AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #21 Skrevet 9. mars 2018 Akkurat nå, Neinøff skrev: Hvorfor er de tullinger? Ikke spør så mye i hver eneste tråd. Bare godta at folk mener det de gjør uten å grave så mye. Anonymkode: 8535d...872 1
Gjest N-Nøff Skrevet 9. mars 2018 #22 Skrevet 9. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke spør så mye i hver eneste tråd. Bare godta at folk mener det de gjør uten å grave så mye. Anonymkode: 8535d...872 Maler spørsmålene mine deg inn i et hjørne?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #23 Skrevet 9. mars 2018 1 minutt siden, Neinøff skrev: Maler spørsmålene mine deg inn i et hjørne? Nei, men det er som regel det du gjør i hver eneste tråd. Blir slitsomt i lengden. Anonymkode: 8535d...872 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #24 Skrevet 9. mars 2018 1 minutt siden, Neinøff skrev: Maler spørsmålene mine deg inn i et hjørne? Det du gjør er slitsomt. Som å stille folk til veggs for hver lille filleting som du glatt kan overse. I verste fall virker du bare kverulerende. Var som deg til det gikk opp et lys for meg. Så opplyser deg litt også Anonymkode: 82f84...8c0 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #25 Skrevet 9. mars 2018 46 minutter siden, AnonymBruker said: Har du noen definitiv fasit på hvilken vei Jesusfisken skal svømme? Anonymkode: 8535d...872 Ja, svømmeretningen skal være mot venstre, så sånn er det Anonymkode: 0d866...b67
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #26 Skrevet 9. mars 2018 Grunnen til at fisken er et symbol på kristendommen er at ordet "ichtys" på gresk betyr fisk. Og ICTHTYS er et akronym for Jesus Kristus, Guds sønn vår frelser eller Iesous Christos Theo Yios Soter. Og som noen nevnte her. så var også fisken et eldre symbol som derfor tiltrakk seg mindre oppmerksomhet enn korset. Husk at de første kristne ble forfulgt! Da kunne de bruke fiskesymbolet for å markere møtesteder og graver og skille venner fra fiender. Anonymkode: 50e54...ce9 5
absinthia Skrevet 9. mars 2018 #27 Skrevet 9. mars 2018 (endret) Jøss, det har jeg faktisk aldri sett. Mulig at folk ikke er særlig religiøse, der jeg har holdt til. Det klistremerket jeg har sett mest av de siste årene er det under, selv om jeg bor ganske langt unna Senja. Har hørt rykter om at de har som mål om at alle skal ha sett et. Burdevel slenge på et: Vår så god, Senjahopen, jeg har hjulpet dere å få vist logoen på Kvinneguiden også. Endret 9. mars 2018 av absinthia 1
stan Skrevet 12. mars 2018 #28 Skrevet 12. mars 2018 På 26.2.2018 den 21.16, AnonymBruker skrev: Har alltid en bunke med slike i hanskerommet til å klistre ved siden av: Anonymkode: 1932a...71e Så du tilber Satan? Greit nok, men så får du klistre på egen bil. At andre har klistret ting på bilen sin gir ikke deg rett til å klistre noe på deres bil. Men det er vel kjernen i din religion, at du trenger ikke be om lov... 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #29 Skrevet 12. mars 2018 Her var det mange rare svar. Jeg har bodd i et annet land og her er det primært baptister som bruker dette merket. Jeg var/er ikke særlig kjent med baptismen, men har lært at der er flere avarter av den og at de også seg imellom har ulike merker. Jeg vet at også kristne bruker dette merket men har værtfall selv primært sett det brukt av baptister. Anonymkode: a7671...d4f
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #30 Skrevet 12. mars 2018 Dette sier Wiki: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Ichthys. Anonymkode: a7671...d4f
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #31 Skrevet 12. mars 2018 Så kristne fisker får ikke lov til å svømme som de vil? Det var trist å høre. Anonymkode: 1e83b...d77 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #32 Skrevet 12. mars 2018 53 minutter siden, stan skrev: Så du tilber Satan? Greit nok, men så får du klistre på egen bil. At andre har klistret ting på bilen sin gir ikke deg rett til å klistre noe på deres bil. Men det er vel kjernen i din religion, at du trenger ikke be om lov... Anonymkode: 1932a...71e 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #33 Skrevet 12. mars 2018 På 9.3.2018 den 22.05, absinthia skrev: Jøss, det har jeg faktisk aldri sett. Mulig at folk ikke er særlig religiøse, der jeg har holdt til. Det klistremerket jeg har sett mest av de siste årene er det under, selv om jeg bor ganske langt unna Senja. Har hørt rykter om at de har som mål om at alle skal ha sett et. Burdevel slenge på et: Vår så god, Senjahopen, jeg har hjulpet dere å få vist logoen på Kvinneguiden også. Nå er jo hele nordnorge kjent for å være Norges "hedningebelte" da, så kanskje ikke så rart det ikke er så mange fisker der oppe Anonymkode: 71da1...c51 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #34 Skrevet 12. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så kristne fisker får ikke lov til å svømme som de vil? Det var trist å høre. ...men ikke nødvendigvis overraskende. Er jo egentlig litt deilig at fisken får lov til å være naken. Kommer nok et fiskeplagg som dekker til de deilige finnene om litt. Anonymkode: 1932a...71e 1
stan Skrevet 12. mars 2018 #35 Skrevet 12. mars 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 1932a...71e Morsomt. Du er så flink til å diskutere 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #36 Skrevet 12. mars 2018 2 timer siden, stan skrev: Morsomt. Du er så flink til å diskutere Seriøst? Hvordan er det ikke opplagt at man ikke går rundt og setter klistremerker på andre sine biler? Ja, spøken gikk tydeligvis over hodet på deg. Poenget var å ta dette tullet med livssynsklistremerker litt på kornet. Hvem bryr seg egentlig? Om jeg er opptatt av en 2000 år gammel nattahistorie, Satan, eller Spagettimonsteret som sådan angår strengt tatt ingen andre enn meg. Kardemommeloven har blitt samfunnets grunnpillar. Så har du selvsagt mennesker helt fri for folkeskikk og anstand, sånne som Listhaug, men foreløpig er gruppehetsen og demagogien hennes begrenset til andre grupper enn de kristne. Tror ikke det er behov for slike signaler i vårt land. Anonymkode: 1932a...71e 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #37 Skrevet 12. mars 2018 16 minutter siden, AnonymBruker said: Seriøst? Hvordan er det ikke opplagt at man ikke går rundt og setter klistremerker på andre sine biler? Ja, spøken gikk tydeligvis over hodet på deg. Poenget var å ta dette tullet med livssynsklistremerker litt på kornet. Hvem bryr seg egentlig? Om jeg er opptatt av en 2000 år gammel nattahistorie, Satan, eller Spagettimonsteret som sådan angår strengt tatt ingen andre enn meg. Kardemommeloven har blitt samfunnets grunnpillar. Så har du selvsagt mennesker helt fri for folkeskikk og anstand, sånne som Listhaug, men foreløpig er gruppehetsen og demagogien hennes begrenset til andre grupper enn de kristne. Tror ikke det er behov for slike signaler i vårt land. Anonymkode: 1932a...71e @stan har jo rett, du virker ikke å være så flink til å diskutere, men foretrekker å latterliggjøre andres meninger i stedet. Og når du blir bedt om å være litt mer seriøs, så gidder du ikke. Da kan det kan se ut som at du bare er ute etter å gjøre narr av de som har en mening, da du ikke har noen selv. Anonymkode: 6f2bd...02e
stan Skrevet 12. mars 2018 #38 Skrevet 12. mars 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seriøst? Hvordan er det ikke opplagt at man ikke går rundt og setter klistremerker på andre sine biler? Ja, spøken gikk tydeligvis over hodet på deg. Poenget var å ta dette tullet med livssynsklistremerker litt på kornet. Hvem bryr seg egentlig? Om jeg er opptatt av en 2000 år gammel nattahistorie, Satan, eller Spagettimonsteret som sådan angår strengt tatt ingen andre enn meg. Kardemommeloven har blitt samfunnets grunnpillar. Så har du selvsagt mennesker helt fri for folkeskikk og anstand, sånne som Listhaug, men foreløpig er gruppehetsen og demagogien hennes begrenset til andre grupper enn de kristne. Tror ikke det er behov for slike signaler i vårt land. Anonymkode: 1932a...71e Hva folk klistrer eller skriver på bilene sine er opp til dem. Vi har tros- og menings-frihet her i landet, men det har kanskje gått over hodet deg. Et symbolsk bilde av en fisk, om den symboliserer Gud eller noe annet er vel neppe noe å bry seg om. Men likevel virker det som du bryr deg. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #39 Skrevet 12. mars 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Her var det mange rare svar. Jeg har bodd i et annet land og her er det primært baptister som bruker dette merket. Jeg var/er ikke særlig kjent med baptismen, men har lært at der er flere avarter av den og at de også seg imellom har ulike merker. Jeg vet at også kristne bruker dette merket men har værtfall selv primært sett det brukt av baptister. Anonymkode: a7671...d4f Baptister er kristne. Anonymkode: 50e54...ce9
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #40 Skrevet 12. mars 2018 På 5.3.2018 den 21.17, puppi skrev: Så neste gang jeg ser en med denne fisken på bilen, kan jeg spørre hvorfor hun kjører rundt med fitte-symbolet bakpå? Ja, for all del, gå og spør folk om det. Spesielt hvis du ønsker å bli oppfattet som en ekstremt uhøflig og mindre intelligent person, som går rundt og sier «fitte» til fremmede. Anonymkode: a29d2...69c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå