AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #1 Del Skrevet 25. februar 2018 Er du flink til å gi utrykk for dine meninger? Snakke for deg? Snakke i forsamlinger? Isåfall hva er ditt beste tips til å bli flink i sosiale sammenhenger? Jeg kan være selvsikker når vi er en til en, men når det er flere tilstede, kan jeg føle meg litt usikker. Snakke lavt. Le litt for mye osv..noen andre som er sånne. Dette skjer på jobb. Ikke hjemme eller med venner. Der er jeg rake motsetning, kan oppfattes som sta og sjefete. Anonymkode: 19a10...bf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #2 Del Skrevet 25. februar 2018 🤔 Anonymkode: 19a10...bf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #3 Del Skrevet 25. februar 2018 Jeg R motsatt. Fremstår som mer selvsikker enn det jeg egentlig er. Er en maske jeg har lært meg å ha, funker bra. Anonymkode: 227bb...7ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #4 Del Skrevet 25. februar 2018 Nei:( stammer og stotrer og klarer ikke uttrykke meg. Sjukt frustrerende! Anonymkode: e023b...0f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #5 Del Skrevet 25. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg R motsatt. Fremstår som mer selvsikker enn det jeg egentlig er. Er en maske jeg har lært meg å ha, funker bra. Anonymkode: 227bb...7ed Kanskje du burde gi meg noen råd 😂 Jeg vil gjerne snakke med alle på jobben. Men føler jeg ikke klarer å starte en normal samtale. Blir så rart når jeg tenker på hva jeg skal si/gjøre i hodet først for å få til en samtale. Anonymkode: 19a10...bf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #6 Del Skrevet 25. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei:( stammer og stotrer og klarer ikke uttrykke meg. Sjukt frustrerende! Anonymkode: e023b...0f4 Anonymkode: 19a10...bf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #7 Del Skrevet 25. februar 2018 Jeg er ganske flink, og jeg øver mye i tankene. Nesten som dagdrømming, går gjennom masse scenarioer og hva jeg vil si til sånn og slik. Går automatisk, jeg forbereder meg flere ganger til innlegg i jobbmøter mens jeg sitter i trafikk på vei til jobben. Føles ikke slitsomt heller, er som en bakgrunnskanal med gjennomgang av ting som interesser meg. Anonymkode: c07d9...a0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #8 Del Skrevet 26. februar 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ganske flink, og jeg øver mye i tankene. Nesten som dagdrømming, går gjennom masse scenarioer og hva jeg vil si til sånn og slik. Går automatisk, jeg forbereder meg flere ganger til innlegg i jobbmøter mens jeg sitter i trafikk på vei til jobben. Føles ikke slitsomt heller, er som en bakgrunnskanal med gjennomgang av ting som interesser meg. Anonymkode: c07d9...a0f Er det noe du gjør hver dag? Anonymkode: 19a10...bf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #9 Del Skrevet 26. februar 2018 Jeg er veldig flink til å uttale meg profesjonelt, og når det gjelder sak. Gjør det godt i jobbintervju, møter, pitcher og foredrag. Det kan godt være 40,000 mennesker i salen, uten at det gjør meg noe. Det å snakke om egen følelser finner jeg langt vanskeligere, og det samme gjelder smalltalk. Pjatt om løst og fast interesserer meg heller ikke veldig, og jeg føler at det skinner veldig igjennom når jeg spør hva noen skal i helgen og hvordan juleferien var. Samtaler rundt middagsbordet kan gå fint når det er politikk og samfunn. Skifter vi over til småprat så faller jeg mer ut. Faktisk er jeg litt nervøs for dette, da jeg snart begynner i ny jobb. De var veldig imponert over meg i intervjuene, og da snakket jeg om arbeidsoppgaver og bransjen generelt. Kanskje tenker de automatisk at jeg er naturlig utadvendt, men så viser det seg helt annerledes når det er lunsjpause... Jeg har lurt litt på om en del av problemet mitt rett og slett består i at jeg ikke er en omsorgsperson og ikke har så mye interesse for andre mennesker. Eller dvs. jeg har det for noen som jeg oppfatter som interessante, men det gjelder ikke mange. Anonymkode: fef8f...a90 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #10 Del Skrevet 26. februar 2018 Ja, vil si det. Holder en del presentasjoner i jobbsammenheng, må lede vanskelige diskusjoner og stå støtt i krevende situasjoner der man ikke har rom for å nøle eller si noe man ikke burde si. Både på engelsk og norsk. Holder ofte taler i ulike sammenhenger, jobb og privat, og har vært toastmaster i to bryllup. Jeg har aldri vært redd, og alltid hatt en del selvtillit. Foredrag på skolen var aldri noe problem, og jeg var ofte den som snakket høyt og ledet. Mange trur jeg tar taler og presentasjoner på sparket, da jeg aldri har notater, og er ganske avslappet. Selv om jeg ikke skriver ut alt, så 1) har jeg alltid en kjøreplan og et opplegg som er gjennomtenkt. 2) jeg har alltid øvd meg gjennom det minst en gang, høyt, alene hjemme. Også har jeg alltid hatt god hukommelse, har jeg notert meg ti punkter jeg må dekke i en viss rekkefølge, sitter det. Nesten uansett hva jeg skal går jeg gjennom det mentalt, tenker gjennom eventualiteter, hvilke poeng jeg må dekke. Ofte bruker jeg noen minutter med penn og papir, så går jeg gjennom det mentalt en gang til i bilen på vei til møtet. Dette skjer nok 1-5, uansett om det gjelder innlegg for 100 stykker på jobb, eller en liten, privat avtale. Selvfølgelig har jeg blitt bedre med årene, sikrere, og flinkere til å ta ting på sparket. Men denne læringen har også handlet om å presse seg selv. Jeg må ikke holde den talen, jeg må ikke holde innlegg på det kurset, likevel sier jeg alltid JA, særlig om det er en utfordring. Det krever bare at jeg må forberede meg bedre og øve mer. Anonymkode: c54e2...395 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #11 Del Skrevet 26. februar 2018 Og jeg hater å være med bare en.Er sjeleglad når jeg er bedt til en venninne og det er flere der.Ber også alltid fler hjem til meg selv.Å holde taler og foredrag koster meg ingenting,jeg syns det er gøy. Anonymkode: 566bd...b67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #12 Del Skrevet 26. februar 2018 Grei nok, men kan bli ennå flinkere. Men jobber med saken. Man må være god til å snakke for seg, både skriftlig og muntlig, i dagens arbeidsliv. Særlig i arbeidslivet. Hvis ikke blir man bare overkjørt, arbeidslivet har blitt ganske tøft. Anonymkode: fd1ad...504 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #13 Del Skrevet 26. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Grei nok, men kan bli ennå flinkere. Men jobber med saken. Man må være god til å snakke for seg, både skriftlig og muntlig, i dagens arbeidsliv. Særlig i arbeidslivet. Hvis ikke blir man bare overkjørt, arbeidslivet har blitt ganske tøft. Anonymkode: fd1ad...504 Overkjørt er ordet altså, virkelig. Anonymkode: 19a10...bf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #14 Del Skrevet 26. februar 2018 Note to meg selv: Snakke med en høyere stemme og være mer bestemt. Anonymkode: 19a10...bf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ak90 Skrevet 26. februar 2018 #15 Del Skrevet 26. februar 2018 På jobb, veldig. Privat er jeg mer usikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #16 Del Skrevet 26. februar 2018 Akkurat nå, Ak90 skrev: På jobb, veldig. Privat er jeg mer usikker. Jeg er omvendt. Anonymkode: 19a10...bf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ak90 Skrevet 26. februar 2018 #17 Del Skrevet 26. februar 2018 Jeg blir så usikker på meg selv og mine meninger... er ikke lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissasolstråle Skrevet 26. februar 2018 #18 Del Skrevet 26. februar 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du flink til å gi utrykk for dine meninger? Snakke for deg? Snakke i forsamlinger? Isåfall hva er ditt beste tips til å bli flink i sosiale sammenhenger? Jeg kan være selvsikker når vi er en til en, men når det er flere tilstede, kan jeg føle meg litt usikker. Snakke lavt. Le litt for mye osv..noen andre som er sånne. Dette skjer på jobb. Ikke hjemme eller med venner. Der er jeg rake motsetning, kan oppfattes som sta og sjefete. Anonymkode: 19a10...bf8 Jeg føler at jeg ikke får sagt alt på den rette måten ofte. Jeg føler at enkelte mennesker er så utrolig velformulerte osv men jeg forsøker så godt jeg kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #19 Del Skrevet 26. februar 2018 1 time siden, Melissasolstråle skrev: Jeg føler at jeg ikke får sagt alt på den rette måten ofte. Jeg føler at enkelte mennesker er så utrolig velformulerte osv men jeg forsøker så godt jeg kan. Lurer på Om det kan læres 🤔 Anonymkode: 19a10...bf8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissasolstråle Skrevet 26. februar 2018 #20 Del Skrevet 26. februar 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Lurer på Om det kan læres 🤔 Anonymkode: 19a10...bf8 Haha samme her Endret 26. februar 2018 av Melissasolstråle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå