@lfa Skrevet 11. august 2002 #1 Del Skrevet 11. august 2002 Hvordan lagrer jeg et skjema med utfyllingsfelt? Slik at jeg kan gå inn i dokumentet og redigere/skrive etter det er lagret på disk....? :-? Bruker Caere Omni Page Pro 10.0. Litt flaut, men får det ikke til... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest doriansen Skrevet 13. august 2002 #2 Del Skrevet 13. august 2002 Jeg ser at det strømmer på med svar her, så jeg bare stiller meg bakerst i køen med et: Aner ikke hva du mener?? Skal du scanne et dok, for så å redigere det etterpå? Og hvilket format lagrer du i? dorian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leoanna Skrevet 13. august 2002 #3 Del Skrevet 13. august 2002 Dorian, du er ganske morsom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dr.ian Skrevet 13. august 2002 #4 Del Skrevet 13. august 2002 Tihi, leoanna, jeg bare erter @lfa litt.. dorian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 13. august 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 13. august 2002 Doriansen.... Ja jeg prøver å scanne et ferdig dokument/skjema... Poenget er at jeg vil fylle ut (for eksempel) det skjemaet i ett eller annet tekstbehandlingsprogram, før jeg igjen kan printe ut... da ferdig utfyllt... Jeg har prøvd alle slags mulige format (tror jeg), men hver gang jeg lagrer som tekstformat, forsvinner alle linjer o.l..... og jeg sitter igjen med kun tekst og litt merkelige tegn innimellom... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest doria n Skrevet 13. august 2002 #6 Del Skrevet 13. august 2002 Mja, såvidt jeg vet opererer slike ocr-progs bare med tekstgjenkjenning, og den skjønner sannsynligvis ikke så mye av linjer. Er det karakterboka di du scanner inn for å forandre på? dorina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 14. august 2002 #7 Del Skrevet 14. august 2002 Som Dorian skriver, så er det bare tekstgjenkjenningsprogram som kan "skjønne" hva som står i et skjema. Det du har foran deg etter scanning er mest sannsynlig en bildefil. Så hvis du ikke har noe tekstgjenkjenningsprogram, er det greieste å åpne et tegneprogram som du kan skrive tekst i. Så åpner du skjemaet ditt. Velg tekst-funksjon, og sett teksten der du vil ha den. Du må lage en tekst-boks for hver plass på skjemaet du vil ha tekst. Når du har fyllt ut skjemaet, lagrer du det, og kan printe det ut. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 14. august 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 14. august 2002 Hva er et godt tekstgjenkjenningsprogram, da? :o ....og doriansen... nei, det er ikke karakterboka jeg skal forandre på... Skjønt jeg kunne godt tenkt meg å fått ned fraværsprosenten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. august 2002 #9 Del Skrevet 14. august 2002 Siden jeg ikke vil oppfordre folk til å ha ulovlig software på pesen, så kommer jeg med de vanlige tipsa mine om GNU/OpenSource. ;-) http://www.simpleocr.com/ Har ikke testa det selv, men ut i fra versjonsnummeret, er vel ikke dette programmmet på barnestadiet, skulle jeg tro. Lykke til! Nullet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dorina Skrevet 14. august 2002 #10 Del Skrevet 14. august 2002 Ha! Jeg slår deg, @lfa! Tror jeg hadde 56 dgr og 715 (!) timer i fravær på yrkesskolen en gang i verden. Jeg skulket rett og slett alle timer som ikke angikk studiet, som norsk, gym o.l Velvel.. Nja, det spørs om du finner et ocr-prog som støtter linjer. Har du sjekket om det du har noen slik funksjon i proget du allerede har? dorian - skluket jeg For mange nrosk-timer, beste far? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 15. august 2002 Forfatter #11 Del Skrevet 15. august 2002 Gym var vel ett av fagene jeg aldri skulket... Jeg tror ikke jeg finner noen støtte for linjer i det programmet jeg har... :-? Har prøvd alt mulig, men ingenting funker slik jeg vil ha det... :evil: Det vil si... i image displayet, er alt fint.... Men når jeg skal lagre, ser det ut som kaos... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dr.ian Skrevet 16. august 2002 #12 Del Skrevet 16. august 2002 Nåja, i så måte er jo programmet ditt omvendt av Livet, som jo bare er kaos mens man opplever det, men ikke ser så verst ut når du har fått lagret det en stund... Ehm... men har du noen knapper som sier f.eks Behold formattering e.l.? Eller kan du ksnakje eksportere i stedet for å lagre. Se om det er mulig å eksportere til forskjellige filfomater. dorian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dr.ian Skrevet 16. august 2002 #13 Del Skrevet 16. august 2002 Jeg gjør oppmerksom på ordet ksnakje i innlegget ovenfor, som for første gang opptrer i det norske språk Jeg har hatt kansje og kankje før, men dette...? dorian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå