Gå til innhold

Bytte p-piller, Oralcon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter et lengre opphold av bruken av ppiller begynte jeg med disse igjen i januar. Fikk da resept på p-pillene Yasminelle 28. Spurte legen da jeg skulle begynne om hvilke p-piller som er «best» med tanke på blodpropp og sammensetning og den slags, men hun sa at det hadde ingenting å si for de bestod jo av det samme og hadde samme virkning. Nå i ettertid har jeg lært at Yasminelle er en av «verstingene» når det gjelder blodpropp og at det fins piller med bede hormon-sammensetninger. Har ikke noe genetisk grunnlag for blodpropp, men jeg er bare 20 år og ønsker å bevare kroppen min best mulig.. overdriver jeg?

leste at p-pillene oralcon er et merke å anbefale, noen her som har erfaringer? Hvordan går jeg fram med å bytte merke når jeg evt får ny resept? Er i starten av brettet mitt med Yasminelle så blir så tungvindt å måtte vente helt tim slutten syns jeg...

Anonymkode: 8537a...daa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når du ikke har noen historikk med hjerte karsykdom i din familie så er dette å overtenke. Skal du bytte må du inn til legen og diskutere før du får noen resept. 

Når du bekymrer deg så mye for ppiller og vil "bevare kroppen best mulig" så burde du jo ikke bruke hormonell prevensjon overhodet men fått en kobberspiral innsatt.

Anonymkode: 168e1...882

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Cerazette er bra. Trodde alle gikk på minipiller jeg nå

Anonymkode: 960be...949

AnonymBruker
Skrevet

Når du allerede har begynt på dem har det ikke så mye å si, for risikoen er størst de første månedene. Ved å bytte nå utsetter du bare deg selv for større risiko. Hvis du derimot opplever mange bivirkninger, så kan du vurdere å bytte til Oralcon. Da må du til legen for å få resept på Oralcon. Hvis du vil "bevare kroppen" er det vel best med hormonfri prevensjon, eller prevensjon uten østrogen. Da er minipiller som Cerazette, p-stav og spiral gode alternativer, men da mister du muligheten til å hoppe over mensen. Noen mister mensen helt, men du mister uansett muligheten til å bestemme selv når du har mensen

Anonymkode: dc49e...799

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Oralcon, er godt fornøyd. 

Anonymkode: c1e49...0ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...