Gå til innhold

Redd for å kjøre....

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For et år siden fikk jeg et kraftig panikkanfall når jeg kjørte bil på motorveien.  Dette var grusomt ubehagelig og har ført til at jeg nå ikke kjører langt hjemmefra, tunneller eller på store motorveier. Har så lyst å bli kvitt denne frykten men den sitter så hardt i meg at jeg får meg ikke til å hive meg ut i det. Hva gjør jeg nå ? Kjører forøvrig bil daglig i nærområdet uten problemer. 

Anonymkode: 53a75...5b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Øk forsiktig kjørelengdene,litt etter litt 

Anonymkode: 09b33...aa0

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å ut å kjøre på natta, når det er lite bil, da kan du kjøre litt saktere uten å irritere noen :) og øve på å være på motorveien, så økt det gradvis med å kjøre på tider med lite, men noe folk osv. :) 

Har selv vert der (sån nesten). Ble påkjørt når jeg kjørte scooter. Tok litt tid før jeg følte meg trygg på å kjøre igjen etterpå (gikk veldig fint, var rett før en rundkjøring midt i rush traffikken, så bilen bak hadde lav fart) :) 

Anonymkode: f187e...f9e

Gjest chisandra
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For et år siden fikk jeg et kraftig panikkanfall når jeg kjørte bil på motorveien.  Dette var grusomt ubehagelig og har ført til at jeg nå ikke kjører langt hjemmefra, tunneller eller på store motorveier. Har så lyst å bli kvitt denne frykten men den sitter så hardt i meg at jeg får meg ikke til å hive meg ut i det. Hva gjør jeg nå ? Kjører forøvrig bil daglig i nærområdet uten problemer. 

Hvis du har råd, skaff deg en psykolog som driver med eksponeringsterapi. De blir med deg ut. 

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du snskker med legen din og får legen til å vurdere om du skal kunne ha førerkort før du gjør skade på noen. 

Anonymkode: 29fc6...43d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kørte du langt? Var du sliten og hadde ikke spist f.ex.? Prøv å finne ut hva som trigget det.

Anonymkode: 8aa7e...30d

AnonymBruker
Skrevet

En terapaut kan hjelpe men det er ofte ventetid. Vet mange har hatt nytte av å ta ett par kjøretimer. 

Hilsen hun som kolliderte med bilen til en klient hvis barn satt inni...jeg kjører nå igjen men det krevde litt. Måtte jobbe med både angst, stress og skam.

Anonymkode: 4dafa...719

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen. For noen år siden så kræsjet jeg med en bil, min feil, og etter det har jeg vært redd for å kjøre. Jeg har kjørt noen lengre turer, men jeg må stoppe veldig ofte fordi jeg blir veldig anspent.

Jeg lurer faktisk på om jeg skal ta et par kjøretimer eller noe sånt. Synes ikke det hjelper å kjøre når det er lite folk osv, men det er på de lengre turene jeg sliter mest. Akkurat nå har jeg ikke bil engang, men vet at jeg muligens må ut og kjøre til sommeren. Jeg kjenner at jeg gruer meg til det.

Anonymkode: 40e31...57e

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du snskker med legen din og får legen til å vurdere om du skal kunne ha førerkort før du gjør skade på noen. 

Anonymkode: 29fc6...43d

Det er alltid en....

Anonymkode: bd3ae...34c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...