Gå til innhold

Ba ut kollega

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ba en kollega ut. Dumme meg. Nå vet jeg ikke hvordan jeg skal forholde meg til kollegaen på jobb.

Anonymkode: 54087...a22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lat som ingenting og forhold deg formelt og profesjonelt.
Og lær til en annen gang at kollegaer skal man unngå å falle for nettopp av årsaker som dette og værre. Det kan ødelegge hele jobbhverdagen for en eller begge partene, og en jobb skal man ha i kanskje 10-40 år. Man skal ikke risikere trivselen der for en fling.

Anonymkode: 25126...fbf

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ba en kollega ut. Dumme meg. Nå vet jeg ikke hvordan jeg skal forholde meg til kollegaen på jobb.

Anonymkode: 54087...a22

Du forholder deg til vedkommende som før. Om du av noen som helst grunn har gitt utrykk for at du er snurt, furt eller på annen måte er av den typen menneske som synes at når noen ber noen andre ut så skal det møtes med takknemlighet eller noe som helst annet enn ett «neitakk» så ber du oppriktig om beklagelse for at du er så selvsentrert. Og så forholder du deg som før.

Anonymkode: 46167...0ac

Skrevet

Forhold deg helt som vanlig, som du forholder deg til andre kollegaer. Kollegaen var ikke interessert? Hva så? Det ble nok uansett tatt som et kompliment, og du har ingenting å være flau over.

Anonymkode: 80678...99f

Gjest PeleWasShite
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forhold deg helt som vanlig, som du forholder deg til andre kollegaer. Kollegaen var ikke interessert? Hva så? Det ble nok uansett tatt som et kompliment, og du har ingenting å være flau over.

Anonymkode: 80678...99f

Det vil jeg påstå er veldig kjønnsbetinget. Om ts er jente, så ja. Men om ts er gutt, kan det være alt fra kompliment til #metoo.

Skrevet

Etter ti år i samme jobb har jeg surret meg borti både den ene og andre; min strategi er å late som ingenting og oppføre meg som før. Om de synes det er kleint får bli deres problem. Har fungert så langt, ingen som unngår meg, eller som har oppført seg rart. 

Anonymkode: 23612...e5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...