AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #1 Skrevet 2. mars 2018 Hvor vanlig er det å bli kvalm i svangerskapet? Er dette noe nesten alle får? Er ikke blitt kvalm enda, men det kommer vel. Litt redd for det siden jeg er redd for å kaste opp. Anonymkode: f6b0e...090
l86 Skrevet 2. mars 2018 #2 Skrevet 2. mars 2018 Jeg er i uke 10 nå, jeg var også redd for å bli veldig kvalm og kaste opp som gravid da jeg har dårlige oppleveser i oppvekst med mye kvalme og oppkast pga sykdom. Men jeg har heldigvis ikke kastet opp en eneste gang, og blir bare litt uvel når jeg er sliten og trøtt om kveldene. Leste et sted at 80% blir kvalme, men at kun 3/10 kaster opp. Så det kan godt være du slipper unna det:)
blomst12 Skrevet 2. mars 2018 #3 Skrevet 2. mars 2018 Tror det er veldig vanlig. I varierende grad. Men mange slipper jo unna og. Jeg har vært kvalm i flere uker i alle mine graviditeter,men aldri kasta opp! Så du må nesten bare se hvordan det blir. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #4 Skrevet 2. mars 2018 Jeg kasta aldri opp og var aldri kvalm. Alle får ikke alle symptomer 😀 Anonymkode: e07d2...933
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #5 Skrevet 2. mars 2018 Alle versjoner finnes. Er ikke akkurat glad i å kaste opp jeg heller, men har likevel gjort det hver dag fra uke 5 og er nå i uke 32 og driver fortsatt på... Anonymkode: e48a5...300
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #6 Skrevet 3. mars 2018 Jeg har vært kvalm med begge mine, men kastet svært sjelden opp. Anonymkode: 46b6a...b85
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #7 Skrevet 3. mars 2018 80 % blir kvalme, og 50 % av disse kaster opp, står det noen steder. De fleste jeg kjenner har vært kvalme en periode, men ikke kastet opp, eller bare kastet opp et par ganger i situasjoner hvor kvalmen ble trigget veldig (sterke lukter, bilkjøring e.l.). Så det er gode sjanser for at du slipper greit unna. Og skulle du bli veldig kvalm er det mulig å få kvalmestillende. Hvis du har angst for oppkast ville jeg gått til legen og snakket om det med én gang du evt. begynner å bli kvalm. Håper du slipper unna Anonymkode: c14f0...8c5
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #8 Skrevet 3. mars 2018 Jeg var kun småkvalm i 2 uker i løpet av graviditeten. Var ikke i nærheten av å være så dårlig at jeg måtte kaste opp. Anonymkode: e9c83...2b1
lak0ta Skrevet 3. mars 2018 #9 Skrevet 3. mars 2018 Er 7uker nå og begynte for noen dager siden med kvalme. Reagerer på matlukter. Men blir kun kvalm på kveldene
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå