AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #21 Skrevet 28. februar 2018 Ødelagt belg (pakningen rundt døra) går ikke på garantien var beskjeden fra Siemens. Vi betalte ca 1.800 kr for å få byttet den på vår drøyt et år gamle vaskemaskin. I følge han som kom og fikset det blir denne type skader stort sett forårsaket av kunden selv, f.eks. ved å glemme å tømme lommer for nøkler e.l. Siden maskinen var såpass ny og kostet nesten 10.000 kr syntes vi det var verdt det å betale for reparasjon, men hadde det vært en gammel eller billig maskin hadde vi nok vurdert det annerledes. Anonymkode: a5196...12d
Million Skrevet 28. februar 2018 #22 Skrevet 28. februar 2018 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det er en veldig god maskin. Sitter langt inne å gi den opp. Spesielt siden jeg er tiltaksløs i forhold til å kvitte meg med sånt, det veier vel et halvt tonn (nesten!) så jeg har en annen vaskemaskin stående. Hva GJØR man med defekte vaskemaskiner? Er det noen som kjøper dem og fikser dem? 1 Anonymkode: 4d79d...766 Det problemet pleier jeg å løse ved å bestille fjerning av den gamle av de samme menneskene som leverer den nye. Altså at de bærer opp og monterer nytt, tar med seg emballasje og gammel maskin når de drar igjen. Mange som har det som service. Mot at man betaler et lite gebyr, selvsagt. Alle steder som selger vaskemaskiner, plikter også å ta i mot returer av gamle og ødelagte maskiner. Så de du kjøper ny av, kan ta i mot den gamle, men de tar selvsagt et lite gebyr for å hente og gjøre dette. Vil du ikke betale det (noe som kan være snakk om 500-800 kr), så må du selv bære ut, frakte maskinen til deres bakgård og sette den der på anvist plass sammen med andre returmaskiner. Det er altså mye mer lettvindt å bare betale noen hundrelapper for å få problemet fjernet :-) Om de lar noen se over dem og fikse slike som står der og er kastet, aner jeg ikke. De demonteres iallfall etter alle kunstens regler og resirkuleres slik de skal, del for del. Endret 28. februar 2018 av Million
TMB Skrevet 28. februar 2018 #23 Skrevet 28. februar 2018 Nå er det jo lovfestet 5 års reklamasjonsrett i Norge (uavhengig av produsentens egen garanti) på varer som er tenkt å holde i 5 år (noe en vaskemaskin skal) så dette trenger du ikke å betale noe for.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #24 Skrevet 28. februar 2018 Jeg gjorde det. Måtte betale 2000, men det er mange år siden (6-7 år) Anonymkode: c1775...597
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #25 Skrevet 28. februar 2018 Jeg betalte 1500 for å få fikset vaskemaskinen. Den holdt i to uker før det samme skjedde igjen. Etter det er det uaktuelt med reparasjon jeg selv må dekke her i huset - da kjøper jeg heller ny. Anonymkode: 83c0e...74f
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #26 Skrevet 28. februar 2018 2 timer siden, TMB skrev: Nå er det jo lovfestet 5 års reklamasjonsrett i Norge (uavhengig av produsentens egen garanti) på varer som er tenkt å holde i 5 år (noe en vaskemaskin skal) så dette trenger du ikke å betale noe for. Men spørsmålet er om det gjelder gummien. Hadde det vært motoren hadde det vel ikke vært et spørsmål engang. Anonymkode: 4d79d...766 2
Fjompen Skrevet 28. februar 2018 #27 Skrevet 28. februar 2018 2 timer siden, TMB skrev: Nå er det jo lovfestet 5 års reklamasjonsrett i Norge (uavhengig av produsentens egen garanti) på varer som er tenkt å holde i 5 år (noe en vaskemaskin skal) så dette trenger du ikke å betale noe for. Ja, du har helt rett. Fem års reklamasjonsrett mot mangler som var til stede ved kjøpstidspunktet. Det er større sannsynlighet for at gummibelgen på et eller annet tidspunkt i de fire årene maskinen er brukt har fått en skade i bruk, enn at gummien sprekker, akkurat nå. Uansett er det du som kunde som må sannsynliggjøre at det er en mangel som var til stede fra kjøpstidspunktet. Om du reklamerer på en mangel så godtar du å dekke kostnader til undersøkelse om det viser seg at skaden ikke var en lovfestet mangel. Ved servicebesøk hjemme kan det fort bli en del hundrelapper bare i oppmøte.
miss spjåk Skrevet 28. februar 2018 #28 Skrevet 28. februar 2018 er det gummiringen som har fått en skade? jeg kjøpte bare en ny gummiring (sjekk at det er riktig str og merke) og satte den inn selv. Var ikke noe problem. Ikke betal for noe du kan gjøre selv!
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #29 Skrevet 1. mars 2018 11 timer siden, miss spjåk skrev: er det gummiringen som har fått en skade? jeg kjøpte bare en ny gummiring (sjekk at det er riktig str og merke) og satte den inn selv. Var ikke noe problem. Ikke betal for noe du kan gjøre selv! Du skjønner ikke, man må skru fra hverandre hele maskinen for å sette inn gummiring. Om jeg gjør det er det 90% sikkert at jeg 1) setter den sammen feil, 2) får støt og dør. Anonymkode: 4d79d...766
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #30 Skrevet 1. mars 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skjønner ikke, man må skru fra hverandre hele maskinen for å sette inn gummiring. Om jeg gjør det er det 90% sikkert at jeg 1) setter den sammen feil, 2) får støt og dør. Anonymkode: 4d79d...766 Ja, jeg tror du dør.. Anonymkode: 78d84...ca5
Rotehodet Skrevet 1. mars 2018 #31 Skrevet 1. mars 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skjønner ikke, man må skru fra hverandre hele maskinen for å sette inn gummiring. Om jeg gjør det er det 90% sikkert at jeg 1) setter den sammen feil, 2) får støt og dør. Anonymkode: 4d79d...766 Hoho 😃
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #32 Skrevet 1. mars 2018 2 timer siden, Rotehodet skrev: Hoho 😃 Ikke le av sånt, om det er en som får til noe sånt så er det jeg! Anonymkode: 4d79d...766
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #33 Skrevet 1. mars 2018 Hvis du vet merke, modell og hva som er ødelagt, vil jeg tro du kan få et prisoverslag når du ringer en reperatør. Da finner du fort ut om det er vits å bytte ut maskinen eller ikke. Maskinen vår lakk ut av såpeskuffen for 3-4 måneder siden. Jeg ringte reperatør, beskrev problemet og fikk et ca prisoverslag. Det kom på 1200, omtrent det samme som de estimerte. Da var det en sokk som hadde vandret inn i en ledning, tok 5 min å fikse , men jeg slapp nå hvertfall å kjøpe ny maskin. Anonymkode: 51987...0a1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå