Gjest Anthrax Skrevet 4. mars 2018 #1 Skrevet 4. mars 2018 Har akkurat bestilt en fra OrganiCup. Spent på dette - hatet for tamponger og bomull som faller av oppi privaten, tråder utenfor trusa +++... For ikke å snakke om miljøet :-) Hva er deres erfaringer med menskopper?
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #2 Skrevet 4. mars 2018 Utelukkende positivt. Men måtte prøve noen runder før jeg fikk det til. Klønete i starten. Jeg har litt mer ømhet første dagen enn ellers, eneste minuset. Anonymkode: ce3f0...9c7
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #3 Skrevet 4. mars 2018 Jeg syns menskopp er fantastisk. Føles mye mer hygienisk og jeg må kun tømme den morgen og kveld, som gjør at jeg lett glemmer at jeg har mensen i løpet av dagen. Det er en tilvenningsak å ta den inn/ut, men definitivt verdt å venne seg til. Økonomisk, miljøvennlig og ikke minst behagelig sammenlignet med alternativene Anonymkode: 99205...eb1
Occulta Skrevet 5. mars 2018 #4 Skrevet 5. mars 2018 Jeg kjøpte menskopp da jeg slutta på p-pilla for 6 mnd siden. Har ustabil menstruasjon etter dette så har bare fått prøvd koppen under to menstruasjoner. Da jeg prøvde første gangen ble jeg helt frustrert over hvor vanskelig det var å få den inn. Ikke pokker om det gikk liksom. Googla en del og fant forskjellige måter å brette den på som gjorde det lettere (punch down metoden var lettest). Hos meg satte den seg perfekt første gang jeg fikk den inn, altså den forseglet seg med vakum og jeg hadde den i i 12 timer uten lekkasje! Helvete starta da den skulle ut jeg knota i to timer. Det var helt grusomt. Den satt som støpt! Den suger seg jo liksom fast, og jeg klarte ikke å brute vakuumet ved å klemme på koppen. Fikk den ut til slutt. Ble litt lettere etter det men brukte fortsatt 5-10 min hver ganske jeg skulle ha den ut, på å klemme, presse, trykke etc. Jeg ble veldig sår og øm i vagina av all filmingen Jeg tror den koppen var for stor for meg og at det var derfor jeg slet sånn. Har kjøpt en som er litt mindre som jeg gleder meg til å prøve når jeg fpr mensen igjen sett borti i fra at det var vanskelig og få den inn å ut så var det helt nydelig å slippe å tenke på noe som helst så lenge av gangen. Deilig å kunne sove uten bind (har aldri brukt tampong om natten), og veldig deilig p slippe å bruke tamponger da jeg egentlig ikke blør nok formå bruke det, så de er bare tørre og vonde å få ut. Jeg har stor tro på at cupen vil bli min beste venn når jeg får mer trening på det. Desverre var jeg ikke en av dem som bare fikk det til umiddelbart.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #5 Skrevet 5. mars 2018 Synes menskopp er vondt, ubehagelig. Men lurer litt på dette. Anonymkode: 8e927...af3
Siri_H Skrevet 6. mars 2018 #6 Skrevet 6. mars 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes menskopp er vondt, ubehagelig. Men lurer litt på dette. Anonymkode: 8e927...af3 Syntes også den var ubehagelig først, men etter å ha prøvd over et par sykluser er det ikke ubehagelig i det hele tatt. Jeg digger den, går aldri tilbake til tamponger 😊
boblevann Skrevet 6. mars 2018 #7 Skrevet 6. mars 2018 Jeg er frelst. Jeg slet litt med innsett og uttak i starten, og tenkte at ''dette finner jeg aldri ut av''. Men jeg gjorde det, og går aldri tilbake. Jeg har vært veldig mye plaget med sopp i forbindelse med menstruasjon, og det er helt borte. Den er veldig enkel, og du går aldri tom. Du har den alltid. Enkel å bruke, billig (i lengden) og veldig bra for miljøet der nede i forhold til tamponger og bind. I say YES! 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #8 Skrevet 7. mars 2018 Det er et liv før og etter menskopp. Synd jeg ikke oppdaget den tidligere. Anonymkode: 1fb2c...e82
Lady Lovelylocks Skrevet 7. mars 2018 #9 Skrevet 7. mars 2018 Har brukt det i over 10 år nå. Går aldri tilbake.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #10 Skrevet 7. mars 2018 På 5.3.2018 den 22.43, Occulta skrev: Jeg kjøpte menskopp da jeg slutta på p-pilla for 6 mnd siden. Har ustabil menstruasjon etter dette så har bare fått prøvd koppen under to menstruasjoner. Da jeg prøvde første gangen ble jeg helt frustrert over hvor vanskelig det var å få den inn. Ikke pokker om det gikk liksom. Googla en del og fant forskjellige måter å brette den på som gjorde det lettere (punch down metoden var lettest). Hos meg satte den seg perfekt første gang jeg fikk den inn, altså den forseglet seg med vakum og jeg hadde den i i 12 timer uten lekkasje! Helvete starta da den skulle ut jeg knota i to timer. Det var helt grusomt. Den satt som støpt! Den suger seg jo liksom fast, og jeg klarte ikke å brute vakuumet ved å klemme på koppen. Fikk den ut til slutt. Ble litt lettere etter det men brukte fortsatt 5-10 min hver ganske jeg skulle ha den ut, på å klemme, presse, trykke etc. Jeg ble veldig sår og øm i vagina av all filmingen Jeg tror den koppen var for stor for meg og at det var derfor jeg slet sånn. Har kjøpt en som er litt mindre som jeg gleder meg til å prøve når jeg fpr mensen igjen sett borti i fra at det var vanskelig og få den inn å ut så var det helt nydelig å slippe å tenke på noe som helst så lenge av gangen. Deilig å kunne sove uten bind (har aldri brukt tampong om natten), og veldig deilig p slippe å bruke tamponger da jeg egentlig ikke blør nok formå bruke det, så de er bare tørre og vonde å få ut. Jeg har stor tro på at cupen vil bli min beste venn når jeg får mer trening på det. Desverre var jeg ikke en av dem som bare fikk det til umiddelbart. Det kan være lurt å stikke en finger langs koppen for å løsne vakuumet. Anonymkode: cd995...f82 1
Occulta Skrevet 7. mars 2018 #11 Skrevet 7. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det kan være lurt å stikke en finger langs koppen for å løsne vakuumet. Anonymkode: cd995...f82 Ja, jeg leste det før jeg prøvde den første gang..... og jeg forsøkte dette men fikk det ikke til. Virka som at koppen pressa veldig sterkt mot veggen av vagina og at den var «hard» nok i materiale til at den ikke bøyer seg så lett... dessuten slet jeg med å få en finger langt nok opp til å løsne på kanten. Jeg prøvde å forstørre vakum hullene uten at det hjalp. I utgangspunktet skulle det jo være nok å klemme på tuppen/bunnen av koppen, men når jeg gjør det så endrer ikke toppen fasong (så vakumhullene får ikke luft).... tror koppen er for hard. Dette var mooncupen, hvilken bruker du? så jeg har kjøpt en ny, litt mindre og mykere kopp. Ser frem til å prøve den
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #12 Skrevet 7. mars 2018 Jeg prøvde først en Ladycup i large siden jeg er nærmere 40 og den skal passe kvinner over 25 men den gjorde vondt, jeg klarte ikke tisse med den i og det var vanskelig å sette den inn og fjerne den. Tenkte at menskopp ikke var noe for meg men så bestemte jeg meg for å prøve en i størrelse small og det var noe helt annet Så ikke gi opp hvis den anbefalte størrelsen ikke passer. Anonymkode: 58321...11e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå