Gå til innhold

Undersøkelse under barnevernet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hold kjeft på dps ivertfall, helst ikke gå dit. det er svært lite gunstig å ha en historikk dra dps.

hilsen ei som ikke fikk prøverør behandling pga tidligere historikk hos dps med full innblanding av barnevernet før ungen i hele tatt vart skapt !!

Anonymkode: fbbd0...04a

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hold kjeft på dps ivertfall, helst ikke gå dit. det er svært lite gunstig å ha en historikk dra dps.

hilsen ei som ikke fikk prøverør behandling pga tidligere historikk hos dps med full innblanding av barnevernet før ungen i hele tatt vart skapt !!

Jeg MÅ gå dit slik at jeg ikke ender opp med å ta mitt eget liv...

Anonymkode: c1aa8...d95

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

men da synes jeg den forbanna behandleren din kan hjelpe deg å få det bedre, og ikke gjøre ting verre med å kontake bv og gjøre livssituasjonen enda verre. jeg har møtt bare snille og gode folk på dps heldigvis, men jeg vet jo at det jobber ikke bare snille folk der heller. neste gang  kan jeg møte på ei ond heks .

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

men da synes jeg den forbanna behandleren din kan hjelpe deg å få det bedre, og ikke gjøre ting verre med å kontake bv og gjøre livssituasjonen enda verre. jeg har møtt bare snille og gode folk på dps heldigvis, men jeg vet jo at det jobber ikke bare snille folk der heller. neste gang  kan jeg møte på ei ond heks .

Behandleren min kontaktet bv fordi jeg selv ba om det. Hun synes jeg er meget oppegående og reflektert kvinne og vet at alt jeg vil er mitt barns beste. Hun vet jeg jobber utrolig hardt med meg selv. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, SesameStreet skrev:

Vær deg selv, vær normal. :) Prøv å tenke på det som om det er et besøk av en venninne, som skal komme og være sammen med dere, se hva som skjer i deres hjem og gjør akkurat hva du ville ha gjort før. Det er kanskje greit å støvsuge hybelkaninene, men jeg ville ikke ha skurret hele huset.  De vet at dere bare er mennesker og forventer ikke noe spesialbehandling. Mange er veldig hyggelig, flotte mennesker. Jeg skrev to kort til min saksbehandler og kjøpte en stor blomstbukett når saken ble avsluttet. Fantastisk dame! :) 

Opplysningene er ikke noe stress. Jeg har levert fra meg legeerklæringer med tunge diagnoser til barnevernet uten at de reagerte. De har aldri brydd som det. Det har alltid blitt fokusert på beskjeden fra barnehagen, fra legen, og sånt. Videre så har det blitt sett på samspillet. At man har god kontakt og klarer å se barnet ditt. :) 

hvilke diagnoser var dette ? jeg har bare depresjon og sosial angt i dps historikken, men er alikvel livredd og turte ikke la bv få innsyn da legen på sykehuset krevde det i forbindelse med ivf.

en pill råtten lege ! han så bare at jeg hadde gått til dps han , visste ikke engang hva det dreide seg om !! et dps besøk, og mine muligheter for prøverør er borte. stygge legen !

AnonymBruker
Skrevet

du selv ba om det ?? og hva er da problemet ?

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke noen steder sagt det er noe problem, ønsket gode ord og erfaringer fra andre. Jeg har hørt så mange skrekkhistorier, så ville egentlig høre om det var så ille som "alle" sier...

• Liker 3
Gjest GoldenLioness
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å lese HL før du svarer?

AnonymBruker
Skrevet

Vår sjef var åpen om at hun ble «offer» for en undersøkelsessak fra Barnevernet.

Barnevernet mottok saken rutinemessig og de undersøkte ved å A) sende et skjema til barnehagen som de fylte ut (alt var i orden) og B)  hadde BV et 20 minutters-møte med foreldrene (alt var i orden). Så ble den henlagt. 

Alt var en situasjon som hadde skapt misforståelse. 

Anonymkode: 8015b...f23

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnevernet vil ikke se at det er negativt å få hjelp for problemer, i dette tilfellet psykiske problemer. Jeg sto i kø for å komme inn på dps når vi ble undersøkt av barnevernet. Barnvernet maste for meg så jeg slapp inn litt tidligere. De synes det var flott at jeg oppsøkte hjelp. 

Anonymkode: f0e81...932

• Liker 5
Skrevet
På 1.3.2018 den 15.08, AnonymBruker skrev:

hvilke diagnoser var dette ? jeg har bare depresjon og sosial angt i dps historikken, men er alikvel livredd og turte ikke la bv få innsyn da legen på sykehuset krevde det i forbindelse med ivf.

en pill råtten lege ! han så bare at jeg hadde gått til dps han , visste ikke engang hva det dreide seg om !! et dps besøk, og mine muligheter for prøverør er borte. stygge legen !

Asperger, tilknytningsvansker, depresjon med suicidale tanker, sosial angst, tourette syndrom, og anoreksia. :) 

Skrevet

Leste ikke alt her, men når det kommer til bosituasjonen din så ta kontakt med husbanken. De er helt gull. Jeg satt med mye gjeld da xen min flyttet ut (og betalingsanmerkning) men de ga meg lån til å kjøpe ut huset selvom.

• Liker 2
Gjest making.a.mess
Skrevet
På 28.2.2018 den 21.31, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med vinner? Det er jo ikke snakk om at noen skal vinne noe, det er ikke en kamp mellom foreldre og barnevern. Barnevernet jobber for barnets beste, og det bør jo foreldre også gjøre. Derfor er målet samarbeid fra barnevernets side, ikke konkurranse. 

Anonymkode: 5a1d9...909

Om ts har rent mel i posen så burde hun i teorien ikke ha noe å frykte, men bv har dårlig rykte og man kan bli offer for regelrytteri slik som med alle andre statlige organisasjoner. Etter hva jeg har lest så har man 90% sjangse for å misslykkes som forelder om man selv har hatt en dårlig barndom..   i så fall er man dømt nord og ned før noe galt er gjort. Bv gjør bra ting altså, men det skjer rare ting også så man kan aldri vite. Men har man ikke krav på innsyn i egen sak?  Det hadde vært greit å vite hvorfor man er meldt til bv. 

AnonymBruker
Skrevet

Har vært undersøkt av barnevernet 3 ganger selv. Første gang ble det henlagt etter første møtet. 
Andre gangen fordi jeg slet en del pga syk mor jeg måtte ta meg av, og hadde lite avlasting og nettverk. Den gang kom samme bv damen på besøk hos meg flere ganger og så ble det henlagt. 
Tredje gangen hjalp de med å få yngste-barnet mitt inn i barnehage uten noe venteliste, og betalte for det, senere fikk h*n gå på SFO der de også betalte. 
Den gangen var det møte en gang i året, litt prat per telefon der de ville ha oppdatering. Ingen drama. Har fått besøk av bv flere ganger og de har snakket med mitt barn. De så en god og flott familie, som led under sine utfordringer økonomisk, psykiske problemer hos meg. De så også situasjonens helhet og så de positive forandringene i familien. Blant annet at jeg startet i behandling. Det viktigste var at de så barna fikk kjærlighet og oppmerksomhet. Har du ingenting å skjule, så går det nok kjempebra. Jeg var dønn ærlig og åpen. Dette ble satt stor pris på. Jeg har mine diagnoser, som bv var fullt klar over, det behøver ikke å bety at du er dårlig forelder heldigvis.:baby:

Anonymkode: 56fa2...2be

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, MartheC skrev:

Leste ikke alt her, men når det kommer til bosituasjonen din så ta kontakt med husbanken. De er helt gull. Jeg satt med mye gjeld da xen min flyttet ut (og betalingsanmerkning) men de ga meg lån til å kjøpe ut huset selvom.

Skal kontakte husbanken når jeg finner meg et sted å bo. Får ikke lån med min inntekt.

1 time siden, Mrs.Purdey skrev:

Om ts har rent mel i posen så burde hun i teorien ikke ha noe å frykte, men bv har dårlig rykte og man kan bli offer for regelrytteri slik som med alle andre statlige organisasjoner. Etter hva jeg har lest så har man 90% sjangse for å misslykkes som forelder om man selv har hatt en dårlig barndom..   i så fall er man dømt nord og ned før noe galt er gjort. Bv gjør bra ting altså, men det skjer rare ting også så man kan aldri vite. Men har man ikke krav på innsyn i egen sak?  Det hadde vært greit å vite hvorfor man er meldt til bv. 

Jeg vet hvorfor vi undersøkes altså :)

• Liker 1
Annonse
Gjest GoldenLioness
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal kontakte husbanken når jeg finner meg et sted å bo. Får ikke lån med min inntekt.

Jeg vet hvorfor vi undersøkes altså :)

Var det ikke en leilighet du hadde sett? Med depositum på 12000?

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, GoldenLioness skrev:

Var det ikke en leilighet du hadde sett? Med depositum på 12000?

Jo, jeg ringte på den i går, får komme på visning neste uke.

Gjest GoldenLioness
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, jeg ringte på den i går, får komme på visning neste uke.

Lykke til 🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Skrevet (endret)
På 28.2.2018 den 21.17, AnonymBruker skrev:

Skaff dere en advokat som ikke er ansatt av bv. Ikke gi de lov til å hente ut opplysninger. 

Samarbeid så langt det er mulig, men min erfaring er at bv vinner uansett.. 

Anonymkode: 5d7c0...a83

Hvis du ser på det som en konkurranse så har du tapt i utgangspunktet. Det er ikke snakk om at en part vinner og den andre taper. Målet er at barnet skal ha det så bra som mulig.

BV vinner ved at barnet får det så bra som mulig. Det gjør også foreldrene. Hvis du ser på det som en kamp eller konkurranse så har du et syn på saken der du er egoistisk og kun tenker på deg selv og ikke barnet.

Å nekte dem å hente opplysninger er ren idioti. Hvorfor gjøre det vanskelig for alle? Det har ingen hensikt ut over det å stryke eget ego og tilbe egen egoisme på bekostning av barnet.

Endret av jabx
  • Liker 4
Skrevet (endret)
På 28.2.2018 den 21.25, AnonymBruker skrev:

De kan bruke ting fra 10 år tilbake i journalene så ingenting er privat lengre -.- 

Mista omsorgen for min gutt i 2014, og fikk vite i etterkant at man IKKE skal la de hente ut opplysinger, om så kan man trekke det tilbake. 

https://osloadvokatene.no/familie/barnevern/barnevernet-undersokelsessak/

Anonymkode: 5d7c0...a83

Ikke hør på advokater som spesialiserer seg på BV-saker. Ikke på bitre folk som har bevist seg uegnet som foreldre og derfor mistet omsorgen heller.

Endret av jabx
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...