AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #1 Skrevet 26. februar 2018 Hei! Har vært dårlig i mange mnd, og da jeg la ut om sykehistorien ville legen ta fult blodbilde. I tillegg har han bedt om u-stix og celleforandringer med diffuser? Tok rutinemessig celleprøve av livmorhals for 6 mnd siden. Er det kreft han mistenker? Har panikk nå. Kan jeg ringe til skraken imorgen og spørre om han kan ringe meg? Bare helt kjapt? Anonymkode: 6df9e...7e3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #2 Skrevet 26. februar 2018 Jeg antar at det betyr at noen av symptomene kan minne om livmorhalskreft. Antakelig vil legen bare utelukke de mest farlige sykdommene det kan være først. Min erfaring er at leger heller sender deg på en sjekk for mye enn en for lite. Anonymkode: 01d33...3ff
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #3 Skrevet 26. februar 2018 Hvor står det at han har bedt om celleforandringer med diffuser? Er det på en blodprøverekvisisjon? Det høres ut som en skrivefeil. Kan det være leukocytter med diff.telling han mente? Anonymkode: 0d8e0...122
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #4 Skrevet 26. februar 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor står det at han har bedt om celleforandringer med diffuser? Er det på en blodprøverekvisisjon? Det høres ut som en skrivefeil. Kan det være leukocytter med diff.telling han mente? Anonymkode: 0d8e0...122 Fikk med to lapper. Den ene var til blodprøve, og den andre var til urinprøve. Disse skulle jeg levere på i laben. Var på en måte etikketter på klisterfilm. 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg antar at det betyr at noen av symptomene kan minne om livmorhalskreft. Antakelig vil legen bare utelukke de mest farlige sykdommene det kan være først. Min erfaring er at leger heller sender deg på en sjekk for mye enn en for lite. Anonymkode: 01d33...3ff Tusen takk. Håper du har rett. Er så lett å krisemaksimere med en gang. Anonymkode: 6df9e...7e3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #5 Skrevet 27. februar 2018 TS her. Ringte legesenteret nå. Hun i skranken sa at ut fra det hun kunne se på blodprøvene så er jeg helt frisk. Kan jeg stole på at hun tolker det riktig? Hun ville ikke la meg snakke med legen. Anonymkode: 6df9e...7e3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #6 Skrevet 27. februar 2018 Hvis det er noe galt på prøvene så vil legen kontakte deg. Anonymkode: 0d8e0...122
Tiril80 Skrevet 27. februar 2018 #7 Skrevet 27. februar 2018 Hei! Stakkars, pust! Man sjekker ikke for celleforandringer i underlivet med verken urinprøve eller blodprøve. Celleforandringer sjekker man for med innsending av prøve fra underlivet tatt under en gynekologisk undersøkelse, slik du gjorde på rutineundersøkelsen. Jeg tror på ingen måte legen din har mistenkt underlivskreft hvis du kun gjorde blodprøve og urinprøve. Jeg er enig med en tidligere kommentar her - kan det ha stått "celletelling med diff" og så "user", altså "bruker", som står før id-nummeret på legen som har rekvirert prøven? Celletelling med diff er en helt vanlig blodprøve som gir oversikt over hvite og røde blodlegemer i blodet. Uansett - når du er så bekymret, ring tilbake og insister på at legen skal ringe deg når han/hun har tid. Vel har du normale blodprøver, men det er ikke bra for helsa å være så bekymret! Legen vil nok kunne forklare dette på et par minutter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå