Gå til innhold

sopp i underlivet?

Fremhevede innlegg

Gjest nervøs gjest
Skrevet

hjeeelp...

hadde sex med en fyr i helga, og nå ringte han og fortalte at han har fått sopp, og det må ha kommet fra meg.

Men jeg har aldri hatt sopp før, og aldri merket noen symptomer. Føler meg helt frisk!!! Skjønner ikke dette.

Går det an at jeg har smittet ham uten at jeg selv er klar over det?

Han har kjøpt Canesten, bør jeg få behandling også? Hva om jeg IKKE gjør noe, kan jeg da smitte ham igjen ved en evt. senere anledning?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Jenter merker faktisk sopp fortere enn guttene, for det klør, svir og det som verre er på jenter. Tviler på at det er du som ahr gitt han det, for jeg tror ikke han ville merket det så fort.

Men du kan jo ta en kur, for å være på den sikre siden.

Gjest Ikke fullt så nervøs gjes
Skrevet

Nå kan jeg ikke svare for jentene sin del, men vi gutta merker det i hvertfall dagen etter. Er ikke det å merke det fort vet ikke jeg. Og trøst deg med dette: Det klør hos oss også, selv om det ikke svir så mye.

Gjest trådstarteren
Skrevet

... det virker bare så dumt å behandle seg for noe man ikke har noen symptomer på, og alt føles helt normalt der nede, og jeg har verken utslett eller noenting.

Jeg er redd at hvis jeg begynner å styre på med behandlingskremer, DA blir bakteriefloraen eller whatever snudd på hodet, og DA får jeg kanskje sopp eller det som verre er...

Det er som å begynne å bruke fuktighetskrem eller lypsyl. Man trenger det ikke, helt til man har brukt det for første gang. Da blir huden helt tørr og avhengig og man MÅ fortsette med det.

Det er nesten så jeg ønsker at jeg hadde symptomene, da hadde jeg iallefall visst hva jeg skulle gjøre!

Gjest Ikke fullt så nervøs gjes
Skrevet

Mener å ha hørt at sopp er ganske vanlig hos de fleste kvinner, og at veldig få merker noe til det i det hele tatt.

Du nevner symptomer: sopp er ikke en sykdom, så slapp helt av. Er du bekymret bør du kanskje oppsøke fastlegen din.

Skrevet
Mener å ha hørt at sopp er ganske vanlig hos de fleste kvinner, og at veldig få merker noe til det i det hele tatt.

Du nevner symptomer: sopp er ikke en sykdom, så slapp helt av. Er du bekymret bør du kanskje oppsøke fastlegen din.

De aller fleste merker faktisk sopp. Det er ekstremt plagsomt, både klør, svir og gir forandringer i utfloden. I noen tilfeller kan det også gjøre vondt.. Men det er som du sier ikke så farlig.

Kan hende du blander med enkelte kjønnssykdomer som jenter ikke har symptomer på men som gutter som regel får symtpomer på.

Skrevet

Synes ikke du skal uttale deg om ting du tydeligvis ikke har peiling på. Sopp er vanlig hos kvinner, og det merkes godt. Sopp er svært uvanlig hos menn, fordi de har ikke det fuktige miljøet i underlivet som kvinner har.

Gjest baloooo
Skrevet

Akkurat det å uttale seg om hva folk har peiling på burde du kanskje være forsiktig med selv. Har selv vært til legen med sopp på penishodet, og han sa at de fleste jenter har sopp, men at enkelte aldri merker noe til det. Gjett hvor jeg fikk det fra? Om du søker litt om dette på nettet vil du se at de fleste kvinner vil få sopplager en eller annen gang i livet sitt.

Altså:

De fleste har sopp, selv om de ikke er klar over det selv. Noen plages ikke i det hele tatt, andre sliter selvfølgelig mere. Veksten er avhengig av fuktighet, det har du rett i, eller en balanseforskyvning i bakteriefloraen, gjerne forårsaket av trange klær eller samleie. Uansett er det ikke farlig, og canesten tar fort knekken på det.

Skrevet
han sa at de fleste jenter har sopp, men at enkelte aldri merker noe til det. Gjett hvor jeg fikk det fra? Om du søker litt om dette på nettet vil du se at de fleste kvinner vil få sopplager en eller annen gang i livet sitt.

Ja, en eller annen gang i livet, og det merker man. Men de fleste jenter går ikke rundt med kontinuerlig soppinfeksjon uten å vite om det.

Gjest Anonymous
Skrevet

De fleste kvinner har soppsporer i skjeden, ja. De merkes ikke før man får en soppinfeksjon, dvs når de blir veldig mange.

Skrevet

Takker Gjest for støtten, og en litt bedre forklaring enn det jeg hadde. Uansett er vi ikke her for å krangle, men for å hjelpe. Jeg stoler i hvertfall på fastlegen min, så får Arkana stole på Basementart og omvendt. Uansett, lykke til!

Skrevet

Vel, min fastlege sier at kvinner til enhver tid har soppsporer i skjeden ja.. men dette er ikke synonymt med å ha en infeksjon.

Som forrige gjesten her skriver så utvikler dette seg bare til en infeksjon dersom muligheten for vekst er til stede, og det er den ikke alltid.

Gjest trådstartern
Skrevet

...så, hvis jeg skal tolke dette korrekt og forstå min egen situasjon her, betyr det at man kan smitte noen med sopp selv om man bare bærer den "latent"? Slik kan jeg da ha smittet "mr.x" slik at han får infeksjon mens jeg selv er frisk som en fisk og bare en bærer av styggedommen.

tolker jeg det som da! :)

Skrevet

Slik tolkar eg det. Litt so i Aliens, men ikkje heilt so i Night of the living dead!

Keep on rockin in the FREE world!

Skrevet

Det er nok riktig det... man har utgangspunktet til sopp i skjeden hele tiden men det er bare noen ganger, av forskjellige grunner, det blusser opp såpass at man begynner å klø og kjenne ubehag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...