Gå til innhold

Fiskesymbol bakpå biler


Gjest Tom Bäcker

Anbefalte innlegg

Jeg har en nabo, en ung jypling som syntes det var en super idé å sette "Sieg Heil"-klistremerker på skranglekassa si.

Jeg plukket vekk "eg" og "l", og så koste vi oss med å se han kjøre rundt med "Si Hei" et par dager til alle klistremerkene ble fjernet.. 😜 😂 😂 

Anonymkode: 19541...4fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 26/02/2018 at 7:55 PM, AnonymBruker said:

Menneskefiskeren 😊 de er kristne. 

Anonymkode: 4d259...eeb

Korrekt at det er et kristent symbol, men forklaringen er at det greske ordet "ichthys" er et akronym: "Jesus Kristus, Guds sønn, frelser".

Anonymkode: 42734...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.3.2018 den 15.21, AnonymBruker skrev:

Jeg har en nabo, en ung jypling som syntes det var en super idé å sette "Sieg Heil"-klistremerker på skranglekassa si.

Jeg plukket vekk "eg" og "l", og så koste vi oss med å se han kjøre rundt med "Si Hei" et par dager til alle klistremerkene ble fjernet.. 😜 😂 😂 

Anonymkode: 19541...4fe

Herlig! :nori:

Anonymkode: 61053...bd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 27.2.2018 at 7:07 PM, AnonymBruker said:

Her i området har vi en som kjører rundt med noe á la "Jesus lever", "Jesus kommer snart, er du klar?" e.l. med svær skrift over hele bilen (i tillegg til den relativt vanlige fisken på bakluka). Jeg trodde først bilen tilhørte en menighet, men det er en (relativt) vanlig privatperson som eier den. 

Anonymkode: 61053...bd5

Trøgstad området?

Anonymkode: ff26d...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.3.2018 den 21.12, AnonymBruker skrev:

Tror det er de samme som kjører rundt med "Soon" bak på bilen. Aner ikke hva de venter på der nede i Son, men det må være et sabla trist liv å hele tiden vente på noe bedre ...

Anonymkode: 525bf...4d7

Kanskje å gå tilbake til å være egen kommune? :vetikke:

Anonymkode: 34305...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.3.2018 den 7.07, AnonymBruker skrev:

Her var det mange rare svar. Jeg har bodd i et annet land og her er det primært baptister som bruker dette merket. 

Jeg var/er ikke særlig kjent med baptismen, men har lært at der er flere avarter av den og at de også seg imellom har ulike merker. 

Jeg vet at også kristne bruker dette merket men har værtfall selv primært sett det brukt av baptister. 

 

 

Anonymkode: a7671...d4f

Baptister er kristne...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.3.2018 den 20.04, AnonymBruker skrev:

Trøgstad området?

Anonymkode: ff26d...5e3

Mye mulig han er fra Trøgstad. Jeg har stort sett sett ham på parkeringen utenfor Morenen, og dit kommer det jo folk fra hele Indre. :)  Det er forresten en stund siden jeg har sett ham nå. 

Anonymkode: 61053...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...