Gå til innhold

Fått bulk og riper.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg sto stille bak en parkert bil da bilen rygget og traff bilen min. Jeg har fått noen gode riper og bulker på bakskjerm og ved siden av bensinlokket, samt et knust baklys. Jeg kjenner vedkommende og personen tar på seg fult ansvar. Så da lurer jeg på noen ting da jeg ikke har vært involvert i dette før. Jeg kan sende inn skademelding via nettsiden til selskapet, erstatter dette det vanlige skademeldingsskjemaet? Det spør også om begge har skrevet under på skademeldingen - da tolker jeg dette som at jeg også må fylle ut papirskjemaet? Trenger jeg den andre personens underskrift på skjemaet, eller kan jeg bare sende det inn til selskapet mitt? Jeg har kasko så jeg greier meg fint (selv om jeg ikke er skyldig i hendelsen) men det er verre for vedkommende. Personen fikk større skade på bilen sin selv, og jeg vil ikke gjøre dette veldig dyrt for han. Noen som vet ca. pris for sjekk, retting av bulker, lakkering og nytt baklys (dette er kun min bil)? Ja, personen må bite i det sure eplet men det er synd om man skal ut med flere månedslønner grunnet et meget uheldig uhell. Er det bedre å ta det på forsikring og miste egenandel og bonus, eller ta alt for egen lomme?

Er det noe jeg bør tenke på eller gjøre annet enn skademelding?

Anonymkode: 85463...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette blir meget vanskelig og svare på. Du skriver hverken biltype eller årsmodell og det er vesentlig. 

Du må fylle ut skademelding og du må ha underskrift fra motpart, gjerne hvor han tar på seg skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...