AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #1 Skrevet 3. mars 2018 Hei! Jeg har oppdaget noen små «blemmer» nedentil (1-2stk kanskje....?), på ytre kjønnslepper like ved skjedeinngangen. De er såvidt synlige når jeg ser på i et speil, må liksom lete veldig. Litt rødt i området rundt. Ligner ikke helt på kviser eller inngrodde hår heller. De er ikke vonde, men svir kanskje litt når jeg tar på dem. Ikke noe problem å tisse eller å vaske meg nedentil. Har aldri hatt herpesutbrudd før, og ser at det første i så fall kan være ganske brutalt, noe dette ikke er. Vet man burde gå til lege, men har lest at herpesprøve må tas i løpet av de første tre dagene. Dette dukket opp torsdag, og nå er det jo helg... Kan blemmer nedentil komme av andre ting enn herpes, noen som vet noe om dette? Anonymkode: 01b20...d9e 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #2 Skrevet 3. mars 2018 Ja, det kan være andre ting. Feks jeg hadde et par litt sviende blemmer der nede i mange år, lenge før jeg indet hele tatt hadde sex, klemte de bort og de var litt vorteaktige, som en hoven kjertel eller noe, og så en dag forsvant de bare. Ikke herpes, aner ikke hva de var for noe. Anonymkode: 69137...1a7
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #3 Skrevet 3. mars 2018 Det kan være betennelse i hårsekker f.eks. Hørt at herpes er svært smertefult, så om det ikke er så vondt er det sikkert ikke herpes. Anonymkode: da3d4...41c
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #4 Skrevet 3. mars 2018 Jeg har tatt biopsi av en blemme som klødde i mange år. Var ikke herpes, fant ikke ut hva det var heller. Anonymkode: ea6d4...871
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #5 Skrevet 3. mars 2018 Ok, takk for svar! Da krysser jeg alt jeg har for at det ikke er herpes! Det ligger liksom «oppå» huden, så tror ikke det er kjertler heller.. gnagsår fra trusa, kanskje?🤔 får se om det forsvinner om et par dager...! Anonymkode: 01b20...d9e
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #6 Skrevet 3. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tatt biopsi av en blemme som klødde i mange år. Var ikke herpes, fant ikke ut hva det var heller. Anonymkode: ea6d4...871 Hvordan så denne blemma ut sånn ca..? I mange år??😮 Anonymkode: 01b20...d9e
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #7 Skrevet 3. mars 2018 Jeg tror jeg har fått herpes nedentil, og det gjør ihvertfall himla vondt. Synes det er så flaut, så har ikke turt å sjekke det enda (har selvfølgelig ikke sex når det er utbrudd). Begynner med at jeg kjenner en øm kul i et par dager, så blir det blemmer og ender med at det blir som et åpent sår mer eller mindre. Anonymkode: 76a44...58d
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #8 Skrevet 3. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror jeg har fått herpes nedentil, og det gjør ihvertfall himla vondt. Synes det er så flaut, så har ikke turt å sjekke det enda (har selvfølgelig ikke sex når det er utbrudd). Begynner med at jeg kjenner en øm kul i et par dager, så blir det blemmer og ender med at det blir som et åpent sår mer eller mindre. Anonymkode: 76a44...58d Okei, så herpes blir alltid til sår etterpå? Da kan jeg med andre ord utelukke herpes dersom blemmene ikke blir til sår? Har lest at herpes er svært vanlig! Ikke bli flau! Verste mer herpes må jo være smertene jeg hører blir beskrevet, og at man må tenke over at man er smittsom i perioder. Håper selvfølgelig ikke at jeg har fått det, men så mye som jeg har lest de siste dagene vet jeg at jeg hadde vært i selskap med over 40% av den norske befolkningen 😳 (selv om ikke alle har utbrudd) Anonymkode: 01b20...d9e
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #9 Skrevet 3. mars 2018 Jeg fikk boblet hud over hele venusberget når jeg prøvde hårfjerningkrem. Leggene mine så like ut, jeg tålte tydeligvis ikke hårfjerningkrem, og var dum som prøvde det over alt. Har du prøvd noe nytt som du kan reagere på? Anonymkode: c0ed2...24e
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #10 Skrevet 3. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk boblet hud over hele venusberget når jeg prøvde hårfjerningkrem. Leggene mine så like ut, jeg tålte tydeligvis ikke hårfjerningkrem, og var dum som prøvde det over alt. Har du prøvd noe nytt som du kan reagere på? Anonymkode: c0ed2...24e Nei, har ikke prøvd noe nytt i det siste som jeg kan komme på. Verken av vaskemiddel, hårfjerning eller kremer.. jeg har merket endring i utflod (beklager detaljer, men dere hadde kanskje ikke klikket innpå en slik tråd uten å være forberedt😔), og mistenker soppinfeksjon. Men ingen kløe heller.. blir ikke klok på dette.... Anonymkode: 01b20...d9e
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #11 Skrevet 3. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei, så herpes blir alltid til sår etterpå? Da kan jeg med andre ord utelukke herpes dersom blemmene ikke blir til sår? Har lest at herpes er svært vanlig! Ikke bli flau! Verste mer herpes må jo være smertene jeg hører blir beskrevet, og at man må tenke over at man er smittsom i perioder. Håper selvfølgelig ikke at jeg har fått det, men så mye som jeg har lest de siste dagene vet jeg at jeg hadde vært i selskap med over 40% av den norske befolkningen 😳 (selv om ikke alle har utbrudd) Anonymkode: 01b20...d9e Jeg vet ikke om det alltid blir sår, men det er ihvertfall slik jeg har opplevd det jeg antar er herpes... Har vel hatt 5-6 slike utbrudd de siste 5 årene, og de har vært slik hver gang. Kommer ikke unna at jeg synes det er skikkelig flaut! Ble smittet av en jeg var i et forhold med. Er nygift nå, men klarer bare ikke å få meg til å si noe .. unngår selvfølgelig helt sex når jeg merker den minste antydning!!! Anonymkode: 76a44...58d
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #12 Skrevet 3. mars 2018 Det kan være mollusker/vannvorter. Ifølge gynekologen er det det jeg har, men det likner ikke på bildene man ser på google. Disse er mye mindre og "uskyldige". Men fy søren, jeg blir skremt når jeg leser om det, selv om det ikke er farlig. Ville heller hatt herpes, det kan ihvertfall ikke spre seg over hele kroppen. Uæææh.. Anonymkode: 185c9...d79
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #13 Skrevet 3. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan være mollusker/vannvorter. Ifølge gynekologen er det det jeg har, men det likner ikke på bildene man ser på google. Disse er mye mindre og "uskyldige". Men fy søren, jeg blir skremt når jeg leser om det, selv om det ikke er farlig. Ville heller hatt herpes, det kan ihvertfall ikke spre seg over hele kroppen. Uæææh.. Anonymkode: 185c9...d79 Dette ligner ikke helt på det jeg har heller, tror jeg. Vanskelig å vite, siden jeg ikke får sett «blemmene» skikkelig. Er mest et litt sårt område, hvor jeg tror jeg skimter en liten blemme eller to om jeg ser VELDIG godt etter. Og synes såvidt det kan kjennes ut som en blemme når jeg tar på. Hvordan utarter dine seg..? Er de såre, eller merker du ikke noe særlig til dem? Anonymkode: 01b20...d9e
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #14 Skrevet 3. mars 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har oppdaget noen små «blemmer» nedentil (1-2stk kanskje....?), på ytre kjønnslepper like ved skjedeinngangen. De er såvidt synlige når jeg ser på i et speil, må liksom lete veldig. Litt rødt i området rundt. Ligner ikke helt på kviser eller inngrodde hår heller. De er ikke vonde, men svir kanskje litt når jeg tar på dem. Ikke noe problem å tisse eller å vaske meg nedentil. Har aldri hatt herpesutbrudd før, og ser at det første i så fall kan være ganske brutalt, noe dette ikke er. Vet man burde gå til lege, men har lest at herpesprøve må tas i løpet av de første tre dagene. Dette dukket opp torsdag, og nå er det jo helg... Kan blemmer nedentil komme av andre ting enn herpes, noen som vet noe om dette? Anonymkode: 01b20...d9e Herpes utbrudd er som regel ikke vondt før blemmene sprekker, ville tatt en tur til legen. Jeg har herpes men aner ikke hvordan det ser ut da mine var helt ved ingangen og inni. Anonymkode: be5a7...892
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #15 Skrevet 3. mars 2018 Når du har blemmer og forandret utflod så må du kommet deg til lege eller gynekolog. Det virker jo som at du kan ha blitt smittet av noe, og uansett om det er to uskyldige kviser eller en kjønnsyktdom så er det greit å få det sjekket ut så raskt som mulig. Anonymkode: c0ed2...24e
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #16 Skrevet 3. mars 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke om det alltid blir sår, men det er ihvertfall slik jeg har opplevd det jeg antar er herpes... Har vel hatt 5-6 slike utbrudd de siste 5 årene, og de har vært slik hver gang. Kommer ikke unna at jeg synes det er skikkelig flaut! Ble smittet av en jeg var i et forhold med. Er nygift nå, men klarer bare ikke å få meg til å si noe .. unngår selvfølgelig helt sex når jeg merker den minste antydning!!! Anonymkode: 76a44...58d 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei, så herpes blir alltid til sår etterpå? Da kan jeg med andre ord utelukke herpes dersom blemmene ikke blir til sår? Har lest at herpes er svært vanlig! Ikke bli flau! Verste mer herpes må jo være smertene jeg hører blir beskrevet, og at man må tenke over at man er smittsom i perioder. Håper selvfølgelig ikke at jeg har fått det, men så mye som jeg har lest de siste dagene vet jeg at jeg hadde vært i selskap med over 40% av den norske befolkningen 😳 (selv om ikke alle har utbrudd) Anonymkode: 01b20...d9e Fikk ikke sår av herpes, kjentes kanskje minimalt ruglete ut "der nede". Og ikke bekymre deg om det er det, men sjekk selvfølgelig med legen. Har hatt ett utbrudd og testet positivt på blodprøve for to år siden - gudene hvet hvor lenge jeg egentlig har hatt det. Har samboer og ikke noe problem, det kan smitte utenom utbrudd, men viktig å huske på at det ikke er farlig : ) Anonymkode: be5a7...892
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #17 Skrevet 3. mars 2018 Ok, skal bestille legetime på mandag, får «håpe» de er der fortsatt så han ser hva det kan være. Har hatt samme seksualpartner i 4 år, og mistenker ikke noe utroskap. Så om det er kjønnssykdom må det jo i så tilfelle være noe som kan ligge latent, som f.eks herpes eller kjønnsvorter. Hufffff, håper det bare er gnagsår 😔 Anonymkode: 01b20...d9e 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #18 Skrevet 4. mars 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan så denne blemma ut sånn ca..? I mange år??😮 Anonymkode: 01b20...d9e Vanskelig å se men den kjentes ut som en flekk med hard hud. Ble sår og væske der men det blir det jo når man klør mye. Anonymkode: ea6d4...871
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå