Gå til innhold

Kondomet sprakk - angrepille på bensinstasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, sorry jeg prøvde å søke opp dette, men fant bare gamle artikler og tråder her der det ikke var angrepille på bensinstasjonen. 

Dette er første gangen jeg har sex med daten og han fikk helt noia når han tok ut penis og så at "hodet" på kondom var av og han hadde spruta alt inni meg. Jeg viste ham at jeg bruker hormonspiral og forklarte at det er et veldig sikkert prevansjonsmiddel og kondom sånn sett er mest mtp SOS. Men han mente vi måtte være HELT sikre og at jeg måtte ta en angrepille også. 

Så da får man tak i dette på bensinstasjon? jeg bor sånn til at det ikke er noen åpne apotek natt og søndag. 

Er det noen som har erfart å bli gravid på hormonspiral? Nå ble jo jeg også helt på tuppa! 

Anonymkode: 27023...95c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ut som om det selges på enkelte butikker, hvis du har søndagsåpen butikk i nærheten: 

Du kan også sjekke med legevakta. Der hvor det ikke er vaktappotek i nærheten så pleier legevakten ha en viss mengde medisiner tilgjengelig. 

Ellers bør angrepille være unødvendig. Sjansen for å bli gravid er omtrent 0.

https://www.lommelegen.no/medisiner/artikkel/hormonspiral/69022200

"Sikkerhet. Hvis 100 kvinner bruker hormonspiral gjennom et helt år, vil gjennomsnittlig 0-0,2 av dem bli gravide. Dette er like sikkert som kvinnelig sterilisering! 

Skrevet

Det er bare tull at du skal måtte ta en angrepille når du har spiral. Jeg hadde ikke gjort.

Anonymkode: 5b2ba...fb1

• Liker 6
Skrevet

Noen bensinstasjoner har, andre ikke. 

Men seriøst da: hvis du har spiral er det ingen grunn til å stresse med dette! Dump heller den hysteriske idioten du dater som mener det er greit å dytte i kvinner angrepiller i tide og utide. Angrepiller er et hormonsjokk for kroppen og ikke sunt i det hele tatt. Det er bare tull å ta dette utover når det er nødvendig. Her er det IKKE nødvendig. Be han dra til helvete. 

Anonymkode: f7cea...434

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hormonspiral er vel et av de sikreste prevensjonsmidlene man har. Ville absolutt ikke(!) tatt nødprevensjon i tillegg

Endret av studerende
  • Liker 3
Skrevet

Du kan fortelle han at spiralen din er sikrere enn kondomene hans. Totalt unødvendig å ta angrepille. 

Anonymkode: 336bb...c5e

• Liker 4
Skrevet

Helt idiotisk å ta angrepille når du har spiral.

Bestill heller time for test av seksuelt overførbare sykdommer.

• Liker 2
Skrevet

Uff, ja, angrepille er helt bortkastet når du har hormonspiral. Dere blir ikke noe sikrere av den grunn. Han duden her må virkelig lese seg opp på prevansjon. Trist å være så kunnskapsløs at man tvinger en dame med hormonspiral til å ta angrepille. Herregud.

Anonymkode: fdc38...91f

Skrevet

Har spiral selv og ville aldri tatt en angrepille helt unødvendig bare for å tilfredstille en uvitende date. Angrepille har jo masse bivirkninger og så lenge du har en spiral er det bare tull.

Anonymkode: 19ec0...705

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor tror du man setter inn spiral? Jo for å ikke bli gravid. Ellers hadde det vært bortkastet. Det har skjedd at noen har blitt gravide, men sjangsen for det er nesten lik null. 

Anonymkode: 1029e...f7e

• Liker 1
Skrevet

Altså, en rekke mennesker bruker bare spiral som prevensjon og ikke kondom, og sjansen for å bli gravid er nesten lik null. Folk har samleie i åresvis med spiral som eneste prevensjonsmiddel uten å bli gravid. 

Anonymkode: d6cb4...20c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...