Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

—

Endret av Trolljente
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble gal av Yasmin p piller...

Skrevet

Hva med Cerazette? Jeg begynte med disse for jeg ble gal av hormonspiral..De bivirkninger jeg får er flokete(!) hår og litt lavere sexlyst. Men beste bivirkning er å ikke få mensen lenger, derfor fortsetter jeg med denne pillen. 

Anonymkode: f453e...b85

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med Cerazette? Jeg begynte med disse for jeg ble gal av hormonspiral..De bivirkninger jeg får er flokete(!) hår og litt lavere sexlyst. Men beste bivirkning er å ikke få mensen lenger, derfor fortsetter jeg med denne pillen. 

Anonymkode: f453e...b85

Helt enig. Cerazette er ett godt alternativ. Jeg ble helt skrullete av trionetta og p-ringen. Spiralen ville ikke sitte og bare tull. 

Anonymkode: d67ef...b87

Skrevet

Mens JEG ble dypt deprimert av Cerazette... Bivirkningene av hormonell prevensjon er så forskjellig fra individ til individ at man nesten bare må prøve.

Anonymkode: 2e475...f26

Skrevet

IKKE bruk fertilitetscomputere i allefall. Det er å be om å bli gravid. 

Kobberspiral, kondom og pessar er hormonfri. 

Anonymkode: 8174c...b58

• Liker 2
Skrevet

ble redd meg selv på almina /loette. Fikk kraftig forverring av depresjon og angst. svært mørk i hodet, og jeg begynte seriøst å se ting som ikke var der. Skremmende piller !! måtte bare slutte. yasminelle var ikke bedre heller. cerazette er også noe dritt..  conludag fikk jeg veldig uren hud av.. kondom er best !!

Anonymkode: eb1b0...033

Skrevet

Jeg og vil anbefale kondom, hvis du er ekstra utsatt for depresjon. Jeg er også det, men må gå på prevensjon pga. endometriose. Da er p-ring eneste alternativ fordi alt annet gir meg mens. Men depresjonen blir verre også med p-ring, så jeg tar ssri i tillegg. Kan det være et alternativ med antidepressiva for deg og? 

Anonymkode: 21197...b12

Skrevet

Om det ikke er atomkatastrofe om du skulle bli gravid anbefaler jeg Natural Cycles fertilitetsmonitor app! Om du klarer å følge opplegget til punkt og prikke er det like sikkert som p-piller og det er ingen hormoner eller bivirkninger! På "røde dager" kan du bruke kondom.
Om det derimot skulle være atomkatastrofe om du ble gravid bør du bruke p-stav eller hormonspiral, ettersom de har LANGT større sikkerhet (målt i faktisk bruk, ikke perfekt bruk) enn alle andre p-preparater som avhenger av at du aktivt gjør noe selv for å gjennomføre det. 

Skrevet
22 timer siden, Joppeline skrev:

Om det ikke er atomkatastrofe om du skulle bli gravid anbefaler jeg Natural Cycles fertilitetsmonitor app! Om du klarer å følge opplegget til punkt og prikke er det like sikkert som p-piller og det er ingen hormoner eller bivirkninger! På "røde dager" kan du bruke kondom.
Om det derimot skulle være atomkatastrofe om du ble gravid bør du bruke p-stav eller hormonspiral, ettersom de har LANGT større sikkerhet (målt i faktisk bruk, ikke perfekt bruk) enn alle andre p-preparater som avhenger av at du aktivt gjør noe selv for å gjennomføre det. 

Hm, men hvis fertilitetscomputere skal være like sikre som p piller hvis man bruker de riktig (som man jo skal uansett), så er det vel greit.

Ja, er bedre å ha hormonspiral (men ikke for meg), eller p stav hvis man sliter med å følge opp riktig med piller eller måle fertilitetsnivået sitt.. Men jeg sliter ikke med å ta pillen hver dag, og har ikke blitt gravid på det, er veldig nazi.

Så kanskje fertilitetscomputer er et bra valg for meg kanskje.

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mens JEG ble dypt deprimert av Cerazette... Bivirkningene av hormonell prevensjon er så forskjellig fra individ til individ at man nesten bare må prøve.

Anonymkode: 2e475...f26

Veldig sant. Uff... 

Skrevet

Uregelmessig mens, kraftig kviseutbrudd som faktisk aldri gikk over og vektoppgang er hva jeg opplevde av Yasmin, skrekk og gru. Loette(?) var også helt døden for kroppen, hadde mens 3 uker i mnd. P-ring gjorde meg deprimert og jeg mistet all sexlyst.

Alltid slitt med ekstrem pms, så jeg tåler tydeligvis ikke hormoner så bra. Jeg bruker pessar, og vil anbefale det om p-pillene bare lager fysisk og psykisk faenskap, det er det ikke verdt. 

Anonymkode: 5581e...a26

Skrevet

Med borderline er det risikabelt å bruke hormonprevensjon i det hele tatt. Du risikerer at humørsvingningene blir verre og at det i ytterste konsekvens kan være skadelig for deg.

Kan du ikke bruke barrieremetode eller kobberspiral?

• Liker 1
  • 6 måneder senere...
Skrevet (endret)

.

Endret av Trolljente
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...