Gå til innhold

ROTTER I alle vegger og tak!!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leier en sokkelleilighet og hører fullt av rotter og mus som bråker, piper og krafser i veggene. Så utrolig ekkelt at det har vært umulig å sove og er LIVREDD for at de skal gnage gjennom veggen. Bråker så mye at jeg først trodde utleier som bor over har fått hund.

hvor lang tid vil et skadedyrfirma bruke på å fjerne det? Må jeg fjerne og tømme leiligheten for møbler osv? Må jeg bo et annet sted i mellomtiden og hvor lenge? Hva kommer skadekontrollørene til å gjøre?? Rive opp alle vegger? 

Er helt fra meg... :/

Anonymkode: 99fd0...159

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du må belage deg på å flytte i en periode. Hvis det er rotteinvasjon huseierne har så kan det bli et tidkrevende prosjekt å bli kvitt skadedyrene. 

Noen i samme gate som oss fikk rotteinvasjon, var nesten bare reisverket som sto igjen på huset tilslutt. 

Forhåpentligvis er det ikke så omfattende der du bor, du får nesten bare ha en tett dialog med huseierne, håpe det beste (og frykte det verste). 

Skrevet

Jeg hadde sett meg om etter en ny leilighet... Visste huseierne om denne rotteinvasjonen når du flyttet inn?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Har du innboforsikring med rettshjelpsdekning? Da kontakter du advokat og får avsluttet leieforholdet. Det er helseskadelig å bo med rotter og mus i veggene.

Anonymkode: 89ecb...8ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde flyttet...

Anonymkode: c2fb6...1b0

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du innboforsikring med rettshjelpsdekning? Da kontakter du advokat og får avsluttet leieforholdet. Det er helseskadelig å bo med rotter og mus i veggene.

Bare lurer, men hvordan er det helseskadelig så lenge de holder seg innenfor veggen?

Anonymkode: 18dcf...cf4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vel ringt Anticimex først......

Anonymkode: 159ce...301

Skrevet

Hva sier huseieren din?

• Liker 1
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Nå er jeg ikke helt oppdatert på regelverket, men du bør sporenstreks gi beskjed til huseier/utleier slik at vedkommende kan iverksette tiltak mot skadedyrplagen. Jeg hadde rotter som hadde spist seg gjennom et avløpsrør, hvilket igjen førte til at jeg fikk vannskader og mugg på veggen mellom kjøkken og bad. I tillegg klatret rottene i reisverket mellom veggene og tak. Utleier fikk beskjed, og kontaktet skadedyrkontrollen. Skadene på rør og vegg tok også utleier seg av uten at jeg fikk noen utgifter.

AnonymBruker
Skrevet
På 5.3.2018 den 15.04, AnonymBruker skrev:

Bare lurer, men hvordan er det helseskadelig så lenge de holder seg innenfor veggen?

Avføring i veggene som tørker og blir til fint støv, og som man puster inn. Dette er helseskadelig og kan være smitte osv. Det vil alltid være litt trekk som får støvet til å flytte seg. Hvis de i tillegg roter rundt i isolasjon så kan det komme annen støv og glassfibre fra dette som heller ikke er bra å puste i.

Så man trenger ikke ha rotter løpende rundt på gulvet for at det skal være helseskadelig.

Anonymkode: 7b98e...472

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Avføring i veggene som tørker og blir til fint støv, og som man puster inn. Dette er helseskadelig og kan være smitte osv. Det vil alltid være litt trekk som får støvet til å flytte seg. Hvis de i tillegg roter rundt i isolasjon så kan det komme annen støv og glassfibre fra dette som heller ikke er bra å puste i.

Så man trenger ikke ha rotter løpende rundt på gulvet for at det skal være helseskadelig.

Anonymkode: 7b98e...472

Takk for svar😊 Hadde ikke tenkt på det slik.

• Liker 1
Skrevet
På 5.3.2018 den 14.35, AnonymBruker skrev:

Dette.

AnonymBruker
Skrevet

Det er aldri rotter og mus på samme sted, så du har nok bare en av delene. Sannsynligvis er det mus du hører.

Har du sagt fra til huseier? 

Anonymkode: 36f18...7d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...