AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #1 Skrevet 1. mars 2018 Jada, jeg vet det, jeg har ingenting å klage over, har vært singel i et par måneder etter et langvarig forhold. Og nå har jeg så smått begynt å deite igjen. Jeg hater det allerede; vente på meldinger, ta initiativet, ikke ta initiativet, liker han meg, hva betyr det, tolker jeg for mye, tenk om han ditcher meg osv osv... Det er så slitsomt, og jeg blir helt gaaaaaal av det. Det er så mye bedre da å være i et forhold som fungerer, og jeg vet man må gjennom alt dette starttullet for å komme så langt, men det er bare så innmari lenge siden jeg har vært der... Flere som syns deiting er slitsomt på denne måten? Anonymkode: b902c...c29
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #2 Skrevet 1. mars 2018 Synes det er skikkelig slitsomt noen ganger, men andre ganger er det også fryktelig gøy. Ingenting er som følelsen når ting går bra og man er nyforelsket og glad. Nå synes det er godt å bare tenke på meg selv, men savner så klart å ha noen å kose med, og snakke med om alt og ingenting. Passer på å ta godt vare på meg selv og setter av tid til å gjøre ting som får meg til å føle meg bedre, hjemmespa etc. Har lært at før man er klar for et nytt forhold må man først elske seg selv, og finne ut hva man vil gjøre med livet sitt. Så det er det jeg gjør nå. Først når jeg ikke føler jeg trenger noen for å bekrefte at jeg er bra nok som jeg er blir jeg klar for et forhold. Gleder meg til jeg er i et forhold igjen og alt det nye vi skal oppleve! Anonymkode: 81648...9e5 1
Gjest Dkgut38 Skrevet 1. mars 2018 #3 Skrevet 1. mars 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jada, jeg vet det, jeg har ingenting å klage over, har vært singel i et par måneder etter et langvarig forhold. Og nå har jeg så smått begynt å deite igjen. Jeg hater det allerede; vente på meldinger, ta initiativet, ikke ta initiativet, liker han meg, hva betyr det, tolker jeg for mye, tenk om han ditcher meg osv osv... Det er så slitsomt, og jeg blir helt gaaaaaal av det. Det er så mye bedre da å være i et forhold som fungerer, og jeg vet man må gjennom alt dette starttullet for å komme så langt, men det er bare så innmari lenge siden jeg har vært der... Flere som syns deiting er slitsomt på denne måten? Anonymkode: b902c...c29 Absolutt , og jo eldre man blir jo mere slitsomt 😂🤷♂️
Coronas Skrevet 1. mars 2018 #4 Skrevet 1. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jada, jeg vet det, jeg har ingenting å klage over, har vært singel i et par måneder etter et langvarig forhold. Og nå har jeg så smått begynt å deite igjen. Jeg hater det allerede; vente på meldinger, ta initiativet, ikke ta initiativet, liker han meg, hva betyr det, tolker jeg for mye, tenk om han ditcher meg osv osv... Det er så slitsomt, og jeg blir helt gaaaaaal av det. Det er så mye bedre da å være i et forhold som fungerer, og jeg vet man må gjennom alt dette starttullet for å komme så langt, men det er bare så innmari lenge siden jeg har vært der... Flere som syns deiting er slitsomt på denne måten? Anonymkode: b902c...c29 Jepp og derfor har jeg kuttet ut. Deilig å være alene. Ingen mas og styr 😊 5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #5 Skrevet 1. mars 2018 Ts. her igjen... Jeg bare lurer på om dere ville kommunisert usikkerhet og at dere er redde for å bli ditchet til deiten deres eller om dere ville spilt "kul"? Vet jo at det er lurt å kommunisere, men jeg vil liksom ikke overprate heller. Anonymkode: b902c...c29
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #6 Skrevet 1. mars 2018 I et par måneder bare? hehe du har blitt bortskjemt og for vant til å være med noen! Men ja , dating kan være slitsomt, men det er jo noe man må igjennom hvis man vil inn i noe nytt. Hvis du syntes det er for slitsom kanskje du skal legge det på hylla og vente med noe nye greier med det første? Til ditt andre spørsmål, ja jeg lærte meg som voksen at man kommer lengst med å kommunisere åpent om usikkerheter og ting, det er mye bedre å forstå hverandre og være åpne med hverandre i stedet for å overtolke og mistolke. Å kommunisere åpent på et tidlig stadie sier også mye om forholdet på sikt blir et sunt forhold eller et forhold der man holder ting inne i seg og er redde for å snakke om ting. Om mannen ikke tåler at du er åpen om tanker og usikkerheter så hadde det neppe blitt noe bedre i fremtiden heller. Jeg har opplevd at menn setter pris på at jeg er ærlig og åpen, for de liker jo heller ikke å tolke eller mistolke, usikker avler usikkerhet, og ved at jeg åpner meg er det som regel letter for de å åpne seg også. Men jeg ville ikke gått inn på akuratt det at jeg var redd for å bli ditchet om det bare var noen jeg hadde datet noen ganger, med mindre vi evn hadde en veldig dyp samtale der man fra før av snakket om issues man hadde og lærepenger man hadde fra tidligere forhold. Å snakke om at man er redd for å bli ditchet før man faktisk har blitt omtrent et par, kan skremme folk, spesielt fordi i en tidlig dating fase er det ingen garanteier, det er mange sider av hverandre man skal bli kjent med, man skal bli kjent med verdiene, moralene, fremtidsønskene, reaksjonene i forskjellige settinger osv , og man kan ikke vite på så tidlig punkt om man er en aktuell partner for hverandre selvom man er fascinert av hverandre og kommer overens, så om man tidlig sier at man har frykt for å bli ditchet så vil den andre avslutte datingen tidligere fordi han ikke vil sitte med det ansvaret på samvittigheten, og da går dere glipp av flere måneder til med å bli kjent, som faktisk kunne vært det avgjørende for at han finner ut av han vil bli kjæreste med deg. Tenker at har man datet i3-4 måneder er det på tide å ta praten om man skal bli kjærester eller ser for seg å kunne etablere en fremtid med hverandre, og om man da blir sammen kan man evn fortelle om at man er redd for å bli ditchet. Anonymkode: 29d0b...4c5 3
Melissasolstråle Skrevet 2. mars 2018 #7 Skrevet 2. mars 2018 (endret) Jeg har funnet roen og lykken i singellivet. Elsker det. Men det er fordi jeg ikke har ork til å risikere å bli såret igjen . Jeg koser meg og gjør alt jeg vil. Elsker det livet men jeg savner nærkontakten med en mann. Men lei av svik og lei elendigheten Endret 2. mars 2018 av Melissasolstråle 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #8 Skrevet 2. mars 2018 Hater også singellivet, selv om jeg ikke liker ordet hater, det er så sterkt det ordet og jeg overlever jo denne tilværelsen.. Men det er så kjipt og ensomt.. For det er jo så mye deiligere og morsommere å være to ❤️ Jeg bor også på bygda og da er det svært lite å velge i mellom og mindre sosiale/kulturelle ting som skjer og mindre sjangser til å møte noen.. Misunner dere som bor i en by 😊 Anonymkode: b1bdf...907 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #9 Skrevet 2. mars 2018 Hater også singellivet, men jeg hater dating mer, så da blir det å være forever alone. Anonymkode: 39b7a...269 2
Duftavsommerregn Skrevet 2. mars 2018 #10 Skrevet 2. mars 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hater også singellivet, men jeg hater dating mer, så da blir det å være forever alone. Jeg hater ikke noen av delene, er singel etter et langt forhold, veldig langt forhold Digger singellivet nå, men ser også at det å leve sammen med noen, dele gleder og sorger har sine fordeler, dette av ren livserfaring. Men ikke for enhver pris! Har ikke kommet igang med "datingen" enda, er ikke helt klar for det egentlig. Iallefall ikke som et bevist valg, møter jeg den rette så kan alt skje, men om ikke? Tar det som det kommer. Nå lever jeg akkurat som jeg vil, og det er pokker ta meg helt herlig egentlig, etter mange år der man må ta hensyn til alle andre. For ensomhet kan like godt skje i et forhold som utenfor et forhold, det har livet lært meg. 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #11 Skrevet 2. mars 2018 Jeg har vært singel i 2 år etter et langt forhold. Det første halvannet året var jeg nedfor og var absolutt ikke klar for å date igjen. Det siste halvåret har jeg funnet tilbake til meg selv og virkelig trives med å være singel. Men jeg har ikke lyst til å være singel for alltid så jeg har kastet meg ut i datinggamet. Jeg tar gjerne initiativet til samtaler, hvorfor skal jeg vente til han kontakter meg? Han er kanskje like usikker som det jeg er. Hvis jeg liker han så sier jeg det rett ut. Jeg dropper å si at han ikke må ditche meg, men sier heller at han får være ærlig om det ikke er noe fra hans side. Så langt har denne strategien fungert bra. Jeg har hatt mange bra dater og selv om jeg ikke har funnet en ny kjæreste enda så har jeg fått nye vennskap utav det. Anonymkode: c203a...ce4 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #12 Skrevet 2. mars 2018 Men kanskje du behøver en lengre pause enn bare ett par måneder før du kastet deg ut i dating-kjøret igjen? Det er faktisk ganske herlig å være singel, å finne tilbake til seg selv og styre sin egen tid. Anonymkode: cfe89...b02 6
Duftavsommerregn Skrevet 2. mars 2018 #13 Skrevet 2. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men kanskje du behøver en lengre pause enn bare ett par måneder før du kastet deg ut i dating-kjøret igjen? Det er faktisk ganske herlig å være singel, å finne tilbake til seg selv og styre sin egen tid. Mange får totalt panikk etter et samlivsbrudd! De er vant til at alt er organisert på andre sine premisser, de klarer ikke å se for seg et liv der de selv styrer dette. Det kan jeg forstå, det er ganske skremmende egentlig. Men jeg var så dønn lei av å leve slik selv at jeg bestemte meg for å føle på det. Ikke snakk om å søke et nytt forhold før jeg hadde lagt det gamle langt bak meg. Vet ikke om jeg er der enda, for jeg trives pokker så godt som singel. Kan styre mitt eget liv 100%. Men det å ha en partner som man kan stole på og dele gleder og sorger med er også en ting å trakte etter, men som sagt mange ganger, ikke for enhver pris. Det som skjer det skjer, men aldri mer på andre sine premisser ensidig. Da er singelivet å foretrekke uansett.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #14 Skrevet 2. mars 2018 Hvorfor ikke bare være singel UTEN å stresse med å date og alt det jævlige som følger med? Det er ikke farlig å være singel og være fornøyd med det, det er derimot lærerikt og befriende. Spesielt etter et langt forhold tror jeg det er veldig viktig å bare være for seg selv en god stund. Er man avhengig av å være i et forhold for å ha det bra med seg selv er man ikke mentalt klar for et nytt forhold, uansett. Jeg var singel i tre år, og elsket det. «Dessverre» forelsket jeg meg i en som også ville ha meg, så nå er jeg i et forhold igjen. Og gud som jeg savner alt det positive med å være singel av og til. Anonymkode: e2d34...2b2 4
Nmtt Skrevet 2. mars 2018 #15 Skrevet 2. mars 2018 23 timer siden, Coronas skrev: Jepp og derfor har jeg kuttet ut. Deilig å være alene. Ingen mas og styr 😊 Veldig enig... ingen dating, ingen å bli avvist av, ingen forventninger. Veldig deilig 1
Nmtt Skrevet 2. mars 2018 #16 Skrevet 2. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke bare være singel UTEN å stresse med å date og alt det jævlige som følger med? Det er ikke farlig å være singel og være fornøyd med det, det er derimot lærerikt og befriende. Spesielt etter et langt forhold tror jeg det er veldig viktig å bare være for seg selv en god stund. Er man avhengig av å være i et forhold for å ha det bra med seg selv er man ikke mentalt klar for et nytt forhold, uansett. Jeg var singel i tre år, og elsket det. «Dessverre» forelsket jeg meg i en som også ville ha meg, så nå er jeg i et forhold igjen. Og gud som jeg savner alt det positive med å være singel av og til. Anonymkode: e2d34...2b2 Hahah. Så søtt. I forhold men savner singellivet. De som er single, savner forholdslivet. Disse greiene altså!! 2
Gjest apriljuli Skrevet 2. mars 2018 #17 Skrevet 2. mars 2018 På 1. mars 2018 den 20.03, AnonymBruker skrev: Jada, jeg vet det, jeg har ingenting å klage over, har vært singel i et par måneder etter et langvarig forhold. Og nå har jeg så smått begynt å deite igjen. Jeg hater det allerede; vente på meldinger, ta initiativet, ikke ta initiativet, liker han meg, hva betyr det, tolker jeg for mye, tenk om han ditcher meg osv osv... Det er så slitsomt, og jeg blir helt gaaaaaal av det. Det er så mye bedre da å være i et forhold som fungerer, og jeg vet man må gjennom alt dette starttullet for å komme så langt, men det er bare så innmari lenge siden jeg har vært der... Flere som syns deiting er slitsomt på denne måten? Anonymkode: b902c...c29 Kan prøve å tenke på det som spennende da? Man skal jo forhåpentligvis dele veldig mange år av livet sitt sammen med 1 person man ender opp med til slutt, så da kan man prøve å tenke at det er gøy med litt "spenning"? Men ja, skjønner hva du mener. Jeg er en forholdsperson. Hater å være singel.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #18 Skrevet 2. mars 2018 38 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor ikke bare være singel UTEN å stresse med å date og alt det jævlige som følger med? Det er ikke farlig å være singel og være fornøyd med det, det er derimot lærerikt og befriende. Spesielt etter et langt forhold tror jeg det er veldig viktig å bare være for seg selv en god stund. Er man avhengig av å være i et forhold for å ha det bra med seg selv er man ikke mentalt klar for et nytt forhold, uansett. Jeg var singel i tre år, og elsket det. «Dessverre» forelsket jeg meg i en som også ville ha meg, så nå er jeg i et forhold igjen. Og gud som jeg savner alt det positive med å være singel av og til. Anonymkode: e2d34...2b2 Det var veldig tilfeldig at jeg møtte en fyr som jeg hadde lyst til å deite. Trodde aldri at vi skulle klaffe, men vi hadde veldig god kjemi på første deiten, og hvilken gud han er i senga :-D , så det er jo litt spennende, men samtidig veldig skremmende. Jeg vil jo bare finne den rette som jeg er stormforelsket i, og som jeg kan gjøre alle sånne forholdsting med, som er stusselig å gjøre alene. Anonymkode: b902c...c29
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #19 Skrevet 2. mars 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Men kanskje du behøver en lengre pause enn bare ett par måneder før du kastet deg ut i dating-kjøret igjen? Det er faktisk ganske herlig å være singel, å finne tilbake til seg selv og styre sin egen tid. Anonymkode: cfe89...b02 Muligens ja, men så møtte jeg denne mannen som jeg har så lyst til å deite, og klarer ikke å la være å deite han, han er herlig, men det er så mye styr rundt selve det med deitingen at det blir slitsomt, pluss at jeg føler ikke at jeg er 20 år lenger heller :-D Anonymkode: b902c...c29
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #20 Skrevet 2. mars 2018 23 hours ago, AnonymBruker said: I et par måneder bare? hehe du har blitt bortskjemt og for vant til å være med noen! Men ja , dating kan være slitsomt, men det er jo noe man må igjennom hvis man vil inn i noe nytt. Hvis du syntes det er for slitsom kanskje du skal legge det på hylla og vente med noe nye greier med det første? Til ditt andre spørsmål, ja jeg lærte meg som voksen at man kommer lengst med å kommunisere åpent om usikkerheter og ting, det er mye bedre å forstå hverandre og være åpne med hverandre i stedet for å overtolke og mistolke. Å kommunisere åpent på et tidlig stadie sier også mye om forholdet på sikt blir et sunt forhold eller et forhold der man holder ting inne i seg og er redde for å snakke om ting. Om mannen ikke tåler at du er åpen om tanker og usikkerheter så hadde det neppe blitt noe bedre i fremtiden heller. Jeg har opplevd at menn setter pris på at jeg er ærlig og åpen, for de liker jo heller ikke å tolke eller mistolke, usikker avler usikkerhet, og ved at jeg åpner meg er det som regel letter for de å åpne seg også. Men jeg ville ikke gått inn på akuratt det at jeg var redd for å bli ditchet om det bare var noen jeg hadde datet noen ganger, med mindre vi evn hadde en veldig dyp samtale der man fra før av snakket om issues man hadde og lærepenger man hadde fra tidligere forhold. Å snakke om at man er redd for å bli ditchet før man faktisk har blitt omtrent et par, kan skremme folk, spesielt fordi i en tidlig dating fase er det ingen garanteier, det er mange sider av hverandre man skal bli kjent med, man skal bli kjent med verdiene, moralene, fremtidsønskene, reaksjonene i forskjellige settinger osv , og man kan ikke vite på så tidlig punkt om man er en aktuell partner for hverandre selvom man er fascinert av hverandre og kommer overens, så om man tidlig sier at man har frykt for å bli ditchet så vil den andre avslutte datingen tidligere fordi han ikke vil sitte med det ansvaret på samvittigheten, og da går dere glipp av flere måneder til med å bli kjent, som faktisk kunne vært det avgjørende for at han finner ut av han vil bli kjæreste med deg. Tenker at har man datet i3-4 måneder er det på tide å ta praten om man skal bli kjærester eller ser for seg å kunne etablere en fremtid med hverandre, og om man da blir sammen kan man evn fortelle om at man er redd for å bli ditchet. Anonymkode: 29d0b...4c5 Høres fornuftig ut :-) Men deiter folk virkelig 3-4 måneder før de finner ut om de skal gå til neste steg liksom? Anonymkode: b902c...c29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå