Gå til innhold

Revmatoid artritt (leddgikt) og sko

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min har dette og sliter med smerter under føttene. Er det noen har erfaringer med gode sko? Evt hvilke merker?

Anonymkode: 90b20...571

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legen kan henvise han til ortoped eller til Diakonhjemmet. Han kan få noe som kalles formsko.

Anonymkode: ea0f7...f2f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme sykdom som samboeren din. Sko var lenge et problem, fordi føttene mine er så deformerte. Jeg fikk tilbud om spesialsydde sko, men de var dyre, stygge, og jeg hadde følt meg som en gammel kjerring om jeg måtte gå i dem.

For meg ble løsningen sko fra Skechers, med Memory-såle. I dem er det nok plass til mine ganske deformerte føtter, fordi sålen tilpasser seg føttenes form, og smertene under føttene nærmest forsvinner. Og så veier disse skoene lite og er gode å gå i. Skechers selges i noen norske butikker, f.eks Mani (og andre, Google!) og koster rundt 1000 kroner paret. Så ikke billig, men verd det, fordi jeg finner mange modeller jeg føler meg fin i. 

Det finnes også utenlandske skobutikker som selger ulike typer sko som passer for oss med "leddgiktføtter". Google - shoes extra wide for men -. F.eks har Sandpiper Shoes en og annen fin modell. 

Anonymkode: 2db52...2a4

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min har dette og sliter med smerter under føttene. Er det noen har erfaringer med gode sko? Evt hvilke merker?

Anonymkode: 90b20...571

Gode sko er alfa og omega. Han må selv kjenne hvilke sko som er gode for hans føtter. Noen liker sko med god demping, andre foretrekker sko med fast såle. Jeg må ha en kombinasjon og drar alltid med beg byttesko. Inne er Birkenstock med myk fotseng best. 

Anonymkode: bfa05...8ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...