jabx Skrevet 4. mars 2018 #61 Skrevet 4. mars 2018 På 28.2.2018 den 23.04, AnonymBruker skrev: Du er reflektert og klarer å se på ting du kanskje trenger litt hjelp med, foreksempel avlasting. Det som er viktig å ha i hodet er at det skal skje ekstremt mye før det blir en overtakelsessak (selv om enkelte her prøver så hardt de kan på å spre skrekk), hjelpetiltak i hjemmet er den første og største prioriteten. Lurt av deg å skrive referat med egne ord også, og du skal også ha tilgang til BV sine notater om samtalen. Anonymkode: 13408...ce0 Man bør huske på at omsorgsovertakelse skjer i under 3% av sakene BV får inn hvert år (rundt 15000 saker), og at over halvparten av foreldre som faktisk har mistet omsorgen i undersøkelser sier at de har stor tillit til etaten. 3
jabx Skrevet 4. mars 2018 #62 Skrevet 4. mars 2018 På 1.3.2018 den 14.53, AnonymBruker skrev: hold kjeft på dps ivertfall, helst ikke gå dit. det er svært lite gunstig å ha en historikk dra dps. hilsen ei som ikke fikk prøverør behandling pga tidligere historikk hos dps med full innblanding av barnevernet før ungen i hele tatt vart skapt !! Anonymkode: fbbd0...04a For å si det slik... det er åpenbart at det ikke er det at du dro til DPS i seg selv som var grunnlaget her. DPS var bare et "symptom", om du vil. 1
jabx Skrevet 4. mars 2018 #63 Skrevet 4. mars 2018 På 2.3.2018 den 20.40, Mrs.Purdey skrev: Om ts har rent mel i posen så burde hun i teorien ikke ha noe å frykte, men bv har dårlig rykte og man kan bli offer for regelrytteri slik som med alle andre statlige organisasjoner. Etter hva jeg har lest så har man 90% sjangse for å misslykkes som forelder om man selv har hatt en dårlig barndom.. i så fall er man dømt nord og ned før noe galt er gjort. Bv gjør bra ting altså, men det skjer rare ting også så man kan aldri vite. Men har man ikke krav på innsyn i egen sak? Det hadde vært greit å vite hvorfor man er meldt til bv. Kutt ut løgnpropagandaen, er du snill. BV har ikke dårlig rykte. Et overveldende flertall av befolkningen har stor tillit til etaten, og en enda større andel av de som faktisk har vært i kontakt med BV har stor tillit til dem. Blant foreldre som har mistet omsorgen har over halvparten stor tillit til BV. Barnevernet gjennomfører forøvrig omsorgsovertakelse i under 3% av sakene de behandler hvert år. 6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #64 Skrevet 4. mars 2018 @jabx Vi trenger deg i den andre tråden også Anonymkode: 3df64...8f4 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #65 Skrevet 4. mars 2018 På 1.3.2018 den 14.53, AnonymBruker skrev: hold kjeft på dps ivertfall, helst ikke gå dit. det er svært lite gunstig å ha en historikk dra dps. hilsen ei som ikke fikk prøverør behandling pga tidligere historikk hos dps med full innblanding av barnevernet før ungen i hele tatt vart skapt !! Anonymkode: fbbd0...04a For noe tull! Å ta tak i problemene dine (noe mange flere foreldre bør, men mener de ikke trenger) viser styrke og det viser at du bryr deg om barnets fremtid. Det er i bv sine øyne det motsatte av hva du gir innrykk for. Anonymkode: 081a5...570 3
Gjest making.a.mess Skrevet 4. mars 2018 #66 Skrevet 4. mars 2018 1 time siden, jabx skrev: Kutt ut løgnpropagandaen, er du snill. BV har ikke dårlig rykte. Et overveldende flertall av befolkningen har stor tillit til etaten, og en enda større andel av de som faktisk har vært i kontakt med BV har stor tillit til dem. Blant foreldre som har mistet omsorgen har over halvparten stor tillit til BV. Barnevernet gjennomfører forøvrig omsorgsovertakelse i under 3% av sakene de behandler hvert år. Personlig har jeg aldri vært borti bv, men du kan ikke nekte for at hvis de hadde troppet opp hos deg så hadde du tenkt litt på all den negative omtalen de har fått og lurt på om det var noe hold i det. Dessuten så ER det tilfelle at endel statlige etater ser seg blinde på regelbøker og glemmer og utvise skjønn eller ikke evner å sette ting i perspektiv.
Sirah Skrevet 4. mars 2018 #67 Skrevet 4. mars 2018 Jeg kjenner/vet om flere som på en eller annen måte er i kontakt med barnevernet. De aller fleste kan ikke få skrytt nok av etaten! De får avlastning, hjelp til å betale f.eks fritidsaktiviterer og hjelp til å f.eks håndtere vanskelige barn. De skryter dem opp i skyene og det har aldri vært snakk om å ta fra dem barna. Ikke en eneste gang! Den eneste som ikke skryter er en som har mistet omsorgen for to barn. Hun mener som andre her i tråden at BV er djevelens verk og at de nyter å ta fra foreldre barna sine. Hun kan ikke fatte at hun har mistet dem. Det er derimot ikke noen overraskelse for folk rundt. Hun ruser seg (med barna hjemme), fyllekjører med barna i bilen og drar med seg en ny fyr hjem hver helg (med barna plassert hos en tilfeldig barnevakt). Det eneste vi rundt er overrasket over er at hun ikke mistet omsorgen tidligere. 7
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #68 Skrevet 4. mars 2018 6 minutter siden, Sirah skrev: Jeg kjenner/vet om flere som på en eller annen måte er i kontakt med barnevernet. De aller fleste kan ikke få skrytt nok av etaten! De får avlastning, hjelp til å betale f.eks fritidsaktiviterer og hjelp til å f.eks håndtere vanskelige barn. De skryter dem opp i skyene og det har aldri vært snakk om å ta fra dem barna. Ikke en eneste gang! Den eneste som ikke skryter er en som har mistet omsorgen for to barn. Hun mener som andre her i tråden at BV er djevelens verk og at de nyter å ta fra foreldre barna sine. Hun kan ikke fatte at hun har mistet dem. Det er derimot ikke noen overraskelse for folk rundt. Hun ruser seg (med barna hjemme), fyllekjører med barna i bilen og drar med seg en ny fyr hjem hver helg (med barna plassert hos en tilfeldig barnevakt). Det eneste vi rundt er overrasket over er at hun ikke mistet omsorgen tidligere. Vel det Finnes mange som aldri var i fare for å miste ungene sine og allkevel ikke er fornøyd med behandlingen til bv. 1.Et par skiller seg, de har to barn. De trues med p miste ungene pga en krangel en helg ungene var hos bestemor. De har aldri kranglet eller diskutert foran barna, allikevel møtes de med trusler. 2. En kvinne er alenemor og mister sitt barn, men vinner i retten og får barnet tilbake. Barnet har bodd hos bestemor i mellomtiden og bestemor har overtatt omsorgen. Mor får tilbakeført barnet men bv bruker altså nesten 7 år på å endre adressen til barnet i folkeregisteret. Noe som igjen fører til at bestemor ikke kan selge det gamle huset sitt, da barnet enda "bor" der på papiret. Itillegg til at barnevernet ikke følger loven da de aldri gir ut referat etter møter. Jeg har selv hjulpet flere å klage og det har blitt flere tilsynssker på bv pga mangel på papirer og dokumentasjon, noe foreldrene faktisk har rett på etter forvaltningsloven! Her jeg bor sender de ikke ut møte innkallelse engang, ikke ved første bekymringsmelding heller. De sender bare sms hvor det står: Hei, vi har mottatt en bekymringsmelding og du må komme på kontoret idag klokken 14.00. (Nr1 de sier ifra 2 timer på forhånd. Nr2 de opptrer svært uprofesjonelt og jeg har møtt flere som trodde at sms var lureri og ikke barneverns kontoret) Foreldre som ikke møtte får problem er da de ikke "bryr seg". Om man etterlyser papirer "mangler man tillit til bv". Så lager de ny sak på dette grunnlaget. Nei barnevernet må vi ha tettere innsyn i. For de bryter loven ukentlig og gjør en slett jobb. Anonymkode: 081a5...570 1
Sirah Skrevet 4. mars 2018 #69 Skrevet 4. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel det Finnes mange som aldri var i fare for å miste ungene sine og allkevel ikke er fornøyd med behandlingen til bv. 1.Et par skiller seg, de har to barn. De trues med p miste ungene pga en krangel en helg ungene var hos bestemor. De har aldri kranglet eller diskutert foran barna, allikevel møtes de med trusler. 2. En kvinne er alenemor og mister sitt barn, men vinner i retten og får barnet tilbake. Barnet har bodd hos bestemor i mellomtiden og bestemor har overtatt omsorgen. Mor får tilbakeført barnet men bv bruker altså nesten 7 år på å endre adressen til barnet i folkeregisteret. Noe som igjen fører til at bestemor ikke kan selge det gamle huset sitt, da barnet enda "bor" der på papiret. Itillegg til at barnevernet ikke følger loven da de aldri gir ut referat etter møter. Jeg har selv hjulpet flere å klage og det har blitt flere tilsynssker på bv pga mangel på papirer og dokumentasjon, noe foreldrene faktisk har rett på etter forvaltningsloven! Her jeg bor sender de ikke ut møte innkallelse engang, ikke ved første bekymringsmelding heller. De sender bare sms hvor det står: Hei, vi har mottatt en bekymringsmelding og du må komme på kontoret idag klokken 14.00. (Nr1 de sier ifra 2 timer på forhånd. Nr2 de opptrer svært uprofesjonelt og jeg har møtt flere som trodde at sms var lureri og ikke barneverns kontoret) Foreldre som ikke møtte får problem er da de ikke "bryr seg". Om man etterlyser papirer "mangler man tillit til bv". Så lager de ny sak på dette grunnlaget. Nei barnevernet må vi ha tettere innsyn i. For de bryter loven ukentlig og gjør en slett jobb. Anonymkode: 081a5...570 Nå fortalte jeg om "min" erfaring, gjorde jeg ikke? Det betyr ikke at det er den eneste sannheten. Det er likevel et tegn på at all svartmalingen ikke nødvendigvis stemmer bestandig. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #70 Skrevet 4. mars 2018 Det gikk bra med Mette-Marit da Marius var liten, mye hos bestemoren sin i Kristiansand, og Mette-Marit jobbet som servitør i Oslo. Alt raskt henlagt da det gikk bra. 🙂 Anonymkode: 8015b...f23 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #71 Skrevet 4. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det gikk bra med Mette-Marit da Marius var liten, mye hos bestemoren sin i Kristiansand, og Mette-Marit jobbet som servitør i Oslo. Alt raskt henlagt da det gikk bra. 🙂 Anonymkode: 8015b...f23 Glemte å legge ved: Marius sin far Morten Borg ble dømt i narkosak. Barnevernet undersøkte men som sagt: Marius hadde det bra hos bestemoren. https://m.nettavisen.no/nyheter/norges-strste-skandaler/504048.html Anonymkode: 8015b...f23 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #72 Skrevet 4. mars 2018 10 minutter siden, Sirah skrev: Nå fortalte jeg om "min" erfaring, gjorde jeg ikke? Det betyr ikke at det er den eneste sannheten. Det er likevel et tegn på at all svartmalingen ikke nødvendigvis stemmer bestandig. Det har du rett i og jeg er enig i at hverken det du eller jeg skriver er den eneste sannheten. Ville uansett dele mitt synspunkt som er litt annerledes enn ditt. Anonymkode: 081a5...570
Dark Angelina Skrevet 5. mars 2018 #73 Skrevet 5. mars 2018 Tråden er ryddet for personangrep og innlegg skrevet at utestengte brukere, samt svar til dette. Dark Angelina, mod. 1
jabx Skrevet 5. mars 2018 #74 Skrevet 5. mars 2018 På 4.3.2018 den 18.58, AnonymBruker skrev: Vel det Finnes mange som aldri var i fare for å miste ungene sine og allkevel ikke er fornøyd med behandlingen til bv. 1.Et par skiller seg, de har to barn. De trues med p miste ungene pga en krangel en helg ungene var hos bestemor. De har aldri kranglet eller diskutert foran barna, allikevel møtes de med trusler. 2. En kvinne er alenemor og mister sitt barn, men vinner i retten og får barnet tilbake. Barnet har bodd hos bestemor i mellomtiden og bestemor har overtatt omsorgen. Mor får tilbakeført barnet men bv bruker altså nesten 7 år på å endre adressen til barnet i folkeregisteret. Noe som igjen fører til at bestemor ikke kan selge det gamle huset sitt, da barnet enda "bor" der på papiret. Det var noen fine, fantasifulle løgnhistorier. Har du flere? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå