Majott Skrevet 4. mars 2018 #81 Skrevet 4. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke hva ts spør om! Hun og mannen har bestemt seg for at dette skal være barnefri event, liker man ikke det,så for man bli hjemme. Anonymkode: d0561...dc1 Ja, enig i det. Sporet av i kjent stil.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #82 Skrevet 4. mars 2018 1 minutt siden, Majott said: Ja, enig i det. Sporet av i kjent stil. sÅ slutt opp da vel, selvom du har hatt dårlige erfaringer i barndommen og/eller i voksen alle rundt dette er så betyr det ikke at alle har hatt eller har det. Slutt opp projisere dine føleser til ts og andre. Anonymkode: d0561...dc1 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #83 Skrevet 4. mars 2018 Just now, AnonymBruker said: sÅ slutt opp da vel, selvom du har hatt dårlige erfaringer i barndommen og/eller i voksen alle rundt dette er så betyr det ikke at alle har hatt eller har det. Slutt opp projisere dine føleser til ts og andre. Anonymkode: d0561...dc1 "alder ikke alle,. Anonymkode: d0561...dc1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #84 Skrevet 4. mars 2018 På 1.3.2018 den 8.33, AnonymBruker skrev: Jeg skal gifte meg til sommeren. Siden vi har åpen bar og middag i 18-19-tiden har vi valgt å ikke invitere nieser og nevøer. Men så har det seg slik at min kommende manns søster forrige uke sa at hun og mannen måtte gå tidlig fordi de ikke trodde ungene ville orke å være så lenge i bryllup. Altså tror hun åpenbart at barna på 3 mnd, 3 og 5 også er invitert. Problemet er da at jeg må finne en fin måte å si til henne at de ikke er invitert. Vet bare ikke hva jeg skal gjøre, vil virkelig ikke ha barn i bryllupet mitt, særlig ikke når det serveres alkohol. Noen som har noen råd? Anonymkode: 18cc5...8ca jeg inviterte folk med navn, og ikke som familie. f.eks tor og kari ikke tor m/familie det var likevel untak for noen som kom veldig langveis fra, så det var kanskje 3-4 unger i bryllupet, men da sto det i programmet etter middagen måtte de som ikke var konfirmert gå å legge seg/forlate (formulert på en penre måte:) var ei som er sammen med onkelen min som ble dritsur fordi barna barna hennes ikke var invitert, mens onkels sønn var. han var da konfirmert og regnes da i min familie som voksen. så de kom ikke, men sønnen hans gjorde et:) Anonymkode: 4fc09...04f
smalls Skrevet 4. mars 2018 #85 Skrevet 4. mars 2018 Men det er bruden og brudgommen sin dag. Da er det rett de bestemmer. Så får folk mene det er teit de ikke vil ha barn der. Spiller ingen rolle hva andre måtte mene. 5
Itro Skrevet 4. mars 2018 #86 Skrevet 4. mars 2018 På 1.3.2018 den 20.57, Cocosa skrev: Det er jo en ekstremt dårlig idé både å lyve og å ikke minst legge alkoholproblemer på den andre sin familie 🙄 Lyve er det ikke...hun skriver jo at de blandt annet ikke vil ha barn der pga. alkohol. Jeg jeg legger ikke noe alkoholproblemer på noen. Hun sier selv at familien hennes ikke er så flinke med alkohol( eller noe slikt, husker ikke akkurat hva hun skrev) og hun ville ikke bli overrasket om noen er beruset før middag.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #87 Skrevet 4. mars 2018 6 timer siden, smalls skrev: Men det er bruden og brudgommen sin dag. Da er det rett de bestemmer. Så får folk mene det er teit de ikke vil ha barn der. Spiller ingen rolle hva andre måtte mene. Helt korrekt. Dessuten så er babyer verst, da de skriker og bråker noe helt fryktelig, så det er forståelig at man ikke ønsker det stresset i sitt bryllup. Anonymkode: 4e6c8...c74 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #88 Skrevet 4. mars 2018 TS, du kommer til å skamme deg den dag du selv får barn og ser hvor tåpelig holdningen din er. Uansett er et ikke sikkert din manns søster har barnevakt tilgjengelig ettersom hele resten av familien deltar i bryllupet. Da kan de jo ikke delta i hele tatt. Er det det du vil? Anonymkode: 6b272...7d9 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #89 Skrevet 4. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: TS, du kommer til å skamme deg den dag du selv får barn og ser hvor tåpelig holdningen din er. Uansett er et ikke sikkert din manns søster har barnevakt tilgjengelig ettersom hele resten av familien deltar i bryllupet. Da kan de jo ikke delta i hele tatt. Er det det du vil? Anonymkode: 6b272...7d9 Anonymkode: d0561...dc1 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #90 Skrevet 4. mars 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS, du kommer til å skamme deg den dag du selv får barn og ser hvor tåpelig holdningen din er. Uansett er et ikke sikkert din manns søster har barnevakt tilgjengelig ettersom hele resten av familien deltar i bryllupet. Da kan de jo ikke delta i hele tatt. Er det det du vil? Anonymkode: 6b272...7d9 Ja, det er kun familiemeldemmer som kan passe barna... Anonymkode: fecdd...0bb 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #91 Skrevet 4. mars 2018 Du må bare si til dem hvordan dere vil ha det. Ingen vei utenom. Denne tråden bærer sånn ellers preg av at endel har et veldig bestemt bilde av hvordan er "riktig" gjennomført bryllup skal foregå. Gjerne med utgangspunkt i egne erfaringer. Et slikt bryllup finnes jo ikke. Folk er forskjellige, har forskjellige preferanser, og lager forskjellige bryllup. Noen har rådhus, venner og champagne i bryllupet sitt. Noen har utvidet familie og mange barn i bryllupet sitt. Noe har bikkjer og hamster i bryllupet sitt. Noen har mye familie. Noen har lite familie. Noen har fest ute. Andre har fest inne. Noen har buffet. Mange har sit-down dinner. Noen har mange taler. Andre har ingen. Noen har et sted midt imellom. Altså. Det finnes ingen fasit. Brudeparets dag. Brudeparets valg. Anonymkode: 5c7fb...588 5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #92 Skrevet 4. mars 2018 På 1.3.2018 den 8.33, AnonymBruker skrev: Jeg skal gifte meg til sommeren. Siden vi har åpen bar og middag i 18-19-tiden har vi valgt å ikke invitere nieser og nevøer. Men så har det seg slik at min kommende manns søster forrige uke sa at hun og mannen måtte gå tidlig fordi de ikke trodde ungene ville orke å være så lenge i bryllup. Altså tror hun åpenbart at barna på 3 mnd, 3 og 5 også er invitert. Problemet er da at jeg må finne en fin måte å si til henne at de ikke er invitert. Vet bare ikke hva jeg skal gjøre, vil virkelig ikke ha barn i bryllupet mitt, særlig ikke når det serveres alkohol. Noen som har noen råd? Anonymkode: 18cc5...8ca Har folk helt sluttet å snakke sammen? Anonymkode: bf460...4a6 3
Gjest camill Skrevet 4. mars 2018 #93 Skrevet 4. mars 2018 På 1.3.2018 den 13.11, Mrs.Purdey skrev: Invitasjonen er til de den er adressert til. Står ikke barnas navn på invitasjonen så er de ikke invitert. Ja men det er der problemet ligger noen ganger. Er ikke alle som forstår det der vet du. Noen folk har forventninger. Hva om de bare tar med seg barna? Skal de be dem finne en barnevakt å komme tilbake?😂
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #94 Skrevet 4. mars 2018 3 minutter siden, camill said: Ja men det er der problemet ligger noen ganger. Er ikke alle som forstår det der vet du. Noen folk har forventninger. Hva om de bare tar med seg barna? Skal de be dem finne en barnevakt å komme tilbake?😂 Ja. Anonymkode: d0561...dc1 4
Jolene Skrevet 4. mars 2018 #95 Skrevet 4. mars 2018 TS: din kommenede mann må snakke med sin ssøster, og forklare at bryllupet er barnefritt. 3
Gjest making.a.mess Skrevet 4. mars 2018 #96 Skrevet 4. mars 2018 15 minutter siden, camill skrev: Ja men det er der problemet ligger noen ganger. Er ikke alle som forstår det der vet du. Noen folk har forventninger. Hva om de bare tar med seg barna? Skal de be dem finne en barnevakt å komme tilbake?😂 Har vært i flere brylluper der det gjøres slik ja. Tungvint for den som har barn men samtidig ikke greit å ha med barna på fest med mye alkohol. Dessuten koster hver gjest 1500+, så med barn blir gjestelista enormt stor og kostbar. Jeg ser fordel og ulemper med begge deler. Forøvrig ble min eldste enormt lei seg da hun ikke fikk være med i et bryllup og jeg hadde veldig vondt av henne da. Hun var 8 år da. Men brudeparet bestemmer. Det blir masete med mange barn. Inviterer du et så vil alle ha med sine, så blir d mer playdate enn bryllup.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #97 Skrevet 4. mars 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: TS, du kommer til å skamme deg den dag du selv får barn og ser hvor tåpelig holdningen din er. Uansett er et ikke sikkert din manns søster har barnevakt tilgjengelig ettersom hele resten av familien deltar i bryllupet. Da kan de jo ikke delta i hele tatt. Er det det du vil? Anonymkode: 6b272...7d9 Når man for barn vil man forstå at alle bør tilrettelegge alt etter ens avkom, inkludert bryllupsplaner? Anonymkode: 5c7fb...588 4
The Kitten Skrevet 5. mars 2018 #98 Skrevet 5. mars 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: TS, du kommer til å skamme deg den dag du selv får barn og ser hvor tåpelig holdningen din er. Uansett er et ikke sikkert din manns søster har barnevakt tilgjengelig ettersom hele resten av familien deltar i bryllupet. Da kan de jo ikke delta i hele tatt. Er det det du vil? Anonymkode: 6b272...7d9 Hva om TS er som meg og har sagt i over 15 år at hun ikke vil ha barn? 6
Hactar Skrevet 5. mars 2018 #99 Skrevet 5. mars 2018 9 timer siden, Itro skrev: Lyve er det ikke...hun skriver jo at de blandt annet ikke vil ha barn der pga. alkohol. Jeg jeg legger ikke noe alkoholproblemer på noen. Hun sier selv at familien hennes ikke er så flinke med alkohol( eller noe slikt, husker ikke akkurat hva hun skrev) og hun ville ikke bli overrasket om noen er beruset før middag. Problemet er at hvis TS oppgir denne grunnen, risikerer hun at foreldrene bare sier at det går bra, ungene tåler å se brisne mennesker, de tenker å gå før det tar av og de har ikke tenkt å drikke selv. Og da er TS like langt dersom alkoholproblematikken ikke er hele grunnen. 2
Gjest lurerpåmasse Skrevet 5. mars 2018 #100 Skrevet 5. mars 2018 Dette er nok et tema som man får enormt mye meninger om , det ser du jo også. Og her skal du få min. Da vi giftet oss så hadde vi invitert alle tantebarna /onkelbarna på hans side, og vi sa at de må gjerne komme men...... etter middagen er det åpen bar og vi ønsker ingen under 18, mine bonusbarn dro hjem etter kaffen og kakene. Dette ble respektert av foreldrene. Nå var ikke vårt bryllup et veldig fylle bryllup men likevel så var det greit å ikke måtte tenke på de.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå