Gå til innhold

Uinviterte barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal gifte meg til sommeren. Siden vi har åpen bar og middag i 18-19-tiden har vi valgt å ikke invitere nieser og nevøer. Men så har det seg slik at min kommende manns søster forrige uke sa at hun og mannen måtte gå tidlig fordi de ikke trodde ungene ville orke å være så lenge i bryllup. Altså tror hun åpenbart at barna på 3 mnd, 3 og 5 også er invitert. Problemet er da at jeg må finne en fin måte å si til henne at de ikke er invitert. Vet bare ikke hva jeg skal gjøre, vil virkelig ikke ha barn i bryllupet mitt, særlig ikke når det serveres alkohol. Noen som har noen råd?

Anonymkode: 18cc5...8ca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Catalina Culès

Du får si det til henne da, at barna ikke er invitert på grunn av alkohol servering, om hun ikke forstår det er det hennes problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Er det virkelig så vanskelig åsi det at barna ikke er invitert?

Anonymkode: c4621...0b8

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. Er det virkelig så vanskelig åsi det at barna ikke er invitert?

Anonymkode: c4621...0b8

Det er det når hun har sagt til barna at de er invitert og de har begynt å glede seg...

Anonymkode: 18cc5...8ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den minste på 3 måneder må åpenbart være med, men det er bare å si at med unntak av spebarn som ammes, så er bryllupet barnefritt. Ville ikke dratt inn alkoholen her - virker som dere planlegger fyllekalas! Hvis du gir en grunn så inviterer du jo til argumenter. Til de andre barna får hun si at de kan være med på vielsen.

Anonymkode: b57f2...556

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal gifte meg til sommeren. Siden vi har åpen bar og middag i 18-19-tiden har vi valgt å ikke invitere nieser og nevøer. Men så har det seg slik at min kommende manns søster forrige uke sa at hun og mannen måtte gå tidlig fordi de ikke trodde ungene ville orke å være så lenge i bryllup. Altså tror hun åpenbart at barna på 3 mnd, 3 og 5 også er invitert. Problemet er da at jeg må finne en fin måte å si til henne at de ikke er invitert. Vet bare ikke hva jeg skal gjøre, vil virkelig ikke ha barn i bryllupet mitt, særlig ikke når det serveres alkohol. Noen som har noen råd?

Anonymkode: 18cc5...8ca

Så lenge det ikke star I invitasjonen har jeg tatt det som en selvfølge at mine barn er invitert I sin tantes bryllup. Det er alkohol I de fleste bryllup, og det løses fint med at barn er med på middag og kaffe/kaker og så blir sendt hjem når festen starter. Du vil vel ikke ha synlig berusede gjester ved middag og taler uansett vel?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det minste barnet er ikke en gang født enda?

Anonymkode: 18d68...1ba

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen fin måte å si det på. Om noen blir sure, så blir det bare sånn :P Men evt, så kan du få moren din eller lign å si ifra. En annen person som kjenner dere og som du komuniserer bra med.

Anonymkode: 81fe3...a92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanligste er å ta med mindreårige barn når det ikke er angitt i invitasjonen (eller på annen måte) at bryllupet er barnefritt. Så dette gjelder nok flere av gjestene dine. 

Barn man ammer må selvfølgelig få være med. 

Anonymkode: 1f5b4...88d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal en 3 mnd gammel baby være uten mor og far? Litt bridezilla eller?

Anonymkode: 86bcf...ae7

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Trollmora skrev:

Så lenge det ikke star I invitasjonen har jeg tatt det som en selvfølge at mine barn er invitert I sin tantes bryllup. Det er alkohol I de fleste bryllup, og det løses fint med at barn er med på middag og kaffe/kaker og så blir sendt hjem når festen starter. Du vil vel ikke ha synlig berusede gjester ved middag og taler uansett vel?

Dette. 

Anonymkode: ccec5...4c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i brylluper utenfor Norge, bl.a. i Danmark, og der er det en skjønn forening av barn og voksne. Det er bare her på berget alt skal være så tilrettelagt og stivt :)

Anonymkode: 488b8...259

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes ingen fin måte å si det på. Om noen blir sure, så blir det bare sånn :P Men evt, så kan du få moren din eller lign å si ifra. En annen person som kjenner dere og som du komuniserer bra med.

Anonymkode: 81fe3...a92

DET er feigt det!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er greien, invitasjoner er ikke sendt ut enda, men de har allerede sagt at de kommer. Og det vil virke litt rart å skrive det i invitasjonen da de er de eneste med barn som er invitert (vi skal bare være 30-40 stk), altså er det åpenbart hvem det er ment til.

Hadde ikke overrasket meg om en del kommer til å bli litt beruset allerede før middag om jeg kjenner min familie rett. 

Babyen må jo selvfølgelig få være med om de vil det, det er jo ikke problemet.

Anonymkode: 18cc5...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kun de som har barn som er invitert, hadde jeg virkelig ikke tatt meg bryet å laget dårlig stemning pga det. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette bør jo din kommende mann, altså henne BROR kunne fortelle henne uten at det er noe stort problem. Jeg skjønner ikke hvorfor de har tenkt at de skal gå tidlig fra deres bryllup fordi barna må hjem uansett. Det er jo en idiotisk tanke. Si at ingen barn er invitert på grunn av alkoholservering

Anonymkode: 67f2c...84c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Invitasjonen er til de den er adressert til. Står ikke barnas navn på invitasjonen så er de ikke invitert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom noen skal ta med barn, så burde de vel også klare å ta ansvar for seg selv og unngå å drikke seg fullstendig driting. 

Og hvis disse foreldrene har planer om å drikke for mye, så burde de også fikse barnepass til bryllupet... 

Anonymkode: dcd0f...60e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den på tre måneder må få komme. De andre er selvsagt ikke invitert, spør du meg. Bare si at det har oppstått en misforståelse, barn er ikke bedt og det kommer ingen andre barn. Mannen din kan bare si det til henne, det er hans sak, hans søster, han må få sine foreldre til å bakke seg mht at dette er helt normalt. Men spebarnet må få komme hvis de finner det nødvendig (selv om babyen har blitt 6-7 måneder til da), ellers kan ikke noen av dem møte opp.

Men mannen din må da kunne snakke med sin egen søster uten at det blir altfor kleint.

Anonymkode: 725cb...d12

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...