Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som har testet dette? eventuelle synspunkter? Vil gjerne høre fra dere som vil teste, har testet og dere som ikke vil teste. Om dere likte det, eller ikke osv!

Jeg skal selv på et "kurs" neste uke, og utforske dette. Har lest litt rundt det og videoer osv osv.

Jeg ser på det i første hånd noe som er som meditasjon, harmonisk. Om man har en partner og gjør dette sammen, så kan dette være noe som fører en nærmere sammen på et dypere sett, der ord ikke har noe mening men alt med energi å gjøre.

Legger ved en video fra youtube som åpnet opp mine øyne for dette :) 

Endret av Linaa
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig interessant, og da mener jeg ikke seksuelt - slik noen som ikke har forståelse med dette med energier og meditasjon kanskje vil assosiere det med.

Hold oss oppdatert hvordan det var på kurs, og post gjerne link til kurset eller kursholdet/side! 

Jeg er veldig med på den at det er en stor fordel å være energisk balansert og lære seg å gå dypt inn i seg selv på åndelig healing vis , for å ha et bra og dypt forhold med både seg selv og andre.

Anonymkode: 65ddb...427

AnonymBruker
Skrevet

Blandt annet på Insider Fem ble jo akuratt dette tatt opp og prøvd ut, og programleder sa at det føltes ut som meditasjon og at hun nesten ble høy og rolig på samme tid og aldri hadde opplevd maken til "transe". Gjør man det med en partner er det enorm tillitt inne i bildet, man overgir all kontroll og forholdet seg til nuet, stoler på den andre, og på grunn av den meditative tilstanden begge to kommer i både av å bli bundet på denne måten (tror det heter rope-art, eller noe i den duren? og man knyter i et spesielt mønster og med spesielle knuter som stammer fra kinesisk tradisjon, med knutene på akupunktur og chakra punkter) fører det en mye nærmere hverandre. Til vanlig har man en tendens med konstante distraksjoner i et forhold, tv titting, plikter, internett, tanker, samtaler osv - mens her står tiden stille, ingenting annet finnes der og da , kun de to og akuratt det man gjør, tankene er tømt og ingen distraksjoner , bare å Være.

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet

Partner og jeg har gått til innkjøp av rep og følger youtube-kanaler. Vi elsker det, og bytter på å binde. 

Det er åpenbart seksuelt for oss, og vi tar det også med i leken.

Men det stikker også dypere enn det. Vi opplever en voldsom intimitet, tillit og hengivelse. Fine mønstre mot naken hud trigger også estetikk-genet. 

Vi har lett etter kurs i Oslo-området en stund uten hell. Mottar gjerne tips!

Skrevet

Jeg ELSKER shibari! 
Dessverre har jeg ikke rigger akkurat nå, så får ikke utøvet det dessverre. 

Håper du får nytte av kurset, og finner gleden ved dette <3 

Skrevet
Akkurat nå, Alterego666 skrev:

Sjekker innom av og til. De sier det skal komme kurs, men liten aktivitet. Men, takk!👍🏻

De er kanskje mer aktive på fetlife ja.. ellers er det et par jeg kjenner, som har intro kurs innimellom, men de annonserer det også på fetlife :P 

Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg er på fet. PM meg gjerne.😉

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, SlemUlv skrev:

Takk!  Ikke så mye info på den siden men da vet jeg hvertfall at det finnes kurs i min by, så skal følge med.
Hvordan er det på sånne kurs egentlig? (Håper også du, ts kan oppdatere oss når du har vært der)
Er det litt som et meditasjons kurs, eller mer som en sex workshop eller seksuelt ladet? Håper på førstnevnte såklart.
Er det vanlige folk der eller mye "griser"?  Lurer på hvordan en partner som aldri har vært i sånne grupper (hverken meditasjon eller på sexkurs) vil føle seg der, litt redd for at han skal føle det hele som et freakshow...
Er det mye foredrags undervisning og litt praksis på slutten , eller er det som en yoga time der man praktiserer under undervisningen?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk!  Ikke så mye info på den siden men da vet jeg hvertfall at det finnes kurs i min by, så skal følge med.
Hvordan er det på sånne kurs egentlig? (Håper også du, ts kan oppdatere oss når du har vært der)
Er det litt som et meditasjons kurs, eller mer som en sex workshop eller seksuelt ladet? Håper på førstnevnte såklart.
Er det vanlige folk der eller mye "griser"?  Lurer på hvordan en partner som aldri har vært i sånne grupper (hverken meditasjon eller på sexkurs) vil føle seg der, litt redd for at han skal føle det hele som et freakshow...
Er det mye foredrags undervisning og litt praksis på slutten , eller er det som en yoga time der man praktiserer under undervisningen?

Jeg har aldri vært der personlig, da det er for dyrt for meg.
Men fra hva jeg hører fra andre, så er det en rolig atmosfære, litt sånn meditasjonsaktig. Og det er dyktige instruktører. 

Er helt vanlige folk der. Og det er ikke et sexkurs.. Det er praktisk undervisning. 

Det står litt om hva som forventes her: https://www.osloshibaridojo.no/info

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, SlemUlv skrev:

Jeg har aldri vært der personlig, da det er for dyrt for meg.
Men fra hva jeg hører fra andre, så er det en rolig atmosfære, litt sånn meditasjonsaktig. Og det er dyktige instruktører. 

Er helt vanlige folk der. Og det er ikke et sexkurs.. Det er praktisk undervisning. 

Det står litt om hva som forventes her: https://www.osloshibaridojo.no/info

Takk :) Tror du det forventes noe erfaring eller kunnskap fra før eller kan man komme helt grønn?

Ops, ja blir nok ikke mulig å delta på for meg heller når det er så dyrt...! Har aldri forstått meg på dette, sånn er ofte yoga workshops og meditasjons workshops også. 4-8 tusen for en helg osv. Hadde det vært 800 pr par hadde det vært mer overkommelig. Ganske provoserende, da mange av disse kursholderne også mener at kunnskapen er noe som burde nå ut til alle og vil gjøre verden til et bedre sted osv.

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk :) Tror du det forventes noe erfaring eller kunnskap fra før eller kan man komme helt grønn?

Ops, ja blir nok ikke mulig å delta på for meg heller når det er så dyrt...! Har aldri forstått meg på dette, sånn er ofte yoga workshops og meditasjons workshops også. 4-8 tusen for en helg osv. Hadde det vært 800 pr par hadde det vært mer overkommelig. Ganske provoserende, da mange av disse kursholderne også mener at kunnskapen er noe som burde nå ut til alle og vil gjøre verden til et bedre sted osv.

Og likevel skal de betale husleie, strøm og alt som følger med å ha et lokale. De skal gjerne betale kursholderne osv.. Så jeg skjønner prisen, jeg har bare ikke råd til å betale den :)

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, SlemUlv skrev:

Og likevel skal de betale husleie, strøm og alt som følger med å ha et lokale. De skal gjerne betale kursholderne osv.. Så jeg skjønner prisen, jeg har bare ikke råd til å betale den :)

Klart det, og det er jo forståelig. Men med la oss si 16 kursdeltakere på en helg så sitter de da med nesten 100.000 i inntekt ,
da kan de heller ha kurs litt oftere enn hver tredje måned , til en lavere pris sånn at de uansett får samme inntekt.
Det er nemlig det jeg har lagt merke til, at mange av disse kursholderne ikke har noe daglig arbeid, men har noen kveldsundervisninger en kveld eller to i uka, og en workshop hver 3 eller 4 måned, og det er det de har all inntekt fra.
Litt surt for oss som ikke har råd, de kunne jo jobba litt oftere som andre folk da og ikke tatt så høy pris

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg skal skrive mer etter neste helg da kurset har vært. Jeg bor i Stockholm så vet ikke om det er så relevant hvor kurset holder til om man ikke bor her da selvfølgelig. Koster 120kr per pers da de som holder kurset ikke vil ha en vinst på dette, men å lære bort noe de selv brenner for, som jeg syns er veldig fint initiativ!! :) 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klart det, og det er jo forståelig. Men med la oss si 16 kursdeltakere på en helg så sitter de da med nesten 100.000 i inntekt ,
da kan de heller ha kurs litt oftere enn hver tredje måned , til en lavere pris sånn at de uansett får samme inntekt.
Det er nemlig det jeg har lagt merke til, at mange av disse kursholderne ikke har noe daglig arbeid, men har noen kveldsundervisninger en kveld eller to i uka, og en workshop hver 3 eller 4 måned, og det er det de har all inntekt fra.
Litt surt for oss som ikke har råd, de kunne jo jobba litt oftere som andre folk da og ikke tatt så høy pris

De har undervisning hver uke.. sånn btw.. bare se på kalenderen. 

Gjest Alterego666
Skrevet
16 timer siden, SlemUlv skrev:

De har undervisning hver uke.. sånn btw.. bare se på kalenderen. 

Jeg har sett det. Vi ville benyttet oss av det om ikke min partner bor på en annen kant av landet.😏

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...