AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1 Skrevet 4. mars 2018 Facebook og andre sosiale medier viser helst positive ting om folk og fe. Men mange viser en løgn eller et annet bilde bak fasaden. Irriterer du deg over det? Jeg blir noen ganger oppgitt over selvskryt når man vet sannheten hvordan det egentlig er. Bloggere og youtubere er noen eksempler på dette. Ser også svært unge faktisk tror 100% på disse, og at de blir forbilder. Det er skremmende. Får så lyst å skrive sannheten i kommentarfeltene, men kan jo ikke det. Blir irritert på de som får ros og skryt når sannheten er noe annet. Anonymkode: 42631...5e1 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #2 Skrevet 4. mars 2018 Jeg er litt der nå jeg også ifh til Facebook. Det er gjerne de som har det dårligst som har størst behov for oppmerksomhet der inne. Ikke bare bra med sosiale medier, spesielt ikke for ungdommene som får et feil bilde av livet, og virkeligheten. Anonymkode: 75665...d00
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #3 Skrevet 4. mars 2018 Jeg skal ikke akkurat si at livet mitt er problemfritt, ergo er jeg ikke aktiv på sosiale medier. For det er ikke derfor jeg ikke er aktiv der oglivet mitt er ikke problemfritt Men jeg tror nok at det ligger noe i at høy aktivitet der inne kompenserer litt for diverse ting. Bryr meg generelt ikke, så lenge det ikke går ut over andre. Noe det kanskje innimellom ser ut til å gjøre siden de bare viser det positive Ellers er det jo mange som sørger for å fremstille ting litt mer ærlig, uten at det trenger å bety at de skal mate folket med psykiske problemer av all mulig sort. Anonymkode: 97c82...8e6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #4 Skrevet 4. mars 2018 Nei, jeg forstår som regel hvorfor de har behov for den fasaden, så jeg føler nok heller synd på dem enn å bli irritert Anonymkode: 65f26...1ba
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #5 Skrevet 4. mars 2018 Det er enkelte som blir svært svært aktiv på sosiale medier på spesielle tidspunkter, ja. Anonymkode: 530a7...da5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #6 Skrevet 4. mars 2018 Ja det er bare trist. Får så lyst å skrive sannheten, men det går jo ikke. Anonymkode: 42631...5e1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #7 Skrevet 4. mars 2018 Tror jeg ville blitt mer irritert om alle blottla den grelle virkeligheten sin på FB. Anonymkode: 51907...75b
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #8 Skrevet 4. mars 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Facebook og andre sosiale medier viser helst positive ting om folk og fe. Men mange viser en løgn eller et annet bilde bak fasaden. Irriterer du deg over det? Jeg blir noen ganger oppgitt over selvskryt når man vet sannheten hvordan det egentlig er. Bloggere og youtubere er noen eksempler på dette. Ser også svært unge faktisk tror 100% på disse, og at de blir forbilder. Det er skremmende. Får så lyst å skrive sannheten i kommentarfeltene, men kan jo ikke det. Blir irritert på de som får ros og skryt når sannheten er noe annet. Anonymkode: 42631...5e1 Kunne ikke brydd meg mindre. Med en jobb der en har sett det meste bak folk fasade så er jeg ikke blind og heller ikke dum. Anonymkode: 0d9b8...dda
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #9 Skrevet 5. mars 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er litt der nå jeg også ifh til Facebook. Det er gjerne de som har det dårligst som har størst behov for oppmerksomhet der inne. Ikke bare bra med sosiale medier, spesielt ikke for ungdommene som får et feil bilde av livet, og virkeligheten. Anonymkode: 75665...d00 De som har det dårligst poster hyppigst noe i FB, det vet vel alle. Anonymkode: 3daa4...5ab
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #10 Skrevet 5. mars 2018 16 hours ago, AnonymBruker said: De som har det dårligst poster hyppigst noe i FB, det vet vel alle. Anonymkode: 3daa4...5ab Så har du oss som blir helt inaktive eller som meg deaktiverer profilen i dårlige perioder. Er ikke noe fasit, men kjøper heller ikke den at alle som legger ut om sitt «perfekte» liv har det så perfekt i virkeligheten. Anonymkode: 68f64...c56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå