Gjest justcurious Skrevet 3. mars 2018 #1 Skrevet 3. mars 2018 (endret) Noen som har hatt høyt stoffskifte og sluttet tvert med Levaxin? Jeg fikk beskjed av legen om å slutte på dagen pga for høye verdier. Er vel vanlig at man trapper ned gradvis, så er litt redd for hvordan kroppen vil reagere. Noen som har erfaring med dette? Endret 3. mars 2018 av justcurious
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #2 Skrevet 3. mars 2018 Tenker at man må gjøre som legen sier; at de har peiling på hva de driver med. Anonymkode: 7a4a2...3be 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #3 Skrevet 3. mars 2018 Jeg aner ikke noe om seponering, men når jeg har fått beskjed om å senke eller øke dosen så har jeg begynt med det over natten. Så siden det ikke er behov for sakte økning, er det kanskje ikke behov for sakte redusering heller? Jeg ville hørt på legen, eventuelt spørre han om han er sikker på at gradvis nedtrapping ikke trengs. Anonymkode: 2884d...f85
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #4 Skrevet 3. mars 2018 Ble feilmedisinert med levaxin for lavt stoffskifte, fikk symptomer på for høyt stoffskifte pga Levaxin. Seponerte på dagen. Eneste jeg merket var at jeg følte meg bedre. Men jeg hadde helsepersonell rundt meg (var innlagt). Anonymkode: dee46...849
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #5 Skrevet 3. mars 2018 Jeg har lavt stoffskifte, men gikk tydeligvis på en for høy dose så jeg endte opp med symptomer for dette. Fikk da beskjed om å kutte ut Levaxin totalt i en uke også begynne på en lavere dose. Merket ingenting annet enn at hjertebank og urolighet gikk over etter noen dager. Anonymkode: e6667...3d8
Gjest justcurious Skrevet 3. mars 2018 #6 Skrevet 3. mars 2018 Takk for alle svar godt å høre at det har gått fint med dere. Er bare litt nervøs siden jeg har hatt masse plager både når jeg hadde lavt stoffskifte og nå når det er veldig høyt.. de siste dagene har det vært ganske ekstremt med hjertebank, angst og uro, et veldig høyt energinivå osv. Føles ut som kroppen går på høygir og jeg klarer ikke å sitte i ro. Det har roet seg litt nå da heldigvis.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #7 Skrevet 3. mars 2018 5 minutter siden, justcurious skrev: Takk for alle svar godt å høre at det har gått fint med dere. Er bare litt nervøs siden jeg har hatt masse plager både når jeg hadde lavt stoffskifte og nå når det er veldig høyt.. de siste dagene har det vært ganske ekstremt med hjertebank, angst og uro, et veldig høyt energinivå osv. Føles ut som kroppen går på høygir og jeg klarer ikke å sitte i ro. Det har roet seg litt nå da heldigvis. Hadde det samme. Mye hjertebank og var litt rød i ansiktet. Forsvant i løpet av par dager etter at de tok vekk levaxin. Anonymkode: dee46...849
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #8 Skrevet 3. mars 2018 28 minutter siden, justcurious skrev: Noen som har hatt høyt stoffskifte og sluttet tvert med Levaxin? Jeg fikk beskjed av legen om å slutte på dagen pga for høye verdier. Er vel vanlig at man trapper ned gradvis, så er litt redd for hvordan kroppen vil reagere. Noen som har erfaring med dette? I 99,9 % av tilfellene så hører man på legen. Men akkurat her ville jeg rådført meg med en annen lege. Men jeg har ikke lest journalen din, ikke sett blodprøveverdiene så her kan ligge mellom ditt spørsmål og legens beskjed. Det unormale er at du har fått stoffskiftemedisin og nå har for høyt stoffskifte. Anonymkode: 4d5c9...a87 2
Gjest justcurious Skrevet 3. mars 2018 #9 Skrevet 3. mars 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde det samme. Mye hjertebank og var litt rød i ansiktet. Forsvant i løpet av par dager etter at de tok vekk levaxin. Anonymkode: dee46...849 Ja, rød i ansiktet! Det opplevde jeg også en dag. Skjønte ingenting. Det forsvant dagen etterpå da.
Gjest justcurious Skrevet 3. mars 2018 #10 Skrevet 3. mars 2018 I tillegg har jeg ekstremt tørr hodebunn nå flasser som bare det. Vurderer å dra til frisøren bare for å få en hårvask. Men problemet vil ved vedvare så lenge stoffskiftet er høyt, så..
Gjest justcurious Skrevet 3. mars 2018 #11 Skrevet 3. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: I 99,9 % av tilfellene så hører man på legen. Men akkurat her ville jeg rådført meg med en annen lege. Men jeg har ikke lest journalen din, ikke sett blodprøveverdiene så her kan ligge mellom ditt spørsmål og legens beskjed. Det unormale er at du har fått stoffskiftemedisin og nå har for høyt stoffskifte. Anonymkode: 4d5c9...a87 Jeg har en vikar for tiden siden fastlegen min er sykemeldt :/ Jeg utviklet lavt stoffskifte da jeg begynte med Lithium. Startet derfor med Levaxin. Men så sluttet jeg etterhvert med Lithium, men fortsatte på Levaxin (reduserte dosen litt) og nå er stoffskiftet altså for høyt.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #12 Skrevet 3. mars 2018 2 timer siden, justcurious skrev: Jeg har en vikar for tiden siden fastlegen min er sykemeldt :/ Jeg utviklet lavt stoffskifte da jeg begynte med Lithium. Startet derfor med Levaxin. Men så sluttet jeg etterhvert med Lithium, men fortsatte på Levaxin (reduserte dosen litt) og nå er stoffskiftet altså for høyt. Det forklarer alt. Da er vurderingen fra legen helt i tråd med retningslinjene. Håper du blir raskt bedre. Anonymkode: 4d5c9...a87
Gjest justcurious Skrevet 3. mars 2018 #13 Skrevet 3. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det forklarer alt. Da er vurderingen fra legen helt i tråd med retningslinjene. Håper du blir raskt bedre. Anonymkode: 4d5c9...a87 Takk, det håper jeg også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå