Gå til innhold

Veldig redd hjemme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg logger meg ut her, siden jeg synes dette er litt pinlig. 

Jeg er en voksen dame på 28 som blir veldig redd av å være hjemme alene. Jeg bor med en romkamerat fordi jeg ikke har lyst til å bo alene, men når hun er bortreist blir jeg ordentlig redd av å skulle være hjemme alene. 

Romkameraten min er borte denne helgen, og jeg synes altså det er så ubehagelig å være her hjemme alene. Det er verst på kvelden og natten, som nå. Jeg blir veldig var for lyder. Jeg innbiller meg ting som kan skje. Fantasien løper løpsk. Det er umulig å sove. Jeg vet jo rasjonelt at jeg ikke har noe å være redd for, men jeg er bare så redd for absolutt alt og alle lyder. Igår kveld var jeg livredd, og fikk ikke sove før tidlig på morgenen da det begynte å bli lyst ute. Er så trøtt, og har lyst til å sove men jeg tror ikke jeg klarer å komme til ro. 

Er det noen som har råd til hva jeg kan finne på for å roe meg ned? Tips til hvordan jeg kan fikse dette i lengden hadde også vært fint, men akkurat nå er det tips til hva jeg kan gjøre ikveld for å få roet meg ned jeg trenger. 

Anonymkode: 2e07d...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spikermatte tvinger kroppen til å slappe av. Helt avhengig av min.

Anonymkode: fca8e...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fugleskremsel said:

ha på radio/tv om natten....da hører du ikke alle lydene

 

Jeg har på TV, men det hjelper ikke. Handler ikke bare om lyder, men bare det at jeg er alene og det er sent. TS

Anonymkode: 2e07d...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umiddelbart tenker jeg at du kanskje kunne ha hatt glede av en hund. Omså bare en du kan låne/ passe når du vet at du blir alene over tid.

Anonymkode: 00445...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn noe fint på youtube, det finnes timeslange videoer av folk som børster og fletter hår, strikker, bygger lego, graver i sanden, bølgeskvulp, former ting i leire og whatnot annet som gir folk den gode rolige følelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke komme med noen tips, for jeg har det slik selv. Sliter veldig med det. Null stress å være alene på dagen, men på kvelden/natta er det krise. Du er i hvert fall ikke alene om problemet :-) 

Anonymkode: ac959...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det som liksom skal skje da? dører og vinduer er vel låst, hvorfor skulle noen ha interesse av å bryte seg inn å gjøre noe?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Umiddelbart tenker jeg at du kanskje kunne ha hatt glede av en hund. Omså bare en du kan låne/ passe når du vet at du blir alene over tid.

Anonymkode: 00445...9e1

Det hadde jeg absolutt! Det var en flott ide. Jeg kan ikke ha egen hund enda, men prøver definitivt å låne en til neste gang jeg er hjemme alene. TS

Anonymkode: 2e07d...ca1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid noe grunn for en blir så redd, det er slik kroppen reagerer når en blir stadig glanet på av vesener vi ikke kan se. Så du er i dem sine oppsyn. SE BAK DEG NÅ!

Anonymkode: 596a3...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det likt. Er jeg hjemme alene er alle lys og tv på, men får ikke sove da jeg er livredd. Kun om natten når jeg er alene, enten i blokk, hus eller hytte. Veldig slitsomt :(

Anonymkode: f2830...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Macaroni said:

Finn noe fint på youtube, det finnes timeslange videoer av folk som børster og fletter hår, strikker, bygger lego, graver i sanden, bølgeskvulp, former ting i leire og whatnot annet som gir folk den gode rolige følelsen.

Ja, det var en lur ide. Jeg får prøve på det, men jeg blir redd av å lukke øynene og prøve å slappe av også, spesielt hvis jeg hører på noe. TS

Anonymkode: 2e07d...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var en lur ide. Jeg får prøve på det, men jeg blir redd av å lukke øynene og prøve å slappe av også, spesielt hvis jeg hører på noe. TS

Anonymkode: 2e07d...ca1

hva er det du tror kan skje?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er alltid noe grunn for en blir så redd, det er slik kroppen reagerer når en blir stadig glanet på av vesener vi ikke kan se. Så du er i dem sine oppsyn. SE BAK DEG NÅ!

Anonymkode: 596a3...100

Sorry mac, ser ikke en dritt. Mulig de ser på meg, i såfall har de faen ikke mye å gjøre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fugleskremsel said:

hva er det som liksom skal skje da? dører og vinduer er vel låst, hvorfor skulle noen ha interesse av å bryte seg inn å gjøre noe?

Alt mulig kan skje. Det er mye kriminalitet her jeg bor. Forrige måned ble naboen til en kollega av meg halshugd i siden egen leilighet, og så satte gjerningsmannen fyr på leiligheten. TS

Anonymkode: 2e07d...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er alltid noe grunn for en blir så redd, det er slik kroppen reagerer når en blir stadig glanet på av vesener vi ikke kan se. Så du er i dem sine oppsyn. SE BAK DEG NÅ!

Anonymkode: 596a3...100

Synes ikke dette var noe morsomt. Dårlig gjort å skrive sånt når jeg skriver over at jeg er redd. TS

Anonymkode: 2e07d...ca1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fugleskremsel said:

hva er det du tror kan skje?

 

Jeg vet ikke helt. Plutselig tenker jeg at noen eller noe er i rommet, eller at noen har kommet inn i leiligheten. Det er veldig ekkelt. Umulig å få sove, for hver gang jeg lukker øynene må jeg åpne dem igjen for å sjekke at ingen er der. TS

Anonymkode: 2e07d...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Synes ikke dette var noe morsomt. Dårlig gjort å skrive sånt når jeg skriver over at jeg er redd. TS

Anonymkode: 2e07d...ca1

Pust rolig du, det er ingen bak deg. Du er helt trygg 😊 Snart er det vår forresten, første utepils, fuglekvitter og solskinn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt mulig kan skje. Det er mye kriminalitet her jeg bor. Forrige måned ble naboen til en kollega av meg halshugd i siden egen leilighet, og så satte gjerningsmannen fyr på leiligheten. TS

Anonymkode: 2e07d...ca1

ja, men naboen var sikkert involvert i noe snusk.

hvorfor skulle noen ha interesse av å gjøre noe sånt med deg? 

med mindre du har enorme mengder verdier i leiligheten som noen vet om, eller har fiender som vil deg vondt, er det jo ingen  som har noen grunn til å gjøre sånt med deg? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...