Gjest Anonymous Skrevet 14. februar 2005 #1 Skrevet 14. februar 2005 Her kan du teste noe elementære matematikkkunnskaper. Ditt mål bør være 30 av 30 Er det mindre så skyld ikke på skolen, men ta det heller som en utfordring og lær det du ikke kan på egenhånd. http://www.dinside.no/php/art.php?id=116705 Ikke se på svaralternativene først. Det er juks og du lurer ingen andre enn deg selv.
Twigi Skrevet 14. februar 2005 #2 Skrevet 14. februar 2005 Klarte ikke å la være, vet du. Betryggende nok fikk jeg full pott - men det var jo litt flaks med romertallene, da. Er jo ikke akkurat ting man går rundt og har i hodet hele tiden (så der måtte jeg se på alternativene, ja :oops: )
Arkana Skrevet 14. februar 2005 #3 Skrevet 14. februar 2005 Det var ikke spesielt vanskelig, klarte alle.
Gjest Anonymous Skrevet 14. februar 2005 #4 Skrevet 14. februar 2005 Klarte ikke å la være' date=' vet du. Betryggende nok fikk jeg full pott - men det var jo litt flaks med romertallene, da. Er jo ikke akkurat ting man går rundt og har i hodet hele tiden (så der måtte jeg se på alternativene, ja :oops: )[/quote'] Slet litt med den siste romertalloppgaven selv. Tror jeg skal friske litt opp hva jeg kan om dette.
~sikka~ Skrevet 14. februar 2005 #5 Skrevet 14. februar 2005 Syntes det var ordentlig vanskelig jeg Jeg husker ikke formlene for å regne ut volum og diameter, og hva er et primtall?? Var mye jeg ikke fikk til jeg ja... helt gresk for meg hvertfall... Fikk 22 av 30 rett... Fornøyd med det jeg
Gjest Anonymous Skrevet 14. februar 2005 #6 Skrevet 14. februar 2005 Syntes det var ordentlig vanskelig jeg Jeg husker ikke formlene for å regne ut volum og diameter, og hva er et primtall?? Var mye jeg ikke fikk til jeg ja... helt gresk for meg hvertfall... Fikk 22 av 30 rett... Fornøyd med det jeg Et primtall er et tall som bare kan deles med seg selv eller 1 for at resultatet skal være et heltall. I matematikken er dette en ganske viktig egenskap. Sirkel: Omkrets: 2 * pi * r (diameter = 2 * r) Volum: Areal * høyde: pi * r² * h pi = 3.14 (ca)
Helena Skrevet 14. februar 2005 #7 Skrevet 14. februar 2005 Yatzyoppgaven var litt upresis. Det stod ikke at terningen var rettferdig, det at det ennå ikke var kastet en treer kunne være et tegn på det motsatte. (Antok utfra nivået oppgavene lå på at det var en rettferdig terning) Jeg fikk 30, men det var litt ekkelt å løse noen av dem uten papir og kalkulator, særlig hvis jeg ikke brukte eliminasjonsmetoden.
Murf Skrevet 14. februar 2005 #8 Skrevet 14. februar 2005 AAARGH! Fikk feil på denne... Et maratonløp er 4,2195 mil. En maratonløper bruker 3,5 timer på en maraton. Hvor mange minutter bruker han på 1 km. hvis han løper like fort hele tiden?
Gjest Anonymous Skrevet 14. februar 2005 #9 Skrevet 14. februar 2005 Er ikke sikker på kalkulator, men jeg vil tro at å bruke penn og papir for mellomregning er greit på denne prøven. Det er jo mest forståelsen det går på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå