Gå til innhold

Ørlite frustrasjon - Nettdating

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skrevet til 7-8 jenter på sukker nå, over en periode nå, som jeg har vært nysjerrig på.

Men har kun fått svar fra en av de! Og der ble det ikke noe annet enn litt skriving.

Lurer på hva som er greia, føler ikke meldingene mine er helt utpå jordet heller. Prøver å ta utgangspunkt i et eller annet fra profilen deres når jeg skriver, men kan fort bli et kompliment på utseendet/utstråling hvis ikke det står noe særlig i profilen, og det kan kanskje bli feil fokus, vet ikke. Er jo bildene som gjør at man går inn på profilen i utg.punktet. Vet jo at man ikke får svar hvis motparten ikke er intr, men allikevel. Litt frustrerende:P

Men hadde vært artig å få litt respons:bond:Hvordan bør jeg gå fram? Skriver jo ikke sånn "Hei, hva skjer?" liksom. Må jo få igang en samtale her!

Anonymkode: 32730...30d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en kritisk gjennomgang av din egen profil og bilder, la gjerne en venninne ta en titt, også.

Men, det er jo også sånn nettdating fungerer, da. Mange lar bare være å svare dersom de ikke er interessert, og man bør derfor ikke forvente å få svar på brorparten av sine meldinger. 

Anonymkode: 8c9dc...8e4

• Liker 1
Skrevet

Det å ta utgangspunkt i noe fra et bilde, eller i fra profilen er en god ide. Alt for mange som bare skriver "Hei", eller "Hva skjer?" osv. Da legger man alt ansvaret for kommunikasjonen på den andre parten. Jeg tror det er lurt å invitere på en date (cassual) relativt raskt, så man ikke mister interessen, eller noen andre rekker å be henne med ut før deg. Man kan også få et helt annet inntrykk av en person over nett, som ikke stemmer overrens med hvordan man oppfatter personen i virkeligheten. Derfor er der lurt å møtes relativt raskt så man ikke bygger opp et helt annet bilde av personen på forhånd. Da kan man fort bli skuffet. 

De fleste jenter får nok også ganske mange forespørsler, så det nytter nok ikke å henge på gjerdet om man er interessert. Da må man vise det, og ta initiativ.

Ellers er det viktig å tenke på hva slags bilder du har, samt profiltekst. Bilder i bar overkropp virker useriøst, samt uskarpe bilder, eller bilder tatt i baderomsspeilet. Ha gjerne bilder hvor det kommer fram en interesse, men ikke prøv å for eksempel fremstå som mer sporty, eller noe annet enn det du er i virkeligheten. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ta en kritisk gjennomgang av din egen profil og bilder, la gjerne en venninne ta en titt, også.

Men, det er jo også sånn nettdating fungerer, da. Mange lar bare være å svare dersom de ikke er interessert, og man bør derfor ikke forvente å få svar på brorparten av sine meldinger. 

Anonymkode: 8c9dc...8e4

Nei. Er nok sant det du sier :)

Må jo være profilen det går på også, men føler jeg har de beste bildene som er tilgjengelige pr. nå da.

Men er bare 26 år, så har ikke dårlig tid blir det sagt, haha :P

ts

Skrevet
1 time siden, Missey skrev:

Det å ta utgangspunkt i noe fra et bilde, eller i fra profilen er en god ide. Alt for mange som bare skriver "Hei", eller "Hva skjer?" osv. Da legger man alt ansvaret for kommunikasjonen på den andre parten. Jeg tror det er lurt å invitere på en date (cassual) relativt raskt, så man ikke mister interessen, eller noen andre rekker å be henne med ut før deg. Man kan også få et helt annet inntrykk av en person over nett, som ikke stemmer overrens med hvordan man oppfatter personen i virkeligheten. Derfor er der lurt å møtes relativt raskt så man ikke bygger opp et helt annet bilde av personen på forhånd. Da kan man fort bli skuffet. 

De fleste jenter får nok også ganske mange forespørsler, så det nytter nok ikke å henge på gjerdet om man er interessert. Da må man vise det, og ta initiativ.

Ellers er det viktig å tenke på hva slags bilder du har, samt profiltekst. Bilder i bar overkropp virker useriøst, samt uskarpe bilder, eller bilder tatt i baderomsspeilet. Ha gjerne bilder hvor det kommer fram en interesse, men ikke prøv å for eksempel fremstå som mer sporty, eller noe annet enn det du er i virkeligheten. 

Føler egentlig jeg gjør ting riktig, men er nok uheldig også, har vært det hvertfall! Har ikke vært så altfor mange jeg har funnet interesse for på sukker heller,  så blir nok en stund til jeg tar kontakt med noen igjen, med mindre det dukker opp noen.

Har hatt mye bedre suksess på tinder enn på sukker, men så er oddsen for å finne noe seriøst mye lavere på tinder da, har jeg erfart -.- Så bør jo være mulig å få til noe! Føler ikke utseendet mitt er for ille heller, ligger nok på gjennomsnittet der. Men kan jo ta feil!

Drittlei av den skrivinga egentlig, så å få til date kjapt er noe jeg streber etter ja :)

ts

Skrevet

Du må lage en template. Damer like dikt, blomster, romantikk og overdådige komplimenter. De er enkle på den måten. Her er en som jeg sender ut med veldig høy responsrate:

Hei *navn* !

Jeg fant deg her på *navn på datingside* og mine øyne ble våte av tårer. Du min sanne kjærlighet, min engel i en eng av brungule roser. Dine øyne som smaragder lyser opp mine ellers triste hverdag. oooohhhh slik en kulde her i *hjembyen din* , men dog den varme som kommer fra min UHD skjerm når ditt smil fyller denne er uten sidestykke. Varmere enn India i August.
Vår kjærlighet kjære *navn* er som et ostesmørbrød hvor osten aldri stivner, for alltid myk som en veldig myk Ikea madrass. 
Dine ører så nydelige, din *et eller annet kjennetrekk i ansiktet på denne damen* er forevig i mine tanker.

La oss forenes en dag, en vakker dag, den vakreste dagen i mitt liv. La oss dele en kaffe og deretter la lidenskapen ta over.

Hilsen *ditt navn*

• Liker 1
Skrevet

Som jente kan jeg fortelle deg at av mer enn 100 mottatte meldinger er det kun 4 jeg har svart på som jeg tenkte kunne være interessante, og ca 10 jeg svarte på for å være hyggelig og skrev takk men neitakk og innså fort at det ikke var noe vits å svare personer jeg ikke så noe aktuelt med uansett. Resten står ubesvarte.

Det trenger ikke å være at du er stygg eller at du nødvendigvis skriver noe dårlig eller rart, bare at damene ikke syntes du er deres type rett og slett.

Anonymkode: 453ed...573

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, Stiigen skrev:

Du må lage en template. Damer like dikt, blomster, romantikk og overdådige komplimenter. De er enkle på den måten. Her er en som jeg sender ut med veldig høy responsrate:

Hei *navn* !

Jeg fant deg her på *navn på datingside* og mine øyne ble våte av tårer. Du min sanne kjærlighet, min engel i en eng av brungule roser. Dine øyne som smaragder lyser opp mine ellers triste hverdag. oooohhhh slik en kulde her i *hjembyen din* , men dog den varme som kommer fra min UHD skjerm når ditt smil fyller denne er uten sidestykke. Varmere enn India i August.
Vår kjærlighet kjære *navn* er som et ostesmørbrød hvor osten aldri stivner, for alltid myk som en veldig myk Ikea madrass. 
Dine ører så nydelige, din *et eller annet kjennetrekk i ansiktet på denne damen* er forevig i mine tanker.

La oss forenes en dag, en vakker dag, den vakreste dagen i mitt liv. La oss dele en kaffe og deretter la lidenskapen ta over.

Hilsen *ditt navn*

Skaper press for å være like poetisk senere da! Haha:fnise:

ts

• Liker 1
Skrevet

Kan kanskje nevne at de meldingene som har fanget min interesse er menn som viser at de kan tilby meg noe. Som ikke bare skriver "hei så pen du var da, hva driver du med og liker å gjøre? Jeg jobber med logistikk og pr og hadde jo vært koselig å ha en dame da hehe :)  hvor bor du? "
Men de som har fanget opp noe fra min profil , som mine interesser, og påpeker at de liker det samme og kjenner til steder man kan utøve denne interessen sammen, som mine verdier , for eksempel er det en bolk der jeg har krysset av for at jeg ser på giftemål som hellig (andre alternativer er , ikke viktig, hyggelig) og de påpeker at de har fått med seg dette og deler at de liker synet mitt og også ser på det sånn, og kanskje forteller litt om deres syn på ekteskap (eller hva det måtte være de plukker opp fra min profil) sånn at jeg kan se om vi deler samme syn på ting og viktige verdier.
Og ikke at en rik mann er mer tiltrekkende, men en som for eksempel hadde fått med seg fra min profil at jeg likte å reise, spurte "Hvor liker du å reise hen? Jeg har en hytte på sørlandet, liker du hyggelige sjøferier i norge, eller har du reist mest til andre land?" for eksempel.  

Det hjelper mye når mannen viser at han har lest og prøvd å bli kjent med meg ut fra det jeg skriver i min profil og faktisk viser at han har ting til felles med meg, og ikke bare skriver til meg fordi han er overfladisk og syntes jeg var søt liksom.

• Liker 2
Skrevet

Det er slik livet er som mann på slike sider, bortkastet tid :)

Anonymkode: 06964...8ad

• Liker 1
Skrevet
55 minutter siden, Stiigen skrev:

Hei *navn* !

Hilsen *ditt navn*

:ler:

Jeg tror det handler mye om mengden meldinger man får. Jeg har fortsatt ikke logget inn på profilen min uten å oppdage at den er x antall nye meldinger. Og det blir rett og slett litt overveldende. For min del har jeg blitt et slags passivt støttemedlem, som synes hele greia er klein og skummel. Så de få jeg svarer er de som skriver et eller annet som virkelig fanger interessen. I mitt tilfelle er det mest bare rør og morsomheter, så innlegget over hadde skremmende nok kanskje funka. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er slik livet er som mann på slike sider, bortkastet tid :)

Anonymkode: 06964...8ad

Det er det vel ikke, det ville krevd mye mer tid å gå ut å snakke med så mange jenter i det virkelige liv.
mange finner sin sjelevenn via nettdating, så det er langt i fra bortkastet tid.

• Liker 1
Skrevet

Jeg svarer de som fanger min interesse på en eller annen måte. Feks så hadde jeg et bilde av meg selv hvor det var en pizza i bakgrunnen. Han kommenterte noe morsomt angående pizzaen som fikk meg til å le. Det gikk ikke videre annet enn samtaler da vi ville ulike ting. 

Jeg overser som regel de som sier ‘hei søta’ eller liknende. 

Men så var det han som enkelt og greit skreiv ‘hei’. Jeg var tilfeldigvis ute på byen så svarte tilbake i min fulle tilstand og nå skal vi på date! 

Så mye er også flaks i grunn :) 

Anonymkode: 20e91...ed8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som jente kan jeg fortelle deg at av mer enn 100 mottatte meldinger er det kun 4 jeg har svart på som jeg tenkte kunne være interessante, og ca 10 jeg svarte på for å være hyggelig og skrev takk men neitakk og innså fort at det ikke var noe vits å svare personer jeg ikke så noe aktuelt med uansett. Resten står ubesvarte.

Det trenger ikke å være at du er stygg eller at du nødvendigvis skriver noe dårlig eller rart, bare at damene ikke syntes du er deres type rett og slett.

Beroliger litt det her da! Men vet jo at det du skriver mest sannsynlig er tilfelle :)

ts

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det vel ikke, det ville krevd mye mer tid å gå ut å snakke med så mange jenter i det virkelige liv.
mange finner sin sjelevenn via nettdating, så det er langt i fra bortkastet tid.

Blir jo like mye avvisning på byen. Og for min del så er det nok litt tryggere, og litt mindre nedtur å bli avvist via nettet, før man allerede har møttes.

Var stormforelska i ei jente rundt juletider, og når hun avviste meg rakna ting litt. Takler dårlig og bli avvist :S

Men blir jo noe helt annet når det ikke er følelser inne i bildet selvfølgelig, men det sniker seg en liten tanke inn i hodet mitt om at "Åja, nå igjen", når det ikke går veien. Men får bare satse videre:nori:

ts

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blir jo like mye avvisning på byen. Og for min del så er det nok litt tryggere, og litt mindre nedtur å bli avvist via nettet, før man allerede har møttes.

Var stormforelska i ei jente rundt juletider, og når hun avviste meg rakna ting litt. Takler dårlig og bli avvist :S

Men blir jo noe helt annet når det ikke er følelser inne i bildet selvfølgelig, men det sniker seg en liten tanke inn i hodet mitt om at "Åja, nå igjen", når det ikke går veien. Men får bare satse videre:nori:

ts

Ja enig , blir man avvist på nettdating så skal man ikke ta det personlig, for personen i andre enden kjenner deg jo ikke engang! :) Heller ikke etter flere utvekslede meldinger . Så man skal aldri gå i kjellern for at en person på nettdating (eller IRL) finner ut at man ikke er noe for hverandre, for da handler det mer om mismatch, enn at de kjenner deg og syntes du er motbydelig liksom :P:)

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja enig , blir man avvist på nettdating så skal man ikke ta det personlig, for personen i andre enden kjenner deg jo ikke engang! :) Heller ikke etter flere utvekslede meldinger . Så man skal aldri gå i kjellern for at en person på nettdating (eller IRL) finner ut at man ikke er noe for hverandre, for da handler det mer om mismatch, enn at de kjenner deg og syntes du er motbydelig liksom :P:)

Mhm :) Men er vel ekstra frustrert nå, fordi jeg kjenner jeg trenger en ny flørt for å komme ordentlig over hun andre. Men hopper ikke på hva som helst heller :P Blir å utnytte, om jeg ikke har den rette interessen.

ts

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Mhm :) Men er vel ekstra frustrert nå, fordi jeg kjenner jeg trenger en ny flørt for å komme ordentlig over hun andre. Men hopper ikke på hva som helst heller :P Blir å utnytte, om jeg ikke har den rette interessen.

ts

Du blir ikke populær her inne med slike holdninger ts. :nei:

Et problem for menn med nettdating og datingapper er jo at damer generelt får betraktelig mer oppmerksomhet enn hva en selv gjør. Som vampen skrev over blir man bare en i mengden, og mye handler egentlig derfor om "å være til rett sted på rett tid". Det er egentlig litt flaks om damen du sender melding til er tilgjengelig når du skriver til henne noe som er grunnen til at de fleste menn endrer strategi og "fisker med garn" som du selv gjør. Trikset som flere skriver er å ikke ta avvisningene så personlig. Forstå at dynamikken fungerer slik den gjør, og gjør justeringer som kompenserer for skjevheten.

Ellers mener jeg man burde bruke nettdating og tinder som et suplement til å møte kvinner i virkeligheten. Det er lettere å komme gjennom i virkeligheten. 

Endret av Minesveiper
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Minesveiper skrev:

Du blir ikke populær her inne med slike holdninger ts. :nei:

Et problem for menn med nettdating og datingapper er jo at damer generelt får betraktelig mer oppmerksomhet enn hva en selv gjør. Som vampen skrev over blir man bare en i mengden, og mye handler egentlig derfor om "å være til rett sted på rett tid". Det er egentlig litt flaks om damen du sender melding til er tilgjengelig når du skriver til henne noe som er grunnen til at de fleste menn endrer strategi og "fisker med garn" som du selv gjør. Trikset som flere skriver er å ikke ta avvisningene så personlig. Forstå at dynamikken fungerer slik den gjør, og gjør justeringer som kompenserer for skjevheten.

Ellers mener jeg man burde bruke nettdating og tinder som et suplement til å møte kvinner i virkeligheten. Det er lettere å komme gjennom i virkeligheten. 

Vet det.. Men er ikke bare bare.. Selvtilliten og Selvfølelsen er ikke den beste, og det er jo et stort problem. Men selvtilliten har jeg klart å bygge kraftig opp da :) 

Vil egentlig bare ha flaks å få en opptur på første forsøk. Fått nok av nedturer og avvisninger, sier stopp på et tidspunkt. Og det har ikke noe med en simpel melding å gjøre. Men er slitsomt å møte jenter man begynner å følelser for, også faller alt i grus like fort som det har startet.

ts

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 28.2.2018 den 16.20, AnonymBruker skrev:

Har skrevet til 7-8 jenter på sukker nå, over en periode nå, som jeg har vært nysjerrig på.

Men har kun fått svar fra en av de! Og der ble det ikke noe annet enn litt skriving.

Lurer på hva som er greia, føler ikke meldingene mine er helt utpå jordet heller. Prøver å ta utgangspunkt i et eller annet fra profilen deres når jeg skriver, men kan fort bli et kompliment på utseendet/utstråling hvis ikke det står noe særlig i profilen, og det kan kanskje bli feil fokus, vet ikke. Er jo bildene som gjør at man går inn på profilen i utg.punktet. Vet jo at man ikke får svar hvis motparten ikke er intr, men allikevel. Litt frustrerende:P

Men hadde vært artig å få litt respons:bond:Hvordan bør jeg gå fram? Skriver jo ikke sånn "Hei, hva skjer?" liksom. Må jo få igang en samtale her!

Har du ordentlige bilder ? Ikke i feil vinkler, at det er lyst og tydelig nok ? Vær deg selv, er bedre enn å bli lurt etterpå. Framstår du som egoistisk og dominant ? Tar du initiativ ? En annen feil dere gjør er at det blir for mye prat og handling rundt sex, men ikke lidenskapen og følelsene rundt det. Og det er ikke noe gøy å bli lurt til sengs når dere ikke tåler trynet på henne egentlig... snakk om barn og en stabil framtid pluss at du må framstå som stabil selv... Man kan ikke være redd for å være sårbar og ydmyk hvis du skal klare å vinne en bra dame som ikke bare har tenkt å utnytte deg. Skriv feks lange meldinger om det som interesserer deg og ikke spill bedreviter eller vær spydig.

Anonymkode: 98b96...25f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...