Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er iferd med å få langt hår og får som alltid problemer. Jeg har problemer med å sette det opp raskt for å få det bort fra ansiktet når jeg skal ta oppvasken f.ex. Har dere tips til ultra-rask oppsetting? Og hva gjør dere når dere har lue, skjerf, jakke etc. Håret blir jo bare overalt og er i veien. Hvis jeg har det i hestehale får jeg liksom ikke skjerf og lue sammen i nakken så jeg får glipe, eller lua buler ut på en merkelig måte. Hva gjør dere, hva er praktisk? Tips og triks, hjelp! :bond:

Anonymkode: 43300...938

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lag dott? Bun liksom?

Anonymkode: d0ff7...f6e

AnonymBruker
Skrevet

Hårstrikk; høy/lav hestehale/ball, flette, diger klipe som holder alt, hårband. 

Anonymkode: fccb3...020

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Lag dott? Bun liksom?

Anonymkode: d0ff7...f6e

Just now, AnonymBruker said:

Hårstrikk; høy/lav hestehale/ball, flette, diger klipe som holder alt, hårband. 

Anonymkode: fccb3...020

Har dere langt hår? Jeg trenger detaljerte forklaringer. Har lett etter videoer men finner bare utrolig omstendelige måter å sette opp håret på, jeg vil ha noe enkelt og raskt.

Skrevet

Lav hestehale er ganske praktisk. Ellers har jeg dult eller høy hestehale når jeg er hjemme. Store klyper fra HM når håret er vått. Ellers er fletter fint og praktisk :)

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, TulleJenny said:

Lav hestehale er ganske praktisk. Ellers har jeg dult eller høy hestehale når jeg er hjemme. Store klyper fra HM når håret er vått. Ellers er fletter fint og praktisk :)

Hvor langt hår har du, hvaslags klyper bruker du, og lager du to eller èn flette? :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager bare en knute på håret bak.. Bruker ikke stikk. Lag knute som du gjør når du knyter en lisse.. 

Anonymkode: 540f1...fe3

AnonymBruker
Skrevet

Hårbøyle eller hårdbånd. 

Alternstivt gammeldags hårnett foa tippoldemorstid. 

Anonymkode: d20bd...6f3

AnonymBruker
Skrevet

Hårbånd evn bøyle er genialt for å få det vekk fra ansiktet, og raskere å få på seg enn å feste en strikk.
Angående lueproblematikken så har ikke jeg heller funnet noen god måte å få det helt tett mellom lue og skjærf på med mindre jeg har håret løst, og ja da fyker det til alle kanter som er irriterende, spesielt i litt vind, men hvis man lar håret være under skjerfet, altså langs genseren når man surrer på seg skjærfet, og unngår å rette det opp og dra det ut av skjerfet etter påføring av skjerf, så låser man på en måte håret inne. Det er den løsningen jeg har funnet som funker for meg best i forhold til skjerf/lue/hår.

Anonymkode: 07e4b...9f1

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg lager bare en knute på håret bak.. Bruker ikke stikk. Lag knute som du gjør når du knyter en lisse.. 

Anonymkode: 540f1...fe3

Håret mitt er for glatt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hårbånd evn bøyle er genialt for å få det vekk fra ansiktet, og raskere å få på seg enn å feste en strikk.
Angående lueproblematikken så har ikke jeg heller funnet noen god måte å få det helt tett mellom lue og skjærf på med mindre jeg har håret løst, og ja da fyker det til alle kanter som er irriterende, spesielt i litt vind, men hvis man lar håret være under skjerfet, altså langs genseren når man surrer på seg skjærfet, og unngår å rette det opp og dra det ut av skjerfet etter påføring av skjerf, så låser man på en måte håret inne. Det er den løsningen jeg har funnet som funker for meg best i forhold til skjerf/lue/hår.

Anonymkode: 07e4b...9f1

Hvis jeg bruker hårbånd eller bøyle får jeg det jo likevel hengede ned forbi ansiktet, jeg vil ha det helt bort.

Jeg har også funnet den løsningen med å låse håret inni sjerfet ja, og helst ha det bak på ryggen så det ikke kommer inn i glidelåsen :tongue:

AnonymBruker
Skrevet

Glemte å nevne at jeg har helt glatt hår, temmelig tykt, og det begynner å bli ganske langt, så jeg kan ikke bare lage en knute-ish ved å slå strikken rundt lenger, det er for langt.

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor langt hår har du, hvaslags klyper bruker du, og lager du to eller èn flette? :) 

Akuratt nå er det faktisk ikke så langt, er nesten ned til brystene. Kjøper noen svarte klyper på HM som de selger i 2 pak :) Når jeg skal sove lager jeg to enkle fletter. Ellers er jo pariserflette veldig fint da, når jeg får det til :) Når jeg sover med fletter så blir håret fint dagen etter! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker en stor bred hårklemme som jeg løfter opp det øverste laget med hår (det rundt ørene, øynene, generelt alt du får tak i) og lager en stor høy "bue" med håret på toppen av hodet. Blir litt seende ut som dette dersom man ser for seg at modellen har langt og tykt hår bak i nakke.

Håret vil være godt festet, ute av øynene, bevege seg lite, og man får ikke vondt slik en hestehale ville gjort pga vekten av håret. Går IKKE ut av huset med denne frisyren da :fnise:

image.thumb.png.44081023e2ed7688c188fa632af2b34d.pngH

Short-Hairstyle-With-Volume-rachaelray-c

Anonymkode: 1d2cd...504

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hår til korsryggen. Bruker kanskje 10 sek å sette det opp i en hestehale. Da forsvinner alt hår fra ansiktet. 

Anonymkode: 34944...bc7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke heller ha det kortere om det er lettere for deg? Teit å ha langt hår uten å kunne ta vare på det. 

Anonymkode: 88754...238

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En hårspenne på hver side av pannen?

Anonymkode: e9e3d...0d6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det var sååå vanskelig for meg å ha langt hår at jeg ikke engang fant ut hvordan jeg skulle kombinere det med en lue, så hadde jeg klipt meg kort!

Anonymkode: 14cf3...5dd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Wow, jeg har hår ned til navlen, og skjønner virkelig ikke problemstillingen. Det går veldig kjapt å sette håret i en høy hestehale for å gjøre husarbeid. Heller ikke noe problem med skjerf og lue. Jeg bruker dette hver dag nå for tiden, og har aldri hatt noe vansker med det. I-landsproblemer altså.

Anonymkode: 02fa6...fd7

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har hår til korsryggen. Bruker kanskje 10 sek å sette det opp i en hestehale. Da forsvinner alt hår fra ansiktet. 

Anonymkode: 34944...bc7

Får du ikke hestehalen tilbake i ansiktet om du bøyer deg ned? Jeg har selvsagt prøvd hestehale men det funker ikke for meg. TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...