Vampyrina Skrevet 27. februar 2018 #1 Skrevet 27. februar 2018 Noen som har hørt podcasten om French/Moland som kom i dag? «To hvite menn». Hva synes man om den nye «sannheten»?
The Kitten Skrevet 27. februar 2018 #2 Skrevet 27. februar 2018 Jeg har ikke hørt den, men det har jo kommet så mange historier og rykter fra den kanten at det er vanskelig å ta noe av det seriøst. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #3 Skrevet 27. februar 2018 1 time siden, Vampyrina skrev: Noen som har hørt podcasten om French/Moland som kom i dag? «To hvite menn». Hva synes man om den nye «sannheten»? Jeg har hørt den. Tar de nye opplysningene til etterretning uten å bry meg nevneverdig. Anonymkode: aa3d8...60a 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #4 Skrevet 27. februar 2018 Den gir ikke noe godt inntrykk, synes jeg. Bekrefter hypotesen om eventyrlystne villbasser, selv om jeg hadde håpet på noe annet og mer voksent. Spørsmålet hvorfor de ikke fortalte denne sannheten ble dårlig besvart, men kanskje han sparer noen av forklaringene til boken sin. Må si jeg ikke synes det var riktig av den norske stat å bruke så store ressurser på disse, de spaserte rett inn i løvens hule (leiesoldatmarkedet i Afrika) med åpne øyne (alle vet at det er elendig rettssikkerhet i Kongo) og i pur egeninteresse. Er det slikt vi har diplomatiet for å ordne opp i? Anonymkode: b7f17...a8c 11
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #5 Skrevet 28. februar 2018 Dette er en fyr som ikke har hatt arbeidserfaring på åtte år, og nok ikke helt ser for seg å sitte i kassen på Rema. Han skal skrive bok, og tjene penger. Ønsker han alt godt, men tror ikke sannheten kommer frem i denne boken, den er laget for å selge, og da må det jo høres spennende ut. De er agenter liksom... To ting jeg finner pussig med forklaringen, det finnes et bilde av Moland der han tørker blod fra bilen, han har da ikke blod på seg, mens alt blodet er på venstre side. Noe som tyder på at Sjåføren ble skutt fra høyre side. Det finnes et bilde der sjåføren er skutt i hodet fra høyre side. Vi vet ikke om det er utgangssår eller inngang da det ikke er bilde fra andre siden. Hvis det er inngangsår sår er det ikke laget med Rifle/ak, bare utgangssår kan lage slike skader fra et slikt våpen, derimot kan et hagleskudd på kloss hold lage en slik skade som inngangssår. Hvis sjåføren hadde blitt skutt med Rifle/ak fra venstre side og såret på hodet er et utgangssår, så ville Moland vært dekket av hjernemasse og blod, det samme ville man sett i taket og veggene på bilen. Men på bildet er altså alt blodet på venstre side av bilen, og Moland har en besj T-skjorte som er helt ren. Bare basert på det er det mye som tyder på at sjåføren ble drept av hagle på kloss hold fra innsiden av bilen. Slik vitnene har hevdet fra dag 1. Anonymkode: b433b...8d1 7
Vampyrina Skrevet 28. februar 2018 Forfatter #6 Skrevet 28. februar 2018 http://www.nettavisen.no/meninger/erikstephansen/stakkars-norske-leiesoldater/3423420334.html
Rozárka Skrevet 28. februar 2018 #7 Skrevet 28. februar 2018 Å, herregud. Skal vi nå måtte belemres med han, igjen. Jeg trodde det var slutt på alt maset om han, da han kom hjem til landet. 3
Muskath Skrevet 28. februar 2018 #8 Skrevet 28. februar 2018 Jeg kan tenke meg at han ønsker å selge boka si! Vil vel tjene penger. 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #9 Skrevet 28. februar 2018 Dersom tullingene faktisk var "hemmelige agenter" så burde French helst holdt fullstendig kjeft om dette, av hensyn (og respekt) til hans gamle mor som i fleire år forsøkte å få ham ut av fengsel... Anonymkode: ba028...3a2 11
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #10 Skrevet 28. februar 2018 Jeg syns det er så rart at ikke han holder seg fullstendig borte fra media og prøver å leve et så rolig og normalt liv som mulig. Anonymkode: 5b561...d70 5
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #11 Skrevet 28. februar 2018 Jeg hadde også trodd og håpet at han skulle holde hodet lavt og prøve å leve et normalt og rolig liv, etter alle ressursene og kreftene som staten og mor og andre har brukt på ham. Synes ikke det vitner om god dømmekraft å gå ut med slikt "hemmelig agent"-tull.... Styrker bare min oppfatning om at det var eventyrlystne villbasser, som en over her skrev. Som føler at verden er en lek og at de står over lover og regler som gjelder for andre. Anonymkode: c4c53...d78 5
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #12 Skrevet 28. februar 2018 Hvis han tjener noe som helst på den kvalme boka si håper jeg han har anstendighet nok til å endelig betale enken etter sjåføren de rundt 10 000 kronene eller hva det nå var hun er blitt lovet i erstatning for å kunne forsørge barna sine alene, og som ingen hittil har giddet å betale ut. Skal du drepe folk eller eventuelt tulle rundt og få folk drept for penger eller moro skyld, får du faen meg rydde opp igjen etter deg. Anonymkode: 8c660...f86 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #13 Skrevet 28. februar 2018 De pengene er betalt. Snakket om det på podcasten. Anonymkode: 6d35d...0ec 1
Vampyrina Skrevet 28. februar 2018 Forfatter #14 Skrevet 28. februar 2018 Han ble jo spurt helt konkret om han hadde medfølelse for enken. Men det hadde han ikke 🙄🙄 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #15 Skrevet 28. februar 2018 3 timer siden, Muskath skrev: Jeg kan tenke meg at han ønsker å selge boka si! Vil vel tjene penger. Han er ikke ute eller å selge en bok. Han vet at han har en interesant historie for mange og fester historien derfor mellom to permer. Det gjelder alle, enten de skriver en biografi eller en roman de han noe å formidle og det de har å formidler vil noen kjøpe. Og det er frivillig både å skaffe seg denne boka og å høre på en podcast. Anonymkode: aa3d8...60a 1
Muskath Skrevet 28. februar 2018 #16 Skrevet 28. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Han er ikke ute eller å selge en bok. Han vet at han har en interesant historie for mange og fester historien derfor mellom to permer. Det gjelder alle, enten de skriver en biografi eller en roman de han noe å formidle og det de har å formidler vil noen kjøpe. Og det er frivillig både å skaffe seg denne boka og å høre på en podcast. Anonymkode: aa3d8...60a Tja, jeg tror nå han er ute etter å tjene penger som de fleste andre. Selvfølgelig er det frivillig å kjøpe boka!
Gjest Skrevet 28. februar 2018 #17 Skrevet 28. februar 2018 Tråden er ryddet for hetsende innhold. Ann Christin, mod
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #18 Skrevet 28. februar 2018 Alt de fortalte da de satt i kongolesisk fengsel ville blitt brukt mot dem. En gps ble til avansert spionasje utstyr som beviste at de var spioner i rettsaken. Gamle id kort fra forsvaret beviste at de var på oppdrag for kongen. At de ikke torde å fortelle at de var på et kanskje ikke helt lovlig oppdrag er ikke rart, hvis man fulgte rettsakene og så de absurde beskyldningene som kom. Det handlet ikke om å føre norge bak lyset, men om at alt som ble skrevet i norsk media ble plukket opp av kongoleserene. Familien og advokaten måtte jo be pressen om å ikke skrive om ting pga det. Anonymkode: 16cbc...19f 1
Tøytigern Skrevet 28. februar 2018 #19 Skrevet 28. februar 2018 21 timer siden, Vampyrina skrev: Noen som har hørt podcasten om French/Moland som kom i dag? «To hvite menn». Hva synes man om den nye «sannheten»? Nei. Og jeg nekter å høre den.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #20 Skrevet 28. februar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis han tjener noe som helst på den kvalme boka si håper jeg han har anstendighet nok til å endelig betale enken etter sjåføren de rundt 10 000 kronene eller hva det nå var hun er blitt lovet i erstatning for å kunne forsørge barna sine alene, og som ingen hittil har giddet å betale ut. Skal du drepe folk eller eventuelt tulle rundt og få folk drept for penger eller moro skyld, får du faen meg rydde opp igjen etter deg. Anonymkode: 8c660...f86 Hun har allerede fått 100 000 NOK. Men siden de jo ikke skjøt mannen hennes, så har han ikke noe ansvar for henne. Anonymkode: c9779...719
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå