AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1 Skrevet 4. mars 2018 Nå er jeg fullstendig imot eggdonasjon i utgangspunktet, men dersom en norsk mann begynner seg av en utenlandsk eggdonor og sin egen sæd, og surrogatmor, vil barnet da ikke ha rett til å kjenne sitt opphav? Sin egentlige mor? Man kan, ved 18 år, ha rett til å kjenne sin far (donorfar), gjelder det samme eggdonasjon? Anonymkode: 5e281...a18
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #2 Skrevet 4. mars 2018 Vil tro at det er ulike regler alt etter hvilket land man bruker donor og surrogatmor. Dette blir på en måte som adopsjon, men at far er kjent for barn. Anonymkode: 7e38e...d0d 6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #3 Skrevet 4. mars 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg fullstendig imot eggdonasjon i utgangspunktet, men dersom en norsk mann begynner seg av en utenlandsk eggdonor og sin egen sæd, og surrogatmor, vil barnet da ikke ha rett til å kjenne sitt opphav? Sin egentlige mor? Man kan, ved 18 år, ha rett til å kjenne sin far (donorfar), gjelder det samme eggdonasjon? Anonymkode: 5e281...a18 Eggdonasjon er forbudt i Norge. Følgelig har ikke Norge behov for lover på det området du etterlyser regler på. Sammenligningen din er følgelig helelr ikke et problem vi trenger å bekymre oss over før det blir lov med eggdonasjon i Norge. Anonymkode: 54b39...c8c 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #4 Skrevet 5. mars 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil tro at det er ulike regler alt etter hvilket land man bruker donor og surrogatmor. Dette blir på en måte som adopsjon, men at far er kjent for barn. Anonymkode: 7e38e...d0d Så at barnet har en norsk far, og vil vokse opp som norsk statsborger har ingenting å si? Anonymkode: 5e281...a18
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #5 Skrevet 5. mars 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Eggdonasjon er forbudt i Norge. Følgelig har ikke Norge behov for lover på det området du etterlyser regler på. Sammenligningen din er følgelig helelr ikke et problem vi trenger å bekymre oss over før det blir lov med eggdonasjon i Norge. Anonymkode: 54b39...c8c Det er jeg fullstendig klar over at det er. Det er derfor jeg snakket om "Hva hvis", og utlandet. Anonymkode: 5e281...a18 2
Tvist Skrevet 5. mars 2018 #6 Skrevet 5. mars 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg fullstendig imot eggdonasjon i utgangspunktet, men dersom en norsk mann begynner seg av en utenlandsk eggdonor og sin egen sæd, og surrogatmor, vil barnet da ikke ha rett til å kjenne sitt opphav? Sin egentlige mor? Man kan, ved 18 år, ha rett til å kjenne sin far (donorfar), gjelder det samme eggdonasjon? Anonymkode: 5e281...a18 Hva er den egentlige moren da? Det er nok forskjellig fra land til land.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #7 Skrevet 5. mars 2018 De aller fleste landene som har eggdonasjon har den anonym. Ihvertfall for de utlendingene benytter. Anonymkode: d87c9...b8b 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #8 Skrevet 5. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De aller fleste landene som har eggdonasjon har den anonym. Ihvertfall for de utlendingene benytter. Anonymkode: d87c9...b8b Ok. Så da må en norsk statsborger straffes da, for å benytte seg av det? Anonymkode: 5e281...a18
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #9 Skrevet 5. mars 2018 4 minutter siden, Tvist skrev: Hva er den egentlige moren da? Det er nok forskjellig fra land til land. Eggdonor. Anonymkode: 5e281...a18
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #10 Skrevet 5. mars 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Så da må en norsk statsborger straffes da, for å benytte seg av det? Anonymkode: 5e281...a18 Straffes? Nå forstår jeg ikke helt hva du mener. Anonymkode: d87c9...b8b 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #11 Skrevet 5. mars 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Så da må en norsk statsborger straffes da, for å benytte seg av det? Anonymkode: 5e281...a18 Straffet? Man kommer ikke akk i fengsel for å få barn på en annen måte. Det er ikke lov I norge, pga risikoer ved eggdonasjon for kvinner. Det er lov å dra til utlandet å få det gjort, og bo i norge. Anonymkode: 23076...d1c 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #12 Skrevet 5. mars 2018 På 4.3.2018 den 12.33, AnonymBruker skrev: Eggdonasjon er forbudt i Norge. Følgelig har ikke Norge behov for lover på det området du etterlyser regler på. Sammenligningen din er følgelig helelr ikke et problem vi trenger å bekymre oss over før det blir lov med eggdonasjon i Norge. Anonymkode: 54b39...c8c Det er jo absolutt det, folk ordner seg jo i utlandet. Til TS: Jeg har selv vært eggdonor og i mitt tilfelle kan barnet kontakte klinikken og få opplysninger om meg som jeg har valgt å legge igjen. Barnet kan kome i kontakt med meg og vite om sitt opphav fordi jeg valgte det sånn, det var også en mulighet med total annonymitet. Anonymkode: fee5f...de5 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #13 Skrevet 5. mars 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo absolutt det, folk ordner seg jo i utlandet. Til TS: Jeg har selv vært eggdonor og i mitt tilfelle kan barnet kontakte klinikken og få opplysninger om meg som jeg har valgt å legge igjen. Barnet kan kome i kontakt med meg og vite om sitt opphav fordi jeg valgte det sånn, det var også en mulighet med total annonymitet. Anonymkode: fee5f...de5 Herre Gud, hvordan greide du det? Bare gi fra deg barnet ditt? Hvorfor utsette seg selv for så masse hormoner som skal til for å ta ut egg??? Anonymkode: 3bfa0...88f
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #14 Skrevet 5. mars 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Så at barnet har en norsk far, og vil vokse opp som norsk statsborger har ingenting å si? Anonymkode: 5e281...a18 Sikkert ikke. Anonymkode: 7e38e...d0d
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #15 Skrevet 5. mars 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herre Gud, hvordan greide du det? Bare gi fra deg barnet ditt? Hvorfor utsette seg selv for så masse hormoner som skal til for å ta ut egg??? Anonymkode: 3bfa0...88f Jeg tok uansett IVF på en privat klinikk i utlandet. Jeg hadde fått ut 11 egg, jeg skulle selv bare bruke ett av dem, da spurte de om jeg kunne tenke meg og donere. Det var ikke et vanskelig valg, da jeg ble de sa at jeg kunne velge å legge igjen opplysninger til barnet. Uten det ville jeg nok ikke gjort det. Jeg hadde nok ikke gjort det om jeg ikke uansett skulle ta IVF, men når jeg hadde muligheten syntes jeg det var en fin ting å gjøre. Anonymkode: fee5f...de5 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #16 Skrevet 5. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok uansett IVF på en privat klinikk i utlandet. Jeg hadde fått ut 11 egg, jeg skulle selv bare bruke ett av dem, da spurte de om jeg kunne tenke meg og donere. Det var ikke et vanskelig valg, da jeg ble de sa at jeg kunne velge å legge igjen opplysninger til barnet. Uten det ville jeg nok ikke gjort det. Jeg hadde nok ikke gjort det om jeg ikke uansett skulle ta IVF, men når jeg hadde muligheten syntes jeg det var en fin ting å gjøre. Anonymkode: fee5f...de5 Det synes jeg var veldig bra gjort av deg. Tror nok mange av de som har vært ufrivillige barnløse ville ha gjort dette om det var en mulighet her også. Jeg hadde IVF i Norge, men hadde gledelig donert overflødige egg om det var lov. Anonymkode: d87c9...b8b 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå