Gå til innhold

samle på mummi kopper? why?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Regner med det er en hobby...
Jeg bare lurer. Hva er greia med å samle på mummi kopper? Hvorfor samler noen på disse, er det slik som med frimerker? Forstår ikke helt hvorfor så mange samler på slike kopper...  Har sett de i butikken og forstår ikke helt fascinasjonen av dem. 
Ser at det er en tråd på hønehjørnet om dette.. har aldri helt forstått poenget og hvorfor så mange samler på disse. Så må da spørre her. 

Anonymkode: 0942d...ff4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lurt på det samme 😛 Greit nok at de er fine, men det slår meg uansett som litt merkelig..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel omtrent samme poeng som å samle på frimerker, mynter, servietter, kattefigurer og andre ting. Jeg syns de er søte, men samler ikke. Har to stk som jeg kjøpte på salg før jul. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Salka skrev:

Er vel omtrent samme poeng som å samle på frimerker, mynter, servietter, kattefigurer og andre ting. Jeg syns de er søte, men samler ikke. Har to stk som jeg kjøpte på salg før jul. 

interessant. hmm.

3 minutter siden, saltyliquorice skrev:

Jeg samler på dem fordi jeg syns de er fine 😀

Høres logisk ut. Litt rart at det er så mange som samler også. Fascinerende.

Er samler selv, alltid vært det. Nå så samler jeg på bøker. Jeg har et.. samlemani-personlighet. Men kopper.. det føles merkelig å samle på for meg. Og det kommer fra hun som samlet på alt som kunne samles på som barn. Alt som var populært og som i dag samler på intet annet enn bøker og en begynnende samling av eos lypsyler og jeg liker ikke å bruke lypsyl en gang. :sjenert:

ts

Anonymkode: 0942d...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mummi har jo en spesiell plass hos mange. Nostalgi fra barndommen :) Koppene er søte og derfor samler nok mange på dem. Har noen selv, men samler ikke.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på det samme selv. Har en venninne som er storsamler, og jeg skjønner bare ikke greien. Lett å kjøpe gave til henne da....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke greia heller, og jeg samler på koppene :fnise: 

Har heller ikke noe forhold til Mummi, har aldri sett på TV-serien eller lest bøkene, men har likevel godt over 60 av koppene :P Syntes de er gode å drikke av, da :P 

Anonymkode: 0690a...86f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger man absolutt å forstå seg på dette da? Noen liker koppene og vil samle på dem. De liker vel koppene da. Synes de er fine, nostalgi fra barndommen og sånn? 

Anonymkode: dec58...ace

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det heller ikke. Jeg avskydde mummiene da jeg var barn :ler: . Men hvis noen vil samle så gjerne for meg, så lenge jeg slipper å se en mummi i mitt hjem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen og samler på dem fordi vi gir blod og velger kopper som premie.

Eldsrw barnet synes det er stas at alle er ulike og gøy å velge mellom, så et par besteforeldre har kjøpt noen kopper til barna også. Men. Nå er hylla full. 15 stk er nok for meg. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er svindyre! Mummi er ikke spennende eller koselig engang. Så nei, jeg skjønner det ikke jeg heller.

 

Sånn, det var trådens mest negative innlegg. 

 

Neida, folk får samle på hva de vil for all del.

Anonymkode: afd67...488

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker dem og har dem som kaffekopper, men har ikke kjøpt flere de siste 5 årene. Er jo måte på hvor mange kaffekopper man kan ha i kjøkkenskapene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange har et veldig godt forhold til Mummi, og siden de både er vakre og gode å drikke av synes mange de er fine å samle på. De er jo bruksgjenstander og ikke ting man bare kan se på som frimerker, pyntegjenstander osv. Skjønner ikke hvorfor det er vanskelig å forstå? :) Det er jo helt vanlig å samle på ulike serviser, fat osv.

Anonymkode: 76c03...293

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare begynte med at jeg fikk noen, og nå samler jeg. Ikke noe fanatisk, men pleier å kjøpe en sesongkopp eller to i løpet av året.

De brukes mye i huset, så de samler ikke støv :)

Anonymkode: 9dd86...e6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Morsomme motiv,nostalgiske,gode å drikke av. 

Tove Jansson❤️

Anonymkode: 2d0e6...897

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at de fleste her sier at det er fordi de likte mummi som barn. Jeg var som sikkert veldig mange, blodfan. Hadde samtlige utgitte filmer på VHS. Jeg hadde ikke noe disney periode med prinsesser som barn, jeg forgudet mummi. 
Allikevel så samler jeg ikke på koppene og aldri tenkt tanken.
Dømmer ingen altså, synes bare det er så fascinerende. Ser på slike samler-videoer på youtube. Folk som har flere hundre mobildeksler, tusenvis av leppestifter. Selv om at jeg er en samler i hjertet.. så er slike ting rart for meg.

ts

Anonymkode: 0942d...ff4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er svindyre! Mummi er ikke spennende eller koselig engang. Så nei, jeg skjønner det ikke jeg heller.

 

Sånn, det var trådens mest negative innlegg. 

 

Neida, folk får samle på hva de vil for all del.

Anonymkode: afd67...488

Helt gratis for oss blodgivere. Og er derfor jeg har over 30. Er barnet mitt som sparer på de og fin tanke at de vil tenke på mamman sin når de drikker te😂

Anonymkode: 3c9cb...687

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...