Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gummikanten rundt døra er litt ødelagt og den har begynt å lekke... Går det på garantien eller må jeg ha ny? Hvor mye koster det å få skifta den kanten?

Anonymkode: 4d79d...766

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Om det går på garanti og er reklamasjonsgrunnlag, avhenger selvsagt av hvor gammel maskinen din er da...

Når kjøpte du den? Har du kvitteringen?

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Million skrev:

Om det går på garanti og er reklamasjonsgrunnlag, avhenger selvsagt av hvor gammel maskinen din er da...

Når kjøpte du den? Har du kvitteringen?

Ja. Men går "sånt" på garantien?

Skrevet

Den er 4 år gammel 

Skrevet

Og ja, jeg har kvitteringen 

Skrevet

Når gummikanten ryker på en maskin som ikke er så gammel er det ofte at et plagg har blitt sittende fast i gummikanden/døra under vask.Dette dekkes ikke av garantien,men koster flesk hvis reperatør kommer for vurdering og det er selvforskyldt,

Anonymkode: 64cc4...e36

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når gummikanten ryker på en maskin som ikke er så gammel er det ofte at et plagg har blitt sittende fast i gummikanden/døra under vask.Dette dekkes ikke av garantien,men koster flesk hvis reperatør kommer for vurdering og det er selvforskyldt,

Og hva er flesk?

Skrevet

ingenting er jo selvforskyldt når man vasker plagg som angitt og følger bruksanvisningen til en maskin som er designet akkurat for å vaske tøy. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det må du spørre forbrukerrådet eller butikken om. 

Å bytte den belgen er komplisert på noen masiner enkelt på andre. Belgene kan kjøpes men du må vite merke og modell nummer. 

Anonymkode: 5b8c1...006

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det skulle jeg da mene. En gummipakning skal vel vare mer enn et par år?

Skrevet

Det er vanligvis 2 års garanti på slitedeler.

Vil tro det går under slitedel, da gummien som regel morkner, blir stiv og hard, jo eldre den blir.

Anonymkode: 78d84...ca5

Skrevet

Haha😊Flesk=mange penger.Er belgen morken,så går det på garanti,men har du vært uheldig å få plagg sittende fast i belgen/døra så vil det bli rift i belgen da plagget sitter fast i dør/belg mens maskinen vasker og sentrifugerer.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må du spørre forbrukerrådet eller butikken om. 

Å bytte den belgen er komplisert på noen masiner enkelt på andre. Belgene kan kjøpes men du må vite merke og modell nummer. 

Anonymkode: 5b8c1...006

Hadde de enda tatt telefonen så.

Skrevet
6 timer siden, Million skrev:

Ja, det skulle jeg da mene. En gummipakning skal vel vare mer enn et par år?

hmm.. ja.. Men den har vart i litt over 3 år ;)

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanligvis 2 års garanti på slitedeler.

Vil tro det går under slitedel, da gummien som regel morkner, blir stiv og hard, jo eldre den blir.

Jaha. En skulle tro det da. Men den er ikke merkbart stiv, men det trenger den kanskje heller ikke å være?

Skrevet

Forresten kunne det hende det var noe med en pakning eller avleiring. Men det vet jo ikke jeg!? 

skal jeg ha noen hjem hit for å se på/fikse den må jeg vite at det ikke koster flere tusen kroner. Da kjøper jeg heller en ny maskin til 7000 og får 5 års garanti på den.

Men det er en veldig god maskin. Sitter langt inne å gi den opp. Spesielt siden jeg er tiltaksløs i forhold til å kvitte meg med sånt, det veier vel et halvt tonn (nesten!) så jeg har en annen vaskemaskin stående. Hva GJØR man med defekte vaskemaskiner? Er det noen som kjøper dem og fikser dem? 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha😊Flesk=mange penger.Er belgen morken,så går det på garanti,men har du vært uheldig å få plagg sittende fast i belgen/døra så vil det bli rift i belgen da plagget sitter fast i dør/belg mens maskinen vasker og sentrifugerer.

Og hvem har ansvaret for å designe en maskin som ikke tåler å vaske tøy?.. 

Den skal jo tåle sånt (jeg ble litt sur nå, for har mistenkt at nettopp det har skjedd). Men om det er pakning eller avleiring... Jeg vet ikke. Maskinen lekker vann. Ikke alt heller, Men blir en flekk etter vask.

Skrevet

Hatt samme problem selv😔Whirlpool sendte servicemann,han sa det var selvforskyldt og dermed ble kostnaden 2000 kr,jeg takket nei til reprasjon,men måtte betale 700 kr for at han kom😡 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hatt samme problem selv😔Whirlpool sendte servicemann,han sa det var selvforskyldt og dermed ble kostnaden 2000 kr,jeg takket nei til reprasjon,men måtte betale 700 kr for at han kom😡 

Er det jeg frykter. 700 kr er mye vaskemiddel, det!

Skrevet

Legg den ut på Finn. Sikkert noen som vil fikse på den selv. Ellers leverer du den der du kjøper ny. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...