Gå til innhold

Sykemelding

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har aldrig vert sykemeldt før. Så lurer bare på hvordan dette virker. Jeg går til legen en gang i månen på grunn av hodepine og at jeg føler meg helt totalt utslitt. Legen har tatt noen blodprøver og jeg har fått svar på disse. 

Jeg føler nå på kroppen min at jeg trenger å komme meg ovenpå igjen. Jobber 100%. Legen mener at jeg bare skal fortsette å jobbe. Og at det ikke nytter å sykemelde seg. Jeg er ikke enig i dette. Kan jeg på noen som helt måte kreve dette? Bør jeg bytte lege?

noen som har mer greie på dette enn det jeg har?

Anonymkode: 40972...578

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som vet noe?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du får til å jobbe. Så burde du jo jobbe og greie deg selv. 

Så kan du og legendin heller komme til roten i hva som skaper hodepinen. 

Anonymkode: ee590...de8

AnonymBruker
Skrevet

Be legen om henvisning til nevrolog dersom ikke legen klarer å gjøre noe med hodepinen din. Min erfaring er at fastleger har stort forbedringspotensiale når det kommer til hodepiner... Nevrolog er tingen

Anonymkode: 75813...afc

Skrevet

Du kan ikke kreve at legen sykemelder deg så lenge du fungerer i jobb. Be heller om henvisning videre angående hodepinen din.

Skrevet
2 minutter siden, Elán skrev:

Du kan ikke kreve at legen sykemelder deg så lenge du fungerer i jobb. Be heller om henvisning videre angående hodepinen din.

Men hun mener jo selv at hun er for syk til å fungere i jobb og legen kan jo ikke vite at dette ikke stemmer så lenge de eneste undersøkelsene som er foretatt er noen blodprøver som strengt tatt ikke trenger å si noe som helst om pasientens helsetilstand. 

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, Leo skrev:

Men hun mener jo selv at hun er for syk til å fungere i jobb og legen kan jo ikke vite at dette ikke stemmer så lenge de eneste undersøkelsene som er foretatt er noen blodprøver som strengt tatt ikke trenger å si noe som helst om pasientens helsetilstand. 

Nei, derfor skal hun henvises videre, tenker jeg. Det er jo mulig med gradert sykemelding også, dersom det er aktuelt for ts.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på jobb, tvinger meg hver dag. Men det er dager der jeg er hjemme fra jobb og dager der jeg må gå hjem fra jobb. Jeg får foskjellig type tabletter mot hodepinen. Men jeg vil egentli hvite hvorfor jeg har mye hodepine og hvorfor jeg er så utslitt som jeg er. Vil jo helst klare meg uten tabletter. Når jeg er på jobb føler jeg at jeg ikke er forkusert, klarer ikke å konsentrere meg om noe som helst, er lite kreativ noe som jeg er nødt for å være i min jobb. Føler rett og slett at jeg gjør en dårlig jobb. Har ikke et liv utenom jobben for jeg orker ikke å finne på noe etter jobb. Noe som har resultert i at jeg ikke har noen venner lenger. Eneste gangene jeg er ute på noe er hvis jeg reise hjem til familien eller hvis samboeren drar meg med ut på ting.

AnonymBruker
Skrevet

Motivasjonen til jobb har gått kraftig ned...

Skrevet

Har du lagt frem dette skikkelig for fastlegen?

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg føler jeg har sakt dette mange ganger nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...