Gå til innhold

Vurderer å sykemelde meg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jobber i en bedrift, to har sagt opp, 2 langtidssykemeldt, jeg og andre må jobbe mer for å få ting unna, sene kvelder hver dag, tenker jobb med en gang jeg står opp og jeg legger meg, sover dårlig, å våkner etter å ha drømt om jobb, dette i helgene også, klarer ikke å koble ut...

Anonymkode: 2b33c...3ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke slik at man bare kan sykmelde seg fordi man synes man jobber for mye. Snakk med sjefen og prøv å Finn en løsning. 

• Liker 8
Skrevet

Det er ikke riktig at to personer skal gjøre jobben til seks mennesker.. Snakk med sjefen og be hen finne en løsning. Du kan ikke bare bestemme deg for å bli sykemeldt. Her er det og mulighet for å få arbeidet tilpasset (med kun to ansatte så er det liksom ikke noe valg). 

Anonymkode: fb672...bc4

• Liker 1
Gjest steinbukk79
Skrevet

Høres ut som min sjef, vil ikke ansette, bare slite ut de som allerede er utslitt å på kanten til å si opp/sykmelding

Skrevet

Hvis du ikke blir hørt når du tar det opp med sjefen, så gå til legen, forklar situasjonen og be om å få en 'avventende sykemelding'. I den kan legen skrive hva som bør tilpasses i jobben. Kan være feks at du skal jobbe din stillingsprosent, med de oppgaver du er ansatt for, og ikke overtid i tidsrommet sykemelding gjelder. Dette er altså et varsel til arbeidsgiver om at du kan komme til å bli sykemeldt hvis foreslått tilpasning ikke gjennomføres. 

Hvis sjefen kjører på som før og ingenting skjer, kontakter du legen på nytt og får   vanlig sykemld/gradert sykemelding. Da vil isåfall dagene i den avventende sykemeldinger telle som del av arbeidsgiverperioden. 

• Liker 1
Skrevet

Hvordan sykmelder man seg selv?

Anonymkode: f4e3c...8c6

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Eneri skrev:

Hvis du ikke blir hørt når du tar det opp med sjefen, så gå til legen, forklar situasjonen og be om å få en 'avventende sykemelding'. I den kan legen skrive hva som bør tilpasses i jobben. Kan være feks at du skal jobbe din stillingsprosent, med de oppgaver du er ansatt for, og ikke overtid i tidsrommet sykemelding gjelder. Dette er altså et varsel til arbeidsgiver om at du kan komme til å bli sykemeldt hvis foreslått tilpasning ikke gjennomføres. 

Hvis sjefen kjører på som før og ingenting skjer, kontakter du legen på nytt og får   vanlig sykemld/gradert sykemelding. Da vil isåfall dagene i den avventende sykemeldinger telle som del av arbeidsgiverperioden. 

Dette hørtes ut som en meget god løsning. 

Gjest Ukjenten
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan sykmelder man seg selv?

Anonymkode: f4e3c...8c6

Det må en lege til.

Skrevet

Dette må jo være brudd på en eller annen arbeidsmiljølov? To personer skal da ikke utføre jobben til fire andre i tillegg til seg selv? Her må jo sjefen få inn nye ansatte/vikarer.

Forstår at det er hardt å jobbe så mye, jeg kjenner noen som er i lignende situasjon. Men å bare sykmelde seg uten videre er nok ikke den beste løsningen på langsikt. Her må sjefen komme med tilpasninger slik at dere ikke blir overarbeidet.

Anonymkode: 8f3ec...c9f

Skrevet

Er flere enn to som kan ta arbeidet som er, men mulig det ikke kom skikkelig frem i HI, har snakket med sjefen, vil ikke ansette da det er jo bare for oss og springe mer for å få ting unna, da jeg sa jeg tenkte på jobb 24/7 syntes h#n det bare var positivt, da det er viktig å involvere seg i arbeidet sitt, å det mente h#n

Anonymkode: 2b33c...3ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...