Gå til innhold

Trenger man å dusje hver dag ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg dusjer annenhver dag.

På daglig basis så steller jeg meg, børster håret, vasker ansikt, skifter truse og føler meg selv fresh.

Jeg tar meg en kjapp dusj om jeg skal ha sex, men alikevel så reagerer mannen min som ofte spør meg om jeg ikke skal dusje i dag ?

Ikke kan jeg vaske håret hver dag, da blir det fettete og ekkelt,  og jeg er jo renslig og nøye med meg selv. men jeg blir så oppgitt...

Spørsmålet mitt er :  Må man dusje hver dag?

Hva syns du?

Anonymkode: d9710...b1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må jo ikke det.

Jeg foretrekker å være nydusjet før sex og dusjer som regel hver kveld. Men det hender jo så klart at jeg ikke dusjer hver dag. Da vasker jeg meg heller med klut om morgenen. Null problem det.

Anonymkode: cf27f...e61

• Liker 2
Skrevet

Jeg dusjer ikke hver dag, synes det er helt greit. Sparer miljøet og huden min. Vasker meg noen ganger litt med klut dagene jeg ikke dusjer. Dusjer ekstra om jeg har gjort noe fysisk så jeg er svett.

Anonymkode: be383...d9d

• Liker 7
Skrevet

Nei hallo... 

Jeg dusjer ca. Annenhver dag men det er fordi jeg har helt jævlig hår som må vaskes ofte :ler: vasker meg med klut om morgenen, det holder jo lenge. 

Anonymkode: 88a0e...528

• Liker 2
Skrevet

Dusjer vær morgen (hvis jeg har hatt sex og kveld. Som regel før sex eller besøk. Jobber som kokk, og det fettlaget og lukten som legger seg på hud og hår er ikke delikat. Det lukter og håret ser fett ut. Har jeg fri fra jobb så kan det gå to dager mellom dusjingen. 

Anonymkode: fe4d6...2af

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nei, er ikke bra for huden å dusje hver dag.

Skrevet

Jeg syns ikke man må vaske håret hver eneste dag. Men jeg syns man bør vaske ansikt, under armene og underliv hver dag. Så jeg syns det går raskere å ta kroppsvasken i dusjen enn med klut, men man bør gjøre iallefall en av delene.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Hvor ofte man bør dusje, tror jeg er litt individuelt, avhenger av hvor sterk kroppslukt man har, livsstil, aktiviteter og svetteproduksjon etc. Men er man i en rolig kontorjobb, ikke har trent, og bare går til og fra jobben uten å svette, så MÅ man nok ikke dusje hver bidige dag. Kanskje annenhver dag holder, selv om jeg personlig ville foretrukket daglig dusj så lenge jeg skulle på jobb og omgås tett med andre mennesker.

Jeg jobber ikke, så jeg går ikke ut av huset hver morgen og skal møte kolleger etc. Derfor dusjer jeg heller ikke daglig lenger. Det er bare meg og kroppslukten min (:fnise:) her i huset etter at tenåringen min har gått på skolen om morgenen. Å ja, også hunden er her da, men hun bryr seg jo ikke uansett hva jeg måtte lukte.

Hvis jeg skal ha besøk = jeg dusjer først

Hvis jeg skal til byen og prøve klær e.l. og skal handle = jeg dusjer før jeg drar

Hvis jeg skal til legen = jeg dusjer først

Hvis ditt og datt = jeg dusjer først.... ja, dere skjønner tegninga. Jeg dusjer ved behov, hvis noe spesielt skal skje.

Hvis det er gått noen dager siden sist, dusjer jeg selvfølgelig også kun for å føle meg vel og ren, selv om jeg bare er alene hjemme. Jeg har ingen fast rutine på antall dager og sånt, dusjer altså ved behov eller når jeg skal noe. Jeg har badekar, så jeg liker å ligge og bløtlegge meg en times tid i et velduftende bad når jeg først skal vaske meg :-)

Den gangen jeg var i jobb, var det uhørt og helt, helt utenkelig for meg å forlate hjemmet om morgenen uten å ha både dusjet, vasket håret, føntørket det, sminket seg og pusset tenner. De gangene jeg lot være å vaske håret om morgenen og bare dusjet, var så få at de sikkert kan telles på én hånd i løpet av alle de årene.

Endret av Million
Gjest CrystalGold
Skrevet

Jeg dusjer adri mer en 2-3 ganger i uken.(sensitiv hud) Vasker selvfølgelig ansiktet vær dag.  Og dusje hver dag synes jeg bare er lattelig, pluss at du ødelegger huden. 

Skrevet

Hvis det plager mannen din, så burde du begynne å dusje hver dag. Trenger ikke å vaske håret hver dag selv om du dusjer kroppen. Mulig mannen din synes at du lukter litt, selv om du ikke kjenner det selv. 

Mannen min dusjer ikke hver dag, og jeg spør om han ikke skal gjøre det. Han kjenner ikke selv at han lukter litt vondt, så da forsvarer han seg med at det ikke er  bra for miljøet eller huden å dusje hver dag og blablabla. Snakker om en rask dusj på et par minutter, ikke en halvtimes sløsing med vann. Mennesker skifter kroppslukt gjennom livet, blir gjerne sterkere med årene og slik er det for mannen min. Jeg har ikke like lyst til å være nær ham mer og sex begynner å bli noe jeg gruer meg til. Han er perfekt på alle andre måter, men jeg begynner å trekke meg unna ham. Sier ikke at det er slik for mannen din, men det er en mulighet. 

Anonymkode: 1cbfc...050

• Nyttig 1
Skrevet

Spør mannen din hvorfor han mener du trenger å dusje hver dag? Så hører du på ham. Så forklarer du ham ditt ståsted. Så blir dere enige om noe. Du har siste ord hvis han ikke har gode argumenter som at du lukter vondt. Å synes du skal dusje "fordi det skal man" holder ikke. Hudleger fraråder å dusje hver dag hvis man kan. 

Skrevet

Å dusje hver dag er uaktuelt. Jeg dusjer 3 ganger i uka cirka, noen ganger kan det bli 4 men da er det noe spesielt. Jeg har en hudlidelse og har vert hos ulike hudleger. Ingen anbefaler å dusje hver dag, ei heller såpevask hver dag.

Anonymkode: 73b7c...851

• Liker 1
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dusjer annenhver dag.

På daglig basis så steller jeg meg, børster håret, vasker ansikt, skifter truse og føler meg selv fresh.

Jeg tar meg en kjapp dusj om jeg skal ha sex, men alikevel så reagerer mannen min som ofte spør meg om jeg ikke skal dusje i dag ?

Ikke kan jeg vaske håret hver dag, da blir det fettete og ekkelt,  og jeg er jo renslig og nøye med meg selv. men jeg blir så oppgitt...

Spørsmålet mitt er :  Må man dusje hver dag?

Hva syns du?

Anonymkode: d9710...b1c

Nei. Det tørker ut huden og kan gi hudproblemer som eksem.

Skrevet

Dusjer ca annenhver dag, da vasker jeg håret.  Ellers de andre dagene skyller jeg underlivet, vasker armhulene med klut og renser ansiktet og bruker krem.  Bytter truse og sokker hver dag.  Vil påstå dette er veldig normalt. 

Anonymkode: de51b...8af

• Liker 3
Skrevet

Man ikke dusje hver dag.

Jeg dusjer hver dag, for ellers klør jeg over alt. Bruker vanlig dusjsåpe fra butikken, aldri bodylotion (det klør også). Klær som er brukt en dag kan jeg ikke ta på meg, de klør.

Anonymkode: a4d36...101

Skrevet

Det å dusje hver dag er noe nytt som har kommet. 

Hverken huden min eller håret takler dusjing hver dag. Nå har jeg gips på foten, å det er så tungvindt å dusje her sånn, så jeg dusjer to ganger i uka (da vaskes også håret, har det i flette i mellomtiden). Vasker meg så klart i ansiktet, under armene og skrittet hver dag i tilleg til at jeg bytter undertøy. Samboer sier ingenting på det, jeg spør han om jeg lukter men det gjør jeg ikke sier han. Det er ingen som lukter svette på overarmen liksom. 

Anonymkode: a3d49...5a8

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det å dusje hver dag er noe nytt som har kommet. 

Hverken huden min eller håret takler dusjing hver dag. Nå har jeg gips på foten, å det er så tungvindt å dusje her sånn, så jeg dusjer to ganger i uka (da vaskes også håret, har det i flette i mellomtiden). Vasker meg så klart i ansiktet, under armene og skrittet hver dag i tilleg til at jeg bytter undertøy. Samboer sier ingenting på det, jeg spør han om jeg lukter men det gjør jeg ikke sier han. Det er ingen som lukter svette på overarmen liksom. 

Foresten, jeg dusjer annenhver dag når jeg ikke hopper på krykker. 

Skrevet

Jeg dusjer og vasker håret annenhver dag. Har langt hår som krever mye stell etter vask så det gidder jeg ikke gjøre hver dag. Bruker tørrsjampo den dagen jeg ikke dusjer. Bruker intimservietter under armer og nedentil hver dag og vasker ansiktet med rensekrem hver morgen og kveld. Synes det holder i massevis. Skulle jeg dusjet hver dag, spesielt om vinteren, hadde jeg fått utrolig tørr og sår hud. 

Anonymkode: d7eba...736

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dusjer maks 3 ganger i uken. 

Anonymkode: 7cdc9...a0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...