AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1 Skrevet 4. mars 2018 Jeg er jente, 23 år, får ofte høre at jeg er "naturlig pen". Jeg VET at jeg er heldig med hår og utseende, trenger minimalt med sminke, har en fin kropp, fine pupper og rumpe, fint smil osv. Jeg har vært heldig fra naturens side. Personlighetsmessig har jeg ofte fått hørt at jeg er den morsomste og smarteste guttene jeg har datet har møtt. Jeg VET at jeg har mye å komme med. Jeg tar en topputdannelse jeg har jobbet hardt for, har en god betalt jobb, og eier min egen leilighet som jeg selv har spart og kjøpt til uten hjelp. Jeg er blid og omgjengelig, selv ikke i fylla blir jeg grinete, sur eller gråter. Problemet er at jeg er deprimert, og har lav selvtillit. Dette kommer fra barndommen av, og jeg har levd med det hele livet. Jeg er fryktelig usikker på andre mennesker. Jeg ender ofte med gutter som jeg vil si er andrevalget mitt, fordi jeg tør bare hvis jeg føler meg skikkelig "ovenpå" i forholdet. Føler meg fullstendig underlegen med gutter jeg virkelig liker. Da klarer jeg ikke være meg selv lenger, føler meg usikker, stygg og uelskbar. I den nye instagramverden hvor "alle" drømmedamene har tjukke lag med sminke, så føler jeg meg bare som for mye "guttejente" til å få noen av de jeg liker mest. Jeg bruker litt sminke, liker å trene, og er nok mer en typisk "Bergansjente" som liker å gå tur i friluftsliv, se sunn og frisk ut, og smile på bilder. Jeg klarer ikke passe inn i de nye kravene om å posere for å vise frem rumpa, eller se deilig ut på bilder. Det er ikke meg! Jeg har ikke noe behov for å vise meg frem på den måten, men dessverre virker det som dette er det som skal til for å kapre disse guttene om dagen. Jeg har datet gutter hvor alle sier jeg er "den peneste" osv, men jeg føler bare at alt er løgn, fordi de sitter og liker disse jentene som bøyer seg med rumpa i kameraet på instagram, med fillers i leppene osv. Jeg føler meg så utilstrekkelig!! Tenker derfor at det beste kanskje er om JEG firer på kravene. Jeg føler ikke jeg holder mål til de jeg helst ville gått etter, så kanskje det beste er å finne en gutt hvor jeg er "above his league", så jeg hvert fall kan være sikker på at jeg er bra nok. Noen råd? Anonymkode: 13999...933 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #2 Skrevet 4. mars 2018 Du er 23 år sier du, men om du ikke hadde skrevet alderen din eller noe om utdannelse og økonomi hadde jeg tenkt at du er 18 år. Det er IKKE ment for å være frekk sånn at du må ikke ta det på den måten, men det er en ærlig tilbakemelding. Jeg synes det fordi du nevner det med instagram og tror at du må kle deg og sminke deg på en spesiell måte for å bli likt av menn. Du tror at menn som er trygge på seg selv velger jenter som poster halvnakne bilder av seg på insta og opererer seg eller bruker fillers. Sannheten er at jenter som gjør alt det for utseende gjør det fordi de ikke strekker til på andre måter. Tror du virkelig jordnære, skikkelige menn vil ha en dum barbie? I tillegg virker du veldig opptatt av liga i stedet for ekte kjærlighet. For vet du, ekte kjærlighet driter i liga. Hvis du virkelig er en friluftsjente (og da ikke bergansjente, for i marka spiller ikke merkevare en rolle) så finn deg en mann som liker det samme. Ikke sikt etter klysegutta. Ta jegerprøven og vær aktiv i njff eller bli med i røde kors så skal du se at det blir friluftsmann på deg Hilsen 22 år gammel friluftskvinne. Anonymkode: 54dd7...884 21
missmcbeal Skrevet 4. mars 2018 #3 Skrevet 4. mars 2018 Her jeg bor så søker de fleste guttene etter typiske friluftsjenter, som du høres ut som. Jeg vil påstå at det har blitt litt prestisje. Jeg trodde også generelt at det var appelerende i de fleste steder av landet. Gutter generelt ønsker jo i større grad naturlige jenter, som gjerne er aktive og liker seg ute. Jeg tror du må tenke at du skiller deg ut på en positiv måte. De jentene du beskriver som driver å sminker seg opp og legger ut masse selfie av seg selv på Instagram, de synest jeg faktisk er litt småpatetiske. De er jo en del av selvbekreftelseskultur som er ganske så overfladisk. Når jeg ser sånne profiler tenker jeg egentlig på hva og hvorfor de gjør det. Har de så stort behov for selvbekreftelse? Vær deg selv og tenk at du er en forfriskning i motsenting til disse jentene. Ikke mål deg opp med dem, for det er ikke noe å måle seg opp mot! 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #4 Skrevet 4. mars 2018 Finn en du liker som liker deg. Hvorfor lage problemer av alt. Verre er det ikke. Anonymkode: b7dd1...8d3 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #5 Skrevet 4. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Finn en du liker som liker deg. Hvorfor lage problemer av alt. Verre er det ikke. Anonymkode: b7dd1...8d3 Det er nok av folk som slier med å finne en hvor det er gjensidig. Anonymkode: b7dd1...8d3 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #6 Skrevet 4. mars 2018 Prøv å dyrke andre interesser enn deg selv. Les bøker, interesser deg for verden rundt deg og mennesker du møter. Glem deg selv. Det er det eneste som fungerer. Anonymkode: 990f8...5da 9
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #7 Skrevet 4. mars 2018 Tenker det ikke handler om å senke på kravene, det handler om å lære seg å se på mennesker med ny øyne. Istedetfor at du leter etter hva de har elelr hvordan de ser ut, så leter du etter hvem de egentlig er som mennesker på innsiden. Hva liker de, hvilke verdier har de, hva synes de er morsomt, hva synes de er koselig. Osv. På tide å vende blikket innover og se hva både du og andre mennesker har der inne. Anonymkode: 2514d...c9a 8
jabx Skrevet 4. mars 2018 #8 Skrevet 4. mars 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg klarer ikke passe inn i de nye kravene om å posere for å vise frem rumpa, eller se deilig ut på bilder. Det er ikke meg! Jeg har ikke noe behov for å vise meg frem på den måten, men dessverre virker det som dette er det som skal til for å kapre disse guttene om dagen. Jesus... 1
Ichiko Skrevet 4. mars 2018 #9 Skrevet 4. mars 2018 "De nye kravene". TS, er helt sjuke; så dem kan du heve deg over med å være ditt eget, gode selv. I stedet for å adlyde presset om å se sånn eller slik ut, og ha den "rette" poseringen foran kamera. Sett din egen standard ved å fortsette med det du virkelig bryr deg om og liker. Da har du den beste muligheten til å finne noen du kan ha det bra sammen med - rett og slett fordi du har det bra med deg selv.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #10 Skrevet 4. mars 2018 1 time siden, jabx skrev: Jesus... Det er jo sant. Det er sånne jenter gutta digger og vil ha. Hele det tullet med "en søt og blid jente"holder for meg er ren løgn. Disse instababene kan velge og vrake blant menn og ALLE menn vil ha en sånn uansett hvordan de selv ser ut. Anonymkode: 96e5b...c94 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #11 Skrevet 4. mars 2018 Just now, AnonymBruker said: Det er jo sant. Det er sånne jenter gutta digger og vil ha. Hele det tullet med "en søt og blid jente"holder for meg er ren løgn. Disse instababene kan velge og vrake blant menn og ALLE menn vil ha en sånn uansett hvordan de selv ser ut. Anonymkode: 96e5b...c94 Om det er den type gutter du vil ha, så får du føye deg etter kravene deres og sprette rumpa. Du kan bare klandre deg selv om du forsøker imponere den type gutter Anonymkode: 2514d...c9a 6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #12 Skrevet 4. mars 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er 23 år sier du, men om du ikke hadde skrevet alderen din eller noe om utdannelse og økonomi hadde jeg tenkt at du er 18 år. Det er IKKE ment for å være frekk sånn at du må ikke ta det på den måten, men det er en ærlig tilbakemelding. Jeg synes det fordi du nevner det med instagram og tror at du må kle deg og sminke deg på en spesiell måte for å bli likt av menn. Du tror at menn som er trygge på seg selv velger jenter som poster halvnakne bilder av seg på insta og opererer seg eller bruker fillers. Sannheten er at jenter som gjør alt det for utseende gjør det fordi de ikke strekker til på andre måter. Tror du virkelig jordnære, skikkelige menn vil ha en dum barbie? I tillegg virker du veldig opptatt av liga i stedet for ekte kjærlighet. For vet du, ekte kjærlighet driter i liga. Hvis du virkelig er en friluftsjente (og da ikke bergansjente, for i marka spiller ikke merkevare en rolle) så finn deg en mann som liker det samme. Ikke sikt etter klysegutta. Ta jegerprøven og vær aktiv i njff eller bli med i røde kors så skal du se at det blir friluftsmann på deg Hilsen 22 år gammel friluftskvinne. Anonymkode: 54dd7...884 Tar selvkritikk for dårlige formuleringer i åpningsinnlegget. For å oppklare litt. Vet at merker ikke spiller noen rolle, at jeg sa "Bergansjente" var bare for å illustrere at jeg passer bedre inn i en typisk 71 grader nord-reklame, kontra disse instagrambildene. Jeg fremstår mer uskyldig og rolig, og skulle nok ønske jeg var i 20årene på nittitallet i stedet. Når det kommer til friluftsliv mente jeg at jeg liker frisk luft, og slike aktiviteter bedre enn shopping og scrolling på instagram. Jeg er nok ikke "helt der" med jegerprøve og aktiv i foreninger. Men har vurdert å bli med på en DnT-tur eller lignende og kanskje jeg treffer noen der. Jeg tror også menn forelsker seg jenter med fler egenskaper enn store lepper, men førsteinntrykket har selvfølgelig mye å si. Jeg har datet eldre gutter, og da har det gått fint, men merker at jeg hadde satt pris på noen som ikke var for mange år eldre enn meg, og syntes det er blitt litt "press" på guttene til å ha en sånn instakjæreste. Og det gjør meg usikker. Syntes det er synd hvis jeg er sammen med en gutt som må rettferdiggjøre ovenfor kompisene sine/ikke er så stolt som jeg vil han skal være. Når det kommer til liga er dette selvfølgelig bare i mitt hode. Min "liga" er ikke objektiv, den er subjektiv, og stemmer ikke nødvendigvis overens med samfunnets Problemet mitt er at de guttene som totalt sett fremstår som "drømmefyren" FOR MEG, er de jeg ikke føler meg bra nok for, nettopp fordi jeg tenker at de kan få hvem som helst. Når jeg mente at jeg skulle fire på kravene var det hvordan jeg klarer å føle at de er tilstrekkelig selv om det ikke er drømmemannen min. Både interessemessig, personlighet og utseende. Kanskje jeg bare bør gå for en snill og omsorgsfull mann. Tidligere har det for eksempel vært et krav at han holder seg litt i form (ikke mye, men ikke en slappfisk), ikke røyker, osv Anonymkode: 13999...933 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #13 Skrevet 4. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo sant. Det er sånne jenter gutta digger og vil ha. Hele det tullet med "en søt og blid jente"holder for meg er ren løgn. Disse instababene kan velge og vrake blant menn og ALLE menn vil ha en sånn uansett hvordan de selv ser ut. Anonymkode: 96e5b...c94 Nettopp.... 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om det er den type gutter du vil ha, så får du føye deg etter kravene deres og sprette rumpa. Du kan bare klandre deg selv om du forsøker imponere den type gutter Anonymkode: 2514d...c9a Problemet er ikke at jeg ikke har rumpa, men føler alt handler om å reklamere for seg selv, og det er ikke meg å stå og presse den inn i kameraet. Dessuten er det ikke "den type gutter", syntes egentlig alle gutter er sånn, selv om alle sier de ikke er det. Kan snakke med gutter som er interessert i meg, også blir det snakk om instagram, og de er helt enig i hvor teit de syntes det er, de bedyrer at de aldri kunne likt en sånn jente, men samtidig føler gutten 50 slike profiler og liker bildene deres jevnlig i håp om å bli lagt merke til. Det gjør jo at jeg føler meg utilstrekkelig likevel. Anonymkode: 13999...933 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #14 Skrevet 4. mars 2018 Du har helt feil fokus. Kravene sitter i ditt eget hode, jobb med selvtillitt og selvbilde du. Anonymkode: c77fa...801 1
Cuckold Skrevet 4. mars 2018 #15 Skrevet 4. mars 2018 (endret) 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er jente, 23 år, får ofte høre at jeg er "naturlig pen". Jeg VET at jeg er heldig med hår og utseende, trenger minimalt med sminke, har en fin kropp, fine pupper og rumpe, fint smil osv. Jeg har vært heldig fra naturens side. Personlighetsmessig har jeg ofte fått hørt at jeg er den morsomste og smarteste guttene jeg har datet har møtt. Jeg VET at jeg har mye å komme med. Jeg tar en topputdannelse jeg har jobbet hardt for, har en god betalt jobb, og eier min egen leilighet som jeg selv har spart og kjøpt til uten hjelp. Jeg er blid og omgjengelig, selv ikke i fylla blir jeg grinete, sur eller gråter. Problemet er at jeg er deprimert, og har lav selvtillit. Dette kommer fra barndommen av, og jeg har levd med det hele livet. Jeg er fryktelig usikker på andre mennesker. Jeg ender ofte med gutter som jeg vil si er andrevalget mitt, fordi jeg tør bare hvis jeg føler meg skikkelig "ovenpå" i forholdet. Føler meg fullstendig underlegen med gutter jeg virkelig liker. Da klarer jeg ikke være meg selv lenger, føler meg usikker, stygg og uelskbar. I den nye instagramverden hvor "alle" drømmedamene har tjukke lag med sminke, så føler jeg meg bare som for mye "guttejente" til å få noen av de jeg liker mest. Jeg bruker litt sminke, liker å trene, og er nok mer en typisk "Bergansjente" som liker å gå tur i friluftsliv, se sunn og frisk ut, og smile på bilder. Jeg klarer ikke passe inn i de nye kravene om å posere for å vise frem rumpa, eller se deilig ut på bilder. Det er ikke meg! Jeg har ikke noe behov for å vise meg frem på den måten, men dessverre virker det som dette er det som skal til for å kapre disse guttene om dagen. Jeg har datet gutter hvor alle sier jeg er "den peneste" osv, men jeg føler bare at alt er løgn, fordi de sitter og liker disse jentene som bøyer seg med rumpa i kameraet på instagram, med fillers i leppene osv. Jeg føler meg så utilstrekkelig!! Tenker derfor at det beste kanskje er om JEG firer på kravene. Jeg føler ikke jeg holder mål til de jeg helst ville gått etter, så kanskje det beste er å finne en gutt hvor jeg er "above his league", så jeg hvert fall kan være sikker på at jeg er bra nok. Noen råd? Anonymkode: 13999...933 Som jente i begynnelsen at tjueårene stiller du sterkere både på sexrelasjonsmarkedet og på partnermarkedet enn en tilsvarende fysisk attraktiv jevngammel gutt. Overtaket på sexrelasjonsmarkedet skyldes at de 20 % mest attraktive jentene ikke på langt nær dekker behovet de 20 % mest attraktive guttene har for uforpliktende sex, og derfor puler de mest populære guttene jenter over store deler av den utskjelte attraktivitetsskalaen. Unge jenter har i tillegg et overtak på partnermarkedet fordi de kan være aktuelle som partner for mange årstrinn over seg, mens de jevngamle guttene har mer enn nok med å konkurrere med eldre og rikere gutter om jentene på samme trinn. Det er ikke alle jenter som er bevisst denne skjevheten, og derfor ser vi at kvinner på datingsider kan oppfatte så mye som 70-80 % av mennene som «under middels attraktive», mens menn rater et flertall kvinner som «over middels attraktive». Skjevheten på de to kjønnsmarkedene (partnermarkedet, der unge kvinner er populære for flere årstrinn over seg og derfor blir mer omsvermet enn unge menn, og sexrelasjonsmarkedet, der kvinner gjennom hele livet har et overtak fordi menn er ivrigere på sex for sexens skyld og derfor ikke stiller så strenge krav til en sexpartner som til en potensiell kjæreste) bidrar til å forme våre selvbilder og krav, derfor er det mange kvinner som stiller for høye krav hvis målet er å finne en man faktisk har sjans på for mer enn sex. Hvis du liker friluftsliv burde det ikke være vanskelig å finne norske gutter som deler dine interesser. Vi har en veldig friluftsinteressert befolkning, og du skal ikke dra langt ut på bygda før guttene er i flertall siden jenter i større grad velger høyere utdanning og flytter til byen. Når det gjelder posering på Instagram er jo dette uansett bare et slags utstillingsvindu, en måte å selge seg selv og vise seg fra sin beste side. En del jenter bommer ved å legge ut spesielt heldige og godt vinklede fotoshoppede bilder der de fremstår som tre ganger mer attraktive enn i virkeligheten. Det kunne kanskje funket om man aldri skulle treffes i real life, men for gutter er det nok viktigere at dama ser bra ut i virkeligheten enn på et par manipulerte spesielt heldige snapshots på Instagram. Endret 4. mars 2018 av Cuckold 2
Gjest Minesveiper Skrevet 4. mars 2018 #16 Skrevet 4. mars 2018 (endret) 2 hours ago, AnonymBruker said: I den nye instagramverden hvor "alle" drømmedamene har tjukke lag med sminke, så føler jeg meg bare som for mye "guttejente" til å få noen av de jeg liker mest. Jeg bruker litt sminke, liker å trene, og er nok mer en typisk "Bergansjente" som liker å gå tur i friluftsliv, se sunn og frisk ut, og smile på bilder. Jeg klarer ikke passe inn i de nye kravene om å posere for å vise frem rumpa, eller se deilig ut på bilder. Det er ikke meg! Jeg har ikke noe behov for å vise meg frem på den måten, men dessverre virker det som dette er det som skal til for å kapre disse guttene om dagen. Noen råd? Anonymkode: 13999...933 Litt av problemet er vel også at du liker mennene som er like opptatt av instagram som damene du beskriver. Jeg er som deg, har god utdanning fra en anerkjent skole, har ikke en gang instagram profil fordi jeg bryr meg ikke om det, og er ikke spesielt begeistret for skjønnets trendene med for mye sminke og store trutmunner. Snakker du menn vil de fleste si at de liker en naturlig look, men som mange menn ikke vet så må det kanskje brukes sminke for å få den til. Dere tar litt feil hvis dere tror at menn liker en dame fordi hun bruker sminke for huden sin i ansiktet, falske øyenvipper, full øyeskygge og eyeliner på instagram. Menn liker damen fordi hun er pen i utgangspunktet. Sminken og trutmunnen er bare en skjønnhets trend. Det er ikke veldig unormalt at en kvinner har, eller i enkelte øyeblikk har dårlig selvtillit når det kommer til utseende sitt. Det er noe man bare må leve med som mann, men dette med at du dater menn som er mindre attraktive i dine øyne fordi du ikke klarer å føle deg komfortable med attraktive menn ville jeg tatt ille opp om jeg var mannen du datet. Da hadde man følt seg som andre valget. Endret 4. mars 2018 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #17 Skrevet 4. mars 2018 50 minutter siden, AnonymBruker said: Nettopp.... Problemet er ikke at jeg ikke har rumpa, men føler alt handler om å reklamere for seg selv, og det er ikke meg å stå og presse den inn i kameraet. Dessuten er det ikke "den type gutter", syntes egentlig alle gutter er sånn, selv om alle sier de ikke er det. Kan snakke med gutter som er interessert i meg, også blir det snakk om instagram, og de er helt enig i hvor teit de syntes det er, de bedyrer at de aldri kunne likt en sånn jente, men samtidig føler gutten 50 slike profiler og liker bildene deres jevnlig i håp om å bli lagt merke til. Det gjør jo at jeg føler meg utilstrekkelig likevel. Anonymkode: 13999...933 Du har et elendig mannesyn. Tilbake til 50-tallet med deg Anonymkode: 2514d...c9a
godjenten Skrevet 4. mars 2018 #18 Skrevet 4. mars 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Problemet er at jeg er deprimert, og har lav selvtillit. Dette kommer fra barndommen av, og jeg har levd med det hele livet. Jeg er fryktelig usikker på andre mennesker. Jeg ender ofte med gutter som jeg vil si er andrevalget mitt, fordi jeg tør bare hvis jeg føler meg skikkelig "ovenpå" i forholdet. Føler meg fullstendig underlegen med gutter jeg virkelig liker. Da klarer jeg ikke være meg selv lenger, føler meg usikker, stygg og uelskbar. Anonymkode: 13999...933 Blir du sammen med menn du ikke er forelsket i og som du aldri ender med å elske? Klart det er skummelt med menn man virkelig liker, men det er jo sånn forelskelse og kjærlighet fungerer. Det skal jo være noen man er redd for å miste. Så gjelder det selvsagt å finne en som gjengjelder følelsene slik man faktisk blir trygg på hverandre. 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #19 Skrevet 4. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har et elendig mannesyn. Tilbake til 50-tallet med deg Anonymkode: 2514d...c9a Tror ikke kvinner på 50-tallet hadde slike holdninger til menn, så du kan ikke bruke den der "tilbake til 50-tallet med deg" om kvinner. Anonymkode: 4d79a...e23 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #20 Skrevet 4. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tror ikke kvinner på 50-tallet hadde slike holdninger til menn, så du kan ikke bruke den der "tilbake til 50-tallet med deg" om kvinner. Anonymkode: 4d79a...e23 Du tror ikke kvinner mente at menn var enkle griser som siklet bare de så en ung, spretten rumpe på 50-tallet? Jeg forstår godt at ts ikke får noe oppmerksomhet når hun har så overfladisk og enkelt syn på en hel gruppe mennesker. Anonymkode: 2514d...c9a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå