Daria Skrevet 1. mars 2018 #21 Skrevet 1. mars 2018 3 timer siden, Trollmora skrev: Så lenge det ikke star I invitasjonen har jeg tatt det som en selvfølge at mine barn er invitert I sin tantes bryllup. Det er alkohol I de fleste bryllup, og det løses fint med at barn er med på middag og kaffe/kaker og så blir sendt hjem når festen starter. Du vil vel ikke ha synlig berusede gjester ved middag og taler uansett vel? Bør det ikke heller være en selvfølge at det er omvendt - er ikke barna nevnt i invitasjonen er de ikke invitert? Det gjelder ikke bare bryllup, men i de fleste sammenhenger som ikke er åpenbart barnevennlige og -tilpassede, jeg er litt lei av mødre som tar det som en selvfølge at barna også er velkomne alltid. Spør i det minste på forhånd. 40
Trollmora Skrevet 1. mars 2018 #22 Skrevet 1. mars 2018 15 minutter siden, Daria skrev: Bør det ikke heller være en selvfølge at det er omvendt - er ikke barna nevnt i invitasjonen er de ikke invitert? Det gjelder ikke bare bryllup, men i de fleste sammenhenger som ikke er åpenbart barnevennlige og -tilpassede, jeg er litt lei av mødre som tar det som en selvfølge at barna også er velkomne alltid. Spør i det minste på forhånd. Som jeg sier, JEG hadde tatt det som en selvfølge at mine barn har blitt invitert I sin tantes bryllup. Og her er ikke engang invitasjonene sendt ut - så hun kan spesifisere at dette er en tilstelning uten barn I invitasjonen. 5
letanglia Skrevet 1. mars 2018 #23 Skrevet 1. mars 2018 Mannen din tar såklart denne praten med sin søster selv, og sier at dere vil ha et barnefritt og rolig bryllupp så de må skaffe barnevakt. 5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #24 Skrevet 1. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er det som er greien, invitasjoner er ikke sendt ut enda, men de har allerede sagt at de kommer. Og det vil virke litt rart å skrive det i invitasjonen da de er de eneste med barn som er invitert (vi skal bare være 30-40 stk), altså er det åpenbart hvem det er ment til. Hadde ikke overrasket meg om en del kommer til å bli litt beruset allerede før middag om jeg kjenner min familie rett. Babyen må jo selvfølgelig få være med om de vil det, det er jo ikke problemet. Anonymkode: 18cc5...8ca Du, hvis det er snakk om to barn totalt, og foreldrene allerede har flagget at de vil dra tidlig fra festen på grunn av barna. Hvorfor ikke vise litt raushet? De er for få til å forstyrre. Og om foreldrene er der og tar ansvar og passer på, vil nok ikke det at det konsumeres alkohol være traumatiserende på noen måte, det er barn i de fleste bryllup. Men en telefon for å nevne din bekymring kan jo være på sin plass, så får de selv ta beslutningen. Jeg hadde vært mer bekymret for voksne mennesker som blir beruset før middagen (!), enn to små barn med ansvarsfulle foreldre. Anonymkode: 1f5b4...88d 18
Bokdamen Skrevet 1. mars 2018 #25 Skrevet 1. mars 2018 9 timer siden, Trollmora skrev: Så lenge det ikke star I invitasjonen har jeg tatt det som en selvfølge at mine barn er invitert I sin tantes bryllup. Det er alkohol I de fleste bryllup, og det løses fint med at barn er med på middag og kaffe/kaker og så blir sendt hjem når festen starter. Du vil vel ikke ha synlig berusede gjester ved middag og taler uansett vel? Dette tror jeg det er store forskjeller rundt i landet. Jeg har nesten kun vært i bryllup der barn under ett og brudeparets barn har vært de eneste som har vært med. 5
Itro Skrevet 1. mars 2018 #26 Skrevet 1. mars 2018 Få mannen din til å si " åtte, vi har tenkt litt på det, og vi vil ikke ha noen unger i bryllupet. Det blir jo servert alkohol, og familien til .....er ikke så fline med alkohol. Vi vil at barna skal slippe å se berusede mennesker" Personlig har jeg aldri tatt med barna i bryllup, selv om de er invitert. De var brudebarn i sommer, men da sendte jeg dem av gårde etter kirken. Synes det blir for mye ork og kjedelig for barna å passe på at de ikke forstyrrer for mye i en middag som varer i flere timer. 6
Trollmora Skrevet 1. mars 2018 #27 Skrevet 1. mars 2018 17 minutter siden, Bokdamen skrev: Dette tror jeg det er store forskjeller rundt i landet. Jeg har nesten kun vært i bryllup der barn under ett og brudeparets barn har vært de eneste som har vært med. Det er meget mulig, jeg har kun vært i bryllup hvor det har vært barn velkommen under middag og kaffe for så å dra etter at de har sett brudevalsen ☺️
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #28 Skrevet 1. mars 2018 Vi hadde motsatt problem, foreldre som stresset med å skaffe barnevakt selv om det stod helt tydelig at barna også var invitert. Men dette må mannen din snakke med sin søster om. Hvis du/dere vet om en flink barnevakt kan dere jo tipse dem om vedkommende, han/hun har jo god tid til å bli kjent med barna fram til bryllupet. Anonymkode: b8a81...40e
Gjest Cocosa Skrevet 1. mars 2018 #29 Skrevet 1. mars 2018 1 time siden, Itro skrev: Få mannen din til å si " åtte, vi har tenkt litt på det, og vi vil ikke ha noen unger i bryllupet. Det blir jo servert alkohol, og familien til .....er ikke så fline med alkohol. Vi vil at barna skal slippe å se berusede mennesker" Personlig har jeg aldri tatt med barna i bryllup, selv om de er invitert. De var brudebarn i sommer, men da sendte jeg dem av gårde etter kirken. Synes det blir for mye ork og kjedelig for barna å passe på at de ikke forstyrrer for mye i en middag som varer i flere timer. Det er jo en ekstremt dårlig idé både å lyve og å ikke minst legge alkoholproblemer på den andre sin familie 🙄
Maleficenta Skrevet 1. mars 2018 #30 Skrevet 1. mars 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal gifte meg til sommeren. Siden vi har åpen bar og middag i 18-19-tiden har vi valgt å ikke invitere nieser og nevøer. Men så har det seg slik at min kommende manns søster forrige uke sa at hun og mannen måtte gå tidlig fordi de ikke trodde ungene ville orke å være så lenge i bryllup. Altså tror hun åpenbart at barna på 3 mnd, 3 og 5 også er invitert. Problemet er da at jeg må finne en fin måte å si til henne at de ikke er invitert. Vet bare ikke hva jeg skal gjøre, vil virkelig ikke ha barn i bryllupet mitt, særlig ikke når det serveres alkohol. Noen som har noen råd? Anonymkode: 18cc5...8ca Barnet på 3 mnd må jo få komme dersom mora ammer da... 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #31 Skrevet 2. mars 2018 I vår familie og vennekrets er det ikke en selvfølge at barn er invitert, med mindre det er spesifisert i invitasjonen. Så det varierer nok ja. TS - be din tilkommende mann å ta en prat med søsteren sin om dette. Anonymkode: 53b9b...a81 7
Silverferret Skrevet 3. mars 2018 #32 Skrevet 3. mars 2018 På 1.3.2018 den 13.19, Daria skrev: Bør det ikke heller være en selvfølge at det er omvendt - er ikke barna nevnt i invitasjonen er de ikke invitert? Det gjelder ikke bare bryllup, men i de fleste sammenhenger som ikke er åpenbart barnevennlige og -tilpassede, jeg er litt lei av mødre som tar det som en selvfølge at barna også er velkomne alltid. Spør i det minste på forhånd. Dette!! 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #33 Skrevet 3. mars 2018 På 1.3.2018 den 9.00, AnonymBruker skrev: Det er det når hun har sagt til barna at de er invitert og de har begynt å glede seg... Anonymkode: 18cc5...8ca Nei, det er hennes problem Anonymkode: 7be67...535 8
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #34 Skrevet 3. mars 2018 På 1.3.2018 den 20.59, Maleficenta skrev: Barnet på 3 mnd må jo få komme dersom mora ammer da... Da er det bare å holde seg hjemme eller lage til en flaske som barnevakten kan gi Anonymkode: 7be67...535 1
Thyra Skrevet 4. mars 2018 #35 Skrevet 4. mars 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Da er det bare å holde seg hjemme eller lage til en flaske som barnevakten kan gi Anonymkode: 7be67...535 Du mener mødre med babyer bør holde seg hjemme fra begivenheter i nær familie om de ikke vil overlate babyen til en barnevakt? 7
Thyra Skrevet 4. mars 2018 #36 Skrevet 4. mars 2018 Ts, jeg skjønner virkelig ikke problemet. Det blir kun tre barn totalt (inkludert en baby) og de kommer til å dra tidlig. Dette kan da umulig være så ødeleggende for drømmebryllupet ditt at det er verdt å lage dårlig stemning for? 10
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #37 Skrevet 4. mars 2018 Barn under middagen i et bryllup er helt pyton. De kan absolutt ikke klare å sitte still i mange timer.under taler må de jo være musestille i tillegg. Så en slik aldersgruppe som 3 og 5 år kan være med i kirken og siden dra hjem til barnevakt. Baby er noe annet selvsagt. Si ifra til foreldrene at det blir barnefritt etter deres ønske. Ikke gi skylden på noe annet. Anonymkode: 3be6c...37a 9
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #38 Skrevet 4. mars 2018 Du får si til dem at dere ønsker barnefritt bryllup. Vi løste det ved å skrive noe a la «barn er velkommen i vielsen, mens middag og fest er for voksne» i invitasjonen. Vi har ikke fått noen spørsmål i etterkant. Anonymkode: 3af26...c5d 13
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #39 Skrevet 4. mars 2018 43 minutter siden, Thyra skrev: Ts, jeg skjønner virkelig ikke problemet. Det blir kun tre barn totalt (inkludert en baby) og de kommer til å dra tidlig. Dette kan da umulig være så ødeleggende for drømmebryllupet ditt at det er verdt å lage dårlig stemning for? Dette👌🏼 Anonymkode: 4b755...ed4 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #40 Skrevet 4. mars 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Da er det bare å holde seg hjemme eller lage til en flaske som barnevakten kan gi Anonymkode: 7be67...535 Du kan tydeligvis ikke mye om barn.. foreldre skal nemlig ikke være så lenge borte fra en på 3 mnd. I min vennegjeng er det ikke vanlig med barn i bryllup. Kun de under 6 mnd som ammes og brudeparets egne barn. Tar det selv forgitt at dersom det kun står mitt og mannen sitt navn så er vi invitert uten barn. Anonymkode: c0cd9...dac 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå