Gjest ~Bridezillah-killah~ Skrevet 16. februar 2005 #21 Skrevet 16. februar 2005 Det er ikke bare sannsynlig, det er helt sant. Jeg må ut med 4-500 kroner for 128 MB, så inntil videre får den saken ligge. Og i tilfelle dere skulle lure: Jeg er ikke bortreist hverken ved eller inni en PC, bare veldig fersk på Linux.
Gjest ~Bridezillah-killah~ Skrevet 16. februar 2005 #22 Skrevet 16. februar 2005 ER det fysisk mulig å koble ei Linuxmaskin via ei XP-maskin?
Gjest Devil's Spawn Skrevet 16. februar 2005 #23 Skrevet 16. februar 2005 I et nettverk? Ja. Kan også installere windows sharing (smb) på linuxmaskinene.
Gjest ~Bridezillah-killah~ Skrevet 16. februar 2005 #24 Skrevet 16. februar 2005 Akkurat nå tror jeg at jeg trenger littegrann teskje. Kan du tenke deg å hjelpe meg på vei Rattleshake? smb = Samba? Har du url til artikler e.l.? evt egen erfaring å øse av? Btw kjører jeg SuSE 9.2. Sjøl den store saken der går så det griner. Jeg har funnet en ny dataverden. :-)
Gjest ~Bridezillah-killah~ Skrevet 16. februar 2005 #25 Skrevet 16. februar 2005 Maskinene skal dele skriver og ADSL som begge er kobla til XP-maskinen. Linuxmaskina har bare ett nettverkskort mens XP-maskina har to.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 16. februar 2005 #26 Skrevet 16. februar 2005 Samba ja. SuSE har vel samba installert ferdig og fix, om jeg ikke husker feil (lenge siden jeg har kjørt det). Prøv skriverkonfigurering i yast hvis du skal koble til skriver. For å dele internett med XP-maskina, bare deler du internettilkoblinga i XP, så skulle det være i orden.
Gjest ~Bridezillah-killah~ Skrevet 16. februar 2005 #27 Skrevet 16. februar 2005 Er det virkelig så enkelt? Mulig en kabel har vært i ulage da, for XP-maskina fant nemlig ikke denne PC'n mens Linux gikk. Alt fungerer gulle godt så lenge Win98 kjører. Linux finner alt den skal på egen PC, mens naboPC'n er usynlig.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 17. februar 2005 #28 Skrevet 17. februar 2005 Sikker på at du har funnet nettverkskort i SuSE og/eller koblet opp mot nettverket? Kan være det, men ikke så ofte det skjer. NB! Ikke helt sikker på at jeg skjønte hva du skrev innlegget ditt .
Gjest ~Bridezillah-killah~ Skrevet 17. februar 2005 #29 Skrevet 17. februar 2005 Jeg er kobla opp mot nettverket. Windows (98) på den "gamle" finner både den "nye" PC'n, skriveren og internett. -Men ingen Linux-filer. SuSE finner alt som finnes på den "gamle" PC'n, men ikke den "nye" PC'n, skriveren eller internett. Den "nye" PC'n (Win XP) finner både skriver og den "gamle"PC'n så lenge windows kjører på den gamle. OM SuSE kjører er hele den "gamle" PC'n usynlig fra den "nye".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå