AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1 Skrevet 4. mars 2018 Er det Ok at faren til barnet ikke svarer på noen dager på meldinger osv? Når det gjelder spørsmål om samvær eller barnet? Synes han er treig på å svare at det irriter vettet av meg?! Kan jeg bli sur på han for dette? Vil ikke det skal være sånn framover.. Anonymkode: 7472d...7cf
GammelSierraFan Skrevet 4. mars 2018 #2 Skrevet 4. mars 2018 Det var i seneste laget synes jeg. Kanskje best å heller ringe for å avklare slike ting, istedet for å sende melding som han bruker votter og vinter på å svare på. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #3 Skrevet 4. mars 2018 Nei, ikke greit. Han bør svare på meldinger raskt som har med barnet å gjøre. Anonymkode: 3fcad...319 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #4 Skrevet 4. mars 2018 10 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, ikke greit. Han bør svare på meldinger raskt som har med barnet å gjøre. Anonymkode: 3fcad...319 Vanskelig å lage avtaler med han når det tar 1 dag å få svar! Anonymkode: 7472d...7cf
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #5 Skrevet 4. mars 2018 Dette gjøres bevisst av han for å irriterrre... Ikke vis at det å plager deg, for da lar du han vinne...! Anonymkode: a5468...f5a 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #6 Skrevet 4. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dette gjøres bevisst av han for å irriterrre... Ikke vis at det å plager deg, for da lar du han vinne...! Anonymkode: a5468...f5a Får lyst å bare la vær å svare neste gang? Anonymkode: 7472d...7cf
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #7 Skrevet 4. mars 2018 Sender du maaaange meldinger? Anonymkode: 9362e...1b6 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #8 Skrevet 4. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Får lyst å bare la vær å svare neste gang? Anonymkode: 7472d...7cf Hvorfor skal du være like barnslig? Anonymkode: a5468...f5a 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #10 Skrevet 4. mars 2018 Ring han, da.. Meldinger er i min verden noe man benytter når det ikke haster. Tar han ikke telefonen når du ringer er det ikke bra. Med mindre du ringer om småting og mas. Anonymkode: b1216...e21 7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #11 Skrevet 5. mars 2018 Trenger eksempler for å ha en mening om hvor viktig det er å få svar på det som står i meldingene... Helt enig i at det er barnslig å ikke svare, men opplever at det hører til dårlig samarbeid eller at parten føler seg overkjørt. Jeg spurte aldri om noe de første årene for jeg ønsket ikke å være kontrollerende. Vi snakket ved henting og levering. Hvis deg var noe under samvær kontaktet far meg. Dette synes jeg var ok fordi faren er en oppegående mann med en familie som tar vare på barnet. Anonymkode: fff59...c3c
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #12 Skrevet 5. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Trenger eksempler for å ha en mening om hvor viktig det er å få svar på det som står i meldingene... Helt enig i at det er barnslig å ikke svare, men opplever at det hører til dårlig samarbeid eller at parten føler seg overkjørt. Jeg spurte aldri om noe de første årene for jeg ønsket ikke å være kontrollerende. Vi snakket ved henting og levering. Hvis deg var noe under samvær kontaktet far meg. Dette synes jeg var ok fordi faren er en oppegående mann med en familie som tar vare på barnet. Anonymkode: fff59...c3c I dag har vi etablert ett godt forhold med tillit så nå tar jeg kontakt i hytt og vær. Anonymkode: fff59...c3c
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #13 Skrevet 5. mars 2018 Du har for lite og holde på med omdagen. Irritert for slikt? Han må ikke svare deg, for dere har en avtale. Om du faktisk ikle har en avtale, er dundum som et brød. Anonymkode: 32569...396 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #14 Skrevet 5. mars 2018 Vanskelig å vite når jeg ikke vet hva slags meldinger du sender. Hvis du maser veldig om ting du vil blande deg opp som du ikke har noe med (har dere spist lunch nå? Hva hadde han på skiva? Hvor lenge så han på tv i går? Var dere virkelig hos moren din til kl 18 i går selv om det er skole/barnehage i dag? Har du husket votter?). Mye slikt mas og innblanding kan bli fryktelig slitsomt å måtte svare på og forsvare seg på hele tiden. Da er det bedre å ikke svare. Hvis dere må avtale hvert samvære så skjønner jeg at det er vanskelig. Spesielt om det er viktig å ha ting skriftlig for å unngå misforståelser. Da bør dere heller ha en skikkelig avtale slik det faktisk er meningen at dere skal ha! Får du ikke svar, og det er viktig å få svar nå, så ring. Men ikke for å mase om han gjør ting på din måte. NB! Jeg kjenner dere ikke, derfor kommer jeg med litt ulike eksempler som sannsynligvis overhodet ikke stemmer for deg. Så det er ikke meningen å fornærme deg. Bare nevner det i tilfelle det er slik. Anonymkode: d5952...858 6
Blackbird Skrevet 5. mars 2018 #15 Skrevet 5. mars 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vanskelig å vite når jeg ikke vet hva slags meldinger du sender. Hvis du maser veldig om ting du vil blande deg opp som du ikke har noe med (har dere spist lunch nå? Hva hadde han på skiva? Hvor lenge så han på tv i går? Var dere virkelig hos moren din til kl 18 i går selv om det er skole/barnehage i dag? Har du husket votter?). Mye slikt mas og innblanding kan bli fryktelig slitsomt å måtte svare på og forsvare seg på hele tiden. Da er det bedre å ikke svare. Hvis dere må avtale hvert samvære så skjønner jeg at det er vanskelig. Spesielt om det er viktig å ha ting skriftlig for å unngå misforståelser. Da bør dere heller ha en skikkelig avtale slik det faktisk er meningen at dere skal ha! Får du ikke svar, og det er viktig å få svar nå, så ring. Men ikke for å mase om han gjør ting på din måte. NB! Jeg kjenner dere ikke, derfor kommer jeg med litt ulike eksempler som sannsynligvis overhodet ikke stemmer for deg. Så det er ikke meningen å fornærme deg. Bare nevner det i tilfelle det er slik. Anonymkode: d5952...858 Bra svar 👍
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #16 Skrevet 5. mars 2018 Som andre lurer jeg hvilken avtaler dere allerede har. 50/50? Hver annen helg? Slutt å sende meldinger da- hvis det er hans tid å ha samvær, la han ta kontakt selv. Hvis ikke han tar kontakt bare fortsetter dagene som du har gjort. Ellers om du er en som sender 50 meldinger hver dag skjønner jeg hvorfor han ikke svarer. Anonymkode: 5b8eb...14e 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #17 Skrevet 5. mars 2018 9 minutter siden, AnonymBruker said: Som andre lurer jeg hvilken avtaler dere allerede har. 50/50? Hver annen helg? Slutt å sende meldinger da- hvis det er hans tid å ha samvær, la han ta kontakt selv. Hvis ikke han tar kontakt bare fortsetter dagene som du har gjort. Ellers om du er en som sender 50 meldinger hver dag skjønner jeg hvorfor han ikke svarer. Anonymkode: 5b8eb...14e Vi har ikke avtale enda men er midt oppi dette med å lage avtale nå, han foreslo jeg bestemmer samværet. Han har vært med barnet to ganger nå. Hun er så liten enda. Men ble enige om masse, han som vil være i hennes liv osv, nå skulle vi møtes for å ordne papirer da får jrg ikke svar på meldinge, kommef til mobilsvar. Han påstår han har problemer med mobil, avtaler ny dag og hører selvsagt ikke fra han igjen.. Anonymkode: 7472d...7cf
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #18 Skrevet 5. mars 2018 Aha- vel, det verste dere kan gjøre er å finne på avtaler selv. Dette fungerer rett og slett ikke, som du allerede ha fått litt smak av. Hvis jeg var deg ville jeg ha sagt at du orker ikke dette og bestille en time hos FVK slik at dere kan bli enig om FAST SAMVÆR. Dette der ville jeg ALDRI ha orket. Anonymkode: 5b8eb...14e 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #19 Skrevet 5. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Aha- vel, det verste dere kan gjøre er å finne på avtaler selv. Dette fungerer rett og slett ikke, som du allerede ha fått litt smak av. Hvis jeg var deg ville jeg ha sagt at du orker ikke dette og bestille en time hos FVK slik at dere kan bli enig om FAST SAMVÆR. Dette der ville jeg ALDRI ha orket. Anonymkode: 5b8eb...14e Ja vi ble enige om dette For å slippe fvk og bli enige selv, når han er her er vi evige og har en god tone om avtaler osv. Han er nok ikke en dårlig far men jeg skjønner ikke hvorfor han er så elendig på å svare. Jeg maser heller da ikke Anonymkode: 7472d...7cf
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #20 Skrevet 5. mars 2018 Er ikke familievernkontoret obligatorisk? Og ihvertfall ikke en dum ting. Det er uansett dere som til syvende og sist skal bli enige. Familievernkontoret bestemmer ikke noe. Anonymkode: d5952...858
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå