AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #1 Skrevet 3. mars 2018 Jeg hadde en periode store problemer som gjorde at jeg måtte gå til en fysioterapeut. Jeg var 28 år gammel når jeg begynte å gå til ham. Mine tidligere rusproblemer og psykiske lidelser var veldig vesentlige i behandlingen jeg fikk fra ham. Etter noen timer og samtaler med ham ble han veldig fascinert av tatoveringene mine. Ville gjerne vite historien bak hver tatovering og når det ble snakk om mitt tidligere rusmisbruk så var han nysgjerrig på hvor jeg hadde satt sprøytene mens jeg misbrukte narkotika. Etter å ha snakket med ham/blitt behandlet en stund sa han at han kjente noen som fikk smuglet inn cannabispiller og sa han kunne få tak i noen til meg. Så jeg kunne prøve liksom. Jeg har vært utsatt for overgrep tidligere og sluttet å gå til ham etter dette. Han gjorde meg veldig ukomfortabel. Jeg aner ikke om det er greit at en behandler er så interessert i en pasient som han var. Det var veldig ukomfortabelt for meg å gå til ham for jeg hater å bli tatt på. Han kom veldig innpå meg. Spurte hvor jeg pleide å sette sprøytene og sånt når jeg brukte stoff. Skriver dette her for å se om andre har hatt lignende opplevelser med fysioterapeuter eller kiropraktorer. Anonymkode: 58977...e27 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #3 Skrevet 3. mars 2018 Høres ut som han prøve å igle seg innpå deg. Noen mennesker blir kåte av maktforskjell mellom behandler og pasient. Anonymkode: 9ac86...ee2 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #5 Skrevet 3. mars 2018 Absolutt ikke normalt og absolutt ikke greit. Reagerer mest på at han tilbyr deg piller. Meld det gjerne inn, så slipper andre å måtte forholde seg til en slik "behandler". Anonymkode: 21678...b0a 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #6 Skrevet 3. mars 2018 Det er endel år siden jeg sluttet å gå til ham. Han var 20+ år eldre enn meg og jeg vet han er respektert i sitt yrke. Har et stort senter i Oslo og har et gjenkjennelig navn i visse kretser. Jeg lurte bare på om min opplevelse var unik. Jeg oppfordret ham ikke på noen måte og vil ikke kalle meg selv noe mer attraktiv enn gjennomsnittet. Er derfor denne opplevelsen henger i meg. Forstår ikke hva som skjedde som gjorde at han følte han kunne oppføre seg som han gjorde. Men skjønner etter de kommentarene jeg har fått at dette ikke er normalt. Var ikke sikker,selv om det høres dumt ut. Hadde aldri gått til slik behandling før og han virket så grei til å begynne med. Anonymkode: 58977...e27
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #7 Skrevet 3. mars 2018 19 minutter siden, AnonymBruker said: Det er endel år siden jeg sluttet å gå til ham. Han var 20+ år eldre enn meg og jeg vet han er respektert i sitt yrke. Har et stort senter i Oslo og har et gjenkjennelig navn i visse kretser. Jeg lurte bare på om min opplevelse var unik. Jeg oppfordret ham ikke på noen måte og vil ikke kalle meg selv noe mer attraktiv enn gjennomsnittet. Er derfor denne opplevelsen henger i meg. Forstår ikke hva som skjedde som gjorde at han følte han kunne oppføre seg som han gjorde. Men skjønner etter de kommentarene jeg har fått at dette ikke er normalt. Var ikke sikker,selv om det høres dumt ut. Hadde aldri gått til slik behandling før og han virket så grei til å begynne med. Anonymkode: 58977...e27 Intelligente mennesker er ofte kompetente og dyktige i jobben sin. På samme måte er de dyktige på å velge ut hvilke mennesker som er sårbare og som de kan tøye grensene hos- uten at de tørr si fra eller skape problemer for dem. I ditt tilfelle beregnet han riktig mtp at du ikke kom til å melde fra, men beregnet feil da han ikke klarte egle seg innpå deg. Så nei, han er ikke nødvendigvis slik mot alle, han velger de som har traumatisk historie, er outsidere eller på andre måter er alene og uten mye selvtillit eller beskyttende sosialt nettverk. Noen vil her føle seg skyldig fordi de føler at de var en opplagt dørmatte andre kunne bruke- men jeg vil være veldig tydelig på at en person i et slikt yrke med en slik type intelligens er den som gjør en grov feil og oppfører seg umennesklig. Det er ingen grunn eller unnskyldning til å utnytte mennesker som sliter. Jeg kunne utnyttet mange sårbare mennesker, men jeg vet at det er feil på alle mulige måter og ville aldri gjort det. Det er ikke greit at andre utnytter de som er sårbare, og det er ingen som blir tvunget til å utnytte sårbare mennesker heller. Anonymkode: 9ac86...ee2 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #8 Skrevet 3. mars 2018 Han var en potensiell overgriper, applaus til deg for at du kom deg unna! Dessverre kan det jo være andre sårbare pasienter etter deg som ikke var like sterke, slike typer søker etter slike. Anonymkode: dfc9d...4b5 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #9 Skrevet 3. mars 2018 Altså, uansett, er jo ulovlig å Omsette cannabis! Og som fagutøver er det jo brudd på helsepersonelloven. Meld han! Anonymkode: bc5b2...e20 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #10 Skrevet 3. mars 2018 Jeg tror han sa dette for å teste deg ut, om du brukte rus fortsatt. Tror ikke han hadde noen bakenforliggende tanker altså. At han lurte på hvor du satt sprøyter er jo vesentlig greit for han som fysio å vite. Anonymkode: a67e3...630
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #11 Skrevet 3. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror han sa dette for å teste deg ut, om du brukte rus fortsatt. Tror ikke han hadde noen bakenforliggende tanker altså. At han lurte på hvor du satt sprøyter er jo vesentlig greit for han som fysio å vite. Anonymkode: a67e3...630 Det er absolutt ikke slik kvalifisert helsepersonell undersøker dette på! Tilby cannabis?? For å teste? Anonymkode: bc5b2...e20 3
Rumle Skrevet 3. mars 2018 #12 Skrevet 3. mars 2018 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror han sa dette for å teste deg ut, om du brukte rus fortsatt. Tror ikke han hadde noen bakenforliggende tanker altså. At han lurte på hvor du satt sprøyter er jo vesentlig greit for han som fysio å vite. Anonymkode: a67e3...630 Det har han da overhodet ikke noe rett eller grunn til å gjøre? Forstår godt at du reagerer på dette, ts. Flott at du sluttet med en gang! Som flere har nevnt før, jeg ville også meldt fra. Endret 3. mars 2018 av Rumle 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #13 Skrevet 3. mars 2018 Sant det. Men jeg har liten tro på at en smart fysioterapeut ville tilbudt hasj. I såfall er det skam. Anonymkode: a67e3...630 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #14 Skrevet 3. mars 2018 Å komme nære slike behandlere er normalt om man går til dem over tid. Min manuellterapaut kjenner meg veldig godt etter hvert, både med tanke på min psykiske histories, fysiske helse og tatoveringene mine. Forskjellen er at han aldri har tilbud meg hasj eller vert uanstendig på noen som helst måte. Det du opplevde er absolutt ikke greit! Anonymkode: 6768d...841 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #15 Skrevet 4. mars 2018 Syns dette var en rar historie. Det er ikke vanskelig å få tak i cannabis. Hvorfor skulle du ville få det gjennom fysioterapeuten når du åpenbart har et nettverk i miljøet. Og cannabispiller wtf? Anonymkode: d5e2d...bb6
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #16 Skrevet 7. mars 2018 Anmeld dette til Fylkeslegen Anonymkode: f9151...5c3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå