AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #1 Skrevet 2. mars 2018 Jeg bruker ppiller. Startet på ny pakke for ca 2 mnd siden. Tenkte å hoppe over mensen alle tre månedene (er 3 brett i en pakke). Hoppet over mensen 1 mnd, gikk fint. Men nå, ca. 1 uke før jeg skulle starte på mitt nye brett (altså 1 uke før jeg var ferdig med brett nr 2) fikk jeg mensen. Sånn svak mensen, med brunt og lite blod. Tenkte det var en mellomblødning som ville gå fort over. Så startet på brett nr3, er nå ca 4-5 dager ut i det brettet, og jeg har ENDA mensen. Det virker ikke som det skal gå over?! Kan jeg rett og slett nå slutte på p-pillene i 1 uke, slik at kroppen min får gjort seg ferdig med menstruasjonen? Selv om jeg ikle er i starten av et brett? Og vil kroppen da kjøre mensen for fullt, når jeg slutter å ta pillene, slik at jeg kan bbli ferdig med dritten? Skulle aldri hoppa over, da hadde jeg vært ferdig med dette for lenge siden!! Anonymkode: 5a16b...45f
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #2 Skrevet 2. mars 2018 En kan fint hoppe over om en ønsker dette (finnes noen som tror det er farlig eller... noe), men fikk klar beskjed av gyn. at jeg kan ta piller helt frem til jeg til slutt får mensen. Tolket dette svaret som at når blødning da dukker opp bør du ta den vanlige uke uten piller Kan si at du vil begynne å blø midt i et brett om du plutselg glemmer deg av noen dager (haha, snakker fra erfaring 😅) Var på ferie og glemte helt av hele greia, freaka ut da mensen dukka opp uventa. Fikset det med å starte oppigjen med en gang, og tok pillene litt oftere, da stoppet det opp. Var i ledsag med min Mor som har vert legesekretær for en gynokolig i ... 30 år eller noe, she knows stuff Var jeg deg nå ville jeg tatt en uke uten piller. Men alltid i slike tilfeller kan det være en ide og spørre fagpersonell og ikke KG går fint an å ta en telefon til legekontoret i morgen og høre med dem Anonymkode: 076a3...c9c
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #3 Skrevet 2. mars 2018 Det er ikke alle kropper som man kan utsette mensen på i lengre tid. Og det kommer også an på hvilken type p-piller, noen kan man lettere hoppe over med enn andre. Kommer an på hormonmengden. Når du småblør og det ikke gir seg, så kan man like godt ta en ukes pause. Det er ikke farlig, men irriterende. Anonymkode: 629a6...e43
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #4 Skrevet 2. mars 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker ppiller. Startet på ny pakke for ca 2 mnd siden. Tenkte å hoppe over mensen alle tre månedene (er 3 brett i en pakke). Hoppet over mensen 1 mnd, gikk fint. Men nå, ca. 1 uke før jeg skulle starte på mitt nye brett (altså 1 uke før jeg var ferdig med brett nr 2) fikk jeg mensen. Sånn svak mensen, med brunt og lite blod. Tenkte det var en mellomblødning som ville gå fort over. Så startet på brett nr3, er nå ca 4-5 dager ut i det brettet, og jeg har ENDA mensen. Det virker ikke som det skal gå over?! Kan jeg rett og slett nå slutte på p-pillene i 1 uke, slik at kroppen min får gjort seg ferdig med menstruasjonen? Selv om jeg ikle er i starten av et brett? Og vil kroppen da kjøre mensen for fullt, når jeg slutter å ta pillene, slik at jeg kan bbli ferdig med dritten? Skulle aldri hoppa over, da hadde jeg vært ferdig med dette for lenge siden!! Anonymkode: 5a16b...45f Det er ulempen med å bruke hormoner og tro at menneskene kan styre kroppens naturlige funksjoner med hormonpiller. Det høres ut som om du har laget skikkelig kluss i korppen din sitt hormonsystem. Snakk med legen om hvordan du kan løse dette. Anonymkode: 5bd5c...861 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #5 Skrevet 2. mars 2018 Det kalles mellomblødninger. Ikke alle klarer å hoppe over mensen, og overstyre kroppen på den måten. Noen piller er enklere å gjøre det med enn andre, men noen får blødninger åkke som. Man bestemmer ikke over kroppen, vil blodet ut - så kommer det ut Irriterende, men thats life. Anonymkode: 76804...664
Kvinne87Rogaland Skrevet 2. mars 2018 #6 Skrevet 2. mars 2018 Jeg kan hoppe over én mens, så må jeg ha neste. Det er fordi ellers kommer den uansett (slik som hos deg). Det kommer da småblødninger helt til jeg tar den pillefrie uka for å "bli ferdig med dritten".
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #7 Skrevet 2. mars 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker ppiller. Startet på ny pakke for ca 2 mnd siden. Tenkte å hoppe over mensen alle tre månedene (er 3 brett i en pakke). Hoppet over mensen 1 mnd, gikk fint. Men nå, ca. 1 uke før jeg skulle starte på mitt nye brett (altså 1 uke før jeg var ferdig med brett nr 2) fikk jeg mensen. Sånn svak mensen, med brunt og lite blod. Tenkte det var en mellomblødning som ville gå fort over. Så startet på brett nr3, er nå ca 4-5 dager ut i det brettet, og jeg har ENDA mensen. Det virker ikke som det skal gå over?! Kan jeg rett og slett nå slutte på p-pillene i 1 uke, slik at kroppen min får gjort seg ferdig med menstruasjonen? Selv om jeg ikle er i starten av et brett? Og vil kroppen da kjøre mensen for fullt, når jeg slutter å ta pillene, slik at jeg kan bbli ferdig med dritten? Skulle aldri hoppa over, da hadde jeg vært ferdig med dette for lenge siden!! Anonymkode: 5a16b...45f Ja. Så lenge du har tatt 21 piller med virkestoff på rad kan du ta 1 ukes pause når som helst på brettet. Jeg har opplevd det samme som deg, og det eneste som hjelper for å bli kvitt blødningene er å ta pause så det "blør fra seg" Anonymkode: 0dcb0...386
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #8 Skrevet 2. mars 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ulempen med å bruke hormoner og tro at menneskene kan styre kroppens naturlige funksjoner med hormonpiller. Det høres ut som om du har laget skikkelig kluss i korppen din sitt hormonsystem. Snakk med legen om hvordan du kan løse dette. Anonymkode: 5bd5c...861 Dette er hysteri og ikke et råd du trenger å bry deg om, rett og slett Anonymkode: 0dcb0...386
Kalevala Skrevet 2. mars 2018 #9 Skrevet 2. mars 2018 Hvis du stiller spørsmålet ditt her, får du svar av gynekolog: http://forum.doktoronline.no/forum/13-gynekologi-og-graviditet/
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #10 Skrevet 2. mars 2018 Det er bare å ta en pause på 7 dager. Når spottingen (som dette er) først har startet, stopper det ikke. Du vil få en helt vanlig bortfallsblødning. Man er beskyttet mot graviditet hele tiden, så lenge du har tatt pillen i minst tre uker, og begynner igjen på dag 8. Jeg holdt på slik i flere år, etter anbefaling fra legen. Tok pillen til spottingen begynte, tok så pillefri uke, så ny runde med piller frem til neste gang det skjedde. Anonymkode: daf57...409
Gjest Tamsi Skrevet 2. mars 2018 #11 Skrevet 2. mars 2018 Jeg får akkurat samme problemet. Tar jeg flere piller enn halvannet brett blør det i dagevis etter sex, og det eneste som fikser det er å ha "ekte" mens en uke, selv om jeg kanskje allerede har blødd i 4-5 uker. Usikker på om det kommer om jeg ikke har sex, men det later til å trigge det. Veldig kjedelig.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #12 Skrevet 2. mars 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er hysteri og ikke et råd du trenger å bry deg om, rett og slett Anonymkode: 0dcb0...386 Hysteri? Nei, det er fakta. Ts bør snakke med lege og få veiledning der fremfor å spørre på nett. Det er tross alt reseptbelagte medisiner hun har problemer med. Anonymkode: 5bd5c...861
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #13 Skrevet 3. mars 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja. Så lenge du har tatt 21 piller med virkestoff på rad kan du ta 1 ukes pause når som helst på brettet. Jeg har opplevd det samme som deg, og det eneste som hjelper for å bli kvitt blødningene er å ta pause så det "blør fra seg" Anonymkode: 0dcb0...386 Neineineinei. Du kan ikke anbefale dette uten å vite hva slags piller ts bruker! For f.eks mercilon hvor alle pillene har lik mengde virkestoff går det bra - men går hun f.eks på synfase er pillene ulike og man er IKKE beskyttet om man stopper i tide og utide. Anonymkode: 76804...664 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #14 Skrevet 3. mars 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Hysteri? Nei, det er fakta. Ts bør snakke med lege og få veiledning der fremfor å spørre på nett. Det er tross alt reseptbelagte medisiner hun har problemer med. Anonymkode: 5bd5c...861 Dette er et helt normalt når man går på p-piller. Det er ikke et problem. De fleste som hopper over mensen får småblødninger. Og alle leger svarer da at dette ikke er farlig, ta en pause og start på nytt etter 7 dager. Jo, det er hysteri. Anonymkode: 629a6...e43
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå