Gå til innhold

Rus av pinex forte?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan føler dere andre dere når dere tar pinex/paralgin forte?
Jeg er nervøs av meg (som type), og måtte for første gang ta to idag. Det står jo 1-2 på pakken, men har alltid klart meg med en hvis jeg ikke har vært på sykehus eller sånn. Og nå føler jeg meg så rar i kroppen. Litt sånn småskjelven, føler meg litt "bomull" i hodet, litt småsvimmel? Er det vanlig?

Anonymkode: 79ada...fce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er helt vanlig. Jeg har også en sjelden gang tatt to og da må jeg legge meg helt ned. Blir ør og kvalm en stund etterpå. Jeg blir vel egentlig det når jeg bare tar en også. Tar det jo generelt sjelden da.

Anonymkode: 9fb48...13e

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er helt vanlig. Jeg har også en sjelden gang tatt to og da må jeg legge meg helt ned. Blir ør og kvalm en stund etterpå. Jeg blir vel egentlig det når jeg bare tar en også. Tar det jo generelt sjelden da.

Ja, blir litt sånn av en også. Men nå får jeg litt noia. Har tatt imigran også, og det hjelper vel ikke på saken da jeg blir litt svimmel og rar av den også. :( 

Gjest Konditorfrue
Skrevet

Det går over,ikke stress,ta mindre neste gang du har ondt.💗

Skrevet

Jeg blir rusa av én. Føler at kroppen min svever over senga, blir helt ullen i hodet, rar i kroppen. 

Relativt normalt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Konditorfrue skrev:

Det går over,ikke stress,ta mindre neste gang du har ondt.💗

Takk for det, men jeg har fått beskjed av legen at jeg må bli flinkere å ta. Jeg har kronisk migrene, og idag er det dag 7 med migrene, og jeg klarte ikke reise meg eller noe. Pga mannen er bortreist må jeg gå tur med hunden og gjøre alt her hjemme, så idag var jeg nesten nødt :( Havner ofte på legevakten og de har sagt jeg må medisineres mer fordi det ikke er bra for meg å ha så mye migrene (de mener at jeg har økt sjanse for slag). Har i tillegg hortons, så kan bli ganske intenst, og da begynner jeg å spy, så må jeg legges inn for dehydrering, har enorme smerter (og det er enda vanskeligere å få kontroll jo verre det har blitt før jeg tar noe). Så er dessverre nødt av og til :( Men håper ikke jeg trenger å ta to igjen, dette var ekkelt!!! 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tok du 2? Du burde tatt 1,5. Eller konferert med lege/apotek. Blir du rusa har du tatt for mye!

Anonymkode: e2db4...bab

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, FantasDick skrev:

Jeg blir rusa av én. Føler at kroppen min svever over senga, blir helt ullen i hodet, rar i kroppen. 

Relativt normalt. 

Takk for svar! Da får jeg bare ligge her og håpe det går over. Men bra det ikke bare er meg. Har liksom hørt flere si at de ikke merker noe, så var redd jeg hadde fått overdose eller noe (haha, hysterisk det er meg..)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for det, men jeg har fått beskjed av legen at jeg må bli flinkere å ta. Jeg har kronisk migrene, og idag er det dag 7 med migrene, og jeg klarte ikke reise meg eller noe. Pga mannen er bortreist må jeg gå tur med hunden og gjøre alt her hjemme, så idag var jeg nesten nødt :( Havner ofte på legevakten og de har sagt jeg må medisineres mer fordi det ikke er bra for meg å ha så mye migrene (de mener at jeg har økt sjanse for slag). Har i tillegg hortons, så kan bli ganske intenst, og da begynner jeg å spy, så må jeg legges inn for dehydrering, har enorme smerter (og det er enda vanskeligere å få kontroll jo verre det har blitt før jeg tar noe). Så er dessverre nødt av og til :( Men håper ikke jeg trenger å ta to igjen, dette var ekkelt!!! 

Klem, ja da er det nok en annen sak,snakk igjen med legen,håper du blir bra/bedre fremover kjære du.

Anonymkode: 57ca5...dfa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, blir litt sånn av en også. Men nå får jeg litt noia. Har tatt imigran også, og det hjelper vel ikke på saken da jeg blir litt svimmel og rar av den også. :( 

Ja jeg forstår. Jeg får også litt noia hvis noe medisin gjør meg svimmel og rar, har litt angst i utgangspunktet så det gjør det vel ikke bedre. Men bare ta det rolig. Det er helt normalt og det går snart over:lillesky2:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg forstår. Jeg får også litt noia hvis noe medisin gjør meg svimmel og rar, har litt angst i utgangspunktet så det gjør det vel ikke bedre. Men bare ta det rolig. Det er helt normalt og det går snart over:lillesky2:

Bra det ikke bare er meg, har sluttet å drikke alkohol fordi jeg ikke liker rusfølelse, så ja, får nok litt angst. :P 
Vet jo også at om jeg skulle få verdens verste panikkanfall nå, så kan jeg ikke ta vival heller (ikke at jeg tar det ofte, kanskje 4 ganger i året, så det er jo bare tull, men sånn er jeg da.. haha), og om smertene ikke gir seg kan jeg heller ikke ta mer smertestillende - så tror det gjør meg litt stresset sånn underbevisst også. 

Ja, håper jeg bare sovner egentlig :) 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var hos kiropraktoren i går. Jeg sliter med synet på ene øyet og det er muligens synsnerven det er noe galt med. Men jeg fikk altså en sprøyte bak i nakken (helt oppe i nakken,på den siden det gjelder (kortison)) ,som kan kanskje hjelpe på synet. Men det jeg har lest om den sprøyten er at mange som tar den, tar den mot migrene.Du har helt sikkert prøvd det eller hørt om det, men ville bare tipse deg om det sånn i tilfelle:)

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var hos kiropraktoren i går. Jeg sliter med synet på ene øyet og det er muligens synsnerven det er noe galt med. Men jeg fikk altså en sprøyte bak i nakken (helt oppe i nakken,på den siden det gjelder (kortison)) ,som kan kanskje hjelpe på synet. Men det jeg har lest om den sprøyten er at mange som tar den, tar den mot migrene.Du har helt sikkert prøvd det eller hørt om det, men ville bare tipse deg om det sånn i tilfelle:)

Ja, skal få kortison og botox når det nærmer seg sommeren litt mer, for da er migrenen verst. Har akkurat gått på en del kortison for noe annet, så det kunne visst være bra med en liten pause. :) 

Skrevet

Det er nok ganske vanlig ja! :) Jeg merket ingenting de gangene jeg tok pinex forte eller liknende medisin og det hjalp ikke mot smertene heller (kraftig hodeverk). Så jeg var litt skuffa, for jeg hadde håpet jeg fant noe som hjalp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bra det ikke bare er meg, har sluttet å drikke alkohol fordi jeg ikke liker rusfølelse, så ja, får nok litt angst. :P 
Vet jo også at om jeg skulle få verdens verste panikkanfall nå, så kan jeg ikke ta vival heller (ikke at jeg tar det ofte, kanskje 4 ganger i året, så det er jo bare tull, men sånn er jeg da.. haha), og om smertene ikke gir seg kan jeg heller ikke ta mer smertestillende - så tror det gjør meg litt stresset sånn underbevisst også. 

Ja, håper jeg bare sovner egentlig :) 

Ja det er jo litt rart, at forte-medisin som mange kan bli avhengig av, blir jo mange avhengig av for at det gjør dem avslappet og det virker angstdempende. Mens andre,sånn som oss:fnise:,kan få litt angst av rusen den gir. Men hvis du legger deg ned og puster gode og lange drag gjennom nesen og puster ut igjen gjennom munnen, så kan det roe deg ned litt. Det har du sikkert hørt om før også, men det hjelper faktisk meg når jeg føler tilløp til litt panikk. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, s0la skrev:

Det er nok ganske vanlig ja! :) Jeg merket ingenting de gangene jeg tok pinex forte eller liknende medisin og det hjalp ikke mot smertene heller (kraftig hodeverk). Så jeg var litt skuffa, for jeg hadde håpet jeg fant noe som hjalp.

10% av befolkningen har ingen virkning av pinex el paralgin forte.Kroppen deres omdanner ikke kodein til morfin og får da ingen smertelindring. Kanskje du er en av dem. Litt kjedelig, men er sikker på at det finnes andre alternativ da.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker det noen ganger men som oftest merker jeg ingen ting. De gangene jeg har vridd meg i smerte lenge er de gangene jeg merker at jeg blir litt susete. For min det tror jeg det henger sammen med at kroppen er sliten. Kan og nevne at mannen i huset blir susete og sovner av to paracet...

Anonymkode: 42b52...574

• Liker 1
  • 6 måneder senere...
Skrevet
På 2.3.2018 den 0.10, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tok du 2? Du burde tatt 1,5. Eller konferert med lege/apotek. Blir du rusa har du tatt for mye!

Anonymkode: e2db4...bab

Er det h*n beskriver å bli rusa av de? Syns det høres veldig normalt ut jeg!? 

Anonymkode: 8ac4c...e08

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det h*n beskriver å bli rusa av de? Syns det høres veldig normalt ut jeg!? 

Anonymkode: 8ac4c...e08

Det er normalt ja - og 2 tabletter er helt vanlig dosering. Var bare meg som var hysterisk. Tror for øvrig mye av reaksjonen bare handlet om at jeg var så redd.

I senere tid har jeg blitt en del sykere enn jeg var når jeg opprettet tråden, og jeg har fått morfin, også intravenøst - og uten angst ble jeg mindre ruset av morfin enn jeg følte meg av disse paralginene - så psyken har nok mer makt enn man tror :p 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...