4cf 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #10 Skrevet 5. mars 2018 Antageligvis B - kaanskje A og B. Du er hvertfall beskyttet mot B, da det er den som vanligvis smitter gjennom sex/overgrep Jeg fikk bare B på mottaket i Bergen, den kombivaksinen var visst så dyr og hep. A var lite utbredt sa de. Anonymkode: 13b2e...837
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #11 Skrevet 5. mars 2018 Send brev til overgrepsmottaket og spør. Det er visst ikke lenger lov til å utgi opplysninger fra journalen over telefon. Det er vel fordi de i andre enden ikke kan være sikker på at det faktisk er du som ringer, og ikke den nysgjerrige venninnen/naboen din. Anonymkode: 7f7b1...fb8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå