Gå til innhold

1 hund vs 2 hunder

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Lollybby skrev:

Det blir vanligere takk og pris. 

Det er masse masse erfaring med det i andre land,  norske veterinærer med erfaring fra utlandet lærer å se at det er mer positivt forbundet med det enn negativt . Er ikke noe mer å tilføre,  jeg simpelthen konstaterer fakta. 

Tjaaa.....:)

Anonymkode: f83a6...5bc

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er det så stor forskjell på hund og katt her? En oppfordres jo til å kastrere katter.

AnonymBruker
Skrevet
På 27.2.2018 den 20.36, AnonymBruker skrev:

Jeg har en liten hund(4kg) og vurderer å skaffe meg en til på samme størrelse. Grunnen til at jeg vil skaffe meg en til er fordi jeg vil gi hunden min ekstra selskap når vi er hjemme og ikke minst når vi ikke er hjemme. Vil den få det bedre med en lekekompis? Spesielt når de er alene hjemme? Eller vil de bare sove og vente på at vi kommer hjem igjen slik den gjør nå? 😂 Skal nevnes at han får mye tur og stimuli men sliter med dårlig samvittighet når han er alene hjemme og hadde derfor vært fint dersom de var 2 stk(dersom det er positivt da).

Pluss/minus med 2 hunder vs 1 tas imot med takk! 

Anonymkode: 69b32...1fd

Mine to hunder sover stort sett når de er hjemme alene. De har faste rutiner, og er vant til hva som skjer og ikke i hverdagen deres.

De leker ikke sammen når vi ikke er til stede. De leker egentlig veldig lite, annet enn når de er løse på tur. Men jeg ser at de setter veldig stor pris på å ha selskap i hverandre. Det er godt å være to.

Anonymkode: 91943...4d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 27.2.2018 den 20.36, AnonymBruker skrev:

Jeg har en liten hund(4kg) og vurderer å skaffe meg en til på samme størrelse. Grunnen til at jeg vil skaffe meg en til er fordi jeg vil gi hunden min ekstra selskap når vi er hjemme og ikke minst når vi ikke er hjemme. Vil den få det bedre med en lekekompis? Spesielt når de er alene hjemme? Eller vil de bare sove og vente på at vi kommer hjem igjen slik den gjør nå? 😂 Skal nevnes at han får mye tur og stimuli men sliter med dårlig samvittighet når han er alene hjemme og hadde derfor vært fint dersom de var 2 stk(dersom det er positivt da).

Pluss/minus med 2 hunder vs 1 tas imot med takk! 

hunder er sosiale, jeg vil absolutt anbefale en selskapshund til din- men bare dersom du vil ha to hunder da. ikke bare fordi hunden må ha en venn.

vi hadde alenehund i 3 år, hun var veldig masete på oss, og ensom når vi var på jobb/skole. en helt annen hverdag med to hunder. da hadde de selskap med hverandre, lekte med hverandre osv.  i dag har vi fire småhunder som bor inne. bortsett fra at det er mer røyting, så er det enklere med 4 hunder enn bare en, fordi de bestandig har hverandre. de ligger å slikker/pleier hverandre leker og har det fint sammen.

men det er ikke gitt at alle hunder går sammen med andre hunder.
og du må også ta i betraknting aldersforskjell.

Anonymkode: fd581...250

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

hunder er sosiale, jeg vil absolutt anbefale en selskapshund til din- men bare dersom du vil ha to hunder da. ikke bare fordi hunden må ha en venn.

vi hadde alenehund i 3 år, hun var veldig masete på oss, og ensom når vi var på jobb/skole. en helt annen hverdag med to hunder. da hadde de selskap med hverandre, lekte med hverandre osv.  i dag har vi fire småhunder som bor inne. bortsett fra at det er mer røyting, så er det enklere med 4 hunder enn bare en, fordi de bestandig har hverandre. de ligger å slikker/pleier hverandre leker og har det fint sammen.

men det er ikke gitt at alle hunder går sammen med andre hunder.
og du må også ta i betraknting aldersforskjell.

Anonymkode: fd581...250

Vi har ikke noe i mot å ha to hunder,  ser ikke for meg at det er så veldig mye mer arbeid. Problemet vårt er også at han er veldig masete i perioder og da får jeg dårlig samvittighet fordi jeg tenker han kjeder seg og hadde hatt godt av en lekekamerat. Han er ung ennå så tror derfor det ville gått bra, han har heller aldri vært aggressiv ovenfor andre hunder. 

Skrevet

Nå ligger mine 2 ved beina mine og slapper av etter å ha gått tur og herjet i hagen i ne halvtime etter det. Tispe 6 år og hanhund 3 år. Hun er sjef og bestemmer alt, men de har stor glede av hverandre. Litt ekstra pass ved løpetid, men ellers er to samme jobb som en. 

Det er litt mer å passe på når du går tur. Av og til lar vi dem bli hjemme hvis vi er på besøk steder hvor vi kanskje hadde tatt med en hund.

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...