Infinity Skrevet 24. februar 2018 #1 Del Skrevet 24. februar 2018 Har lagt merke til at «si» blir lagt til på slutten av setninger. F. eks; Fint vær i dag, si... Vet ikke om det ble rett ifølge setningen jeg brukte, men så aner jeg heller ikke hva som menes med dette si-et.. Hvorfor er det blitt tatt i bruk, og hva betyr det ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Axl Skrevet 24. februar 2018 #2 Del Skrevet 24. februar 2018 Jeg har aldri lagt merke til det. Si er jo ja på spansk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #3 Del Skrevet 24. februar 2018 Tror det er forkortelse av "får man si / får'n si". Blir litt som å legge til "gitt". Betyr ikke særlig mye. Anonymkode: 3e86f...2e7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #4 Del Skrevet 24. februar 2018 På min dialekt brukes det som "kan du si"/"kunne du ha sagt" og lignende, og brukes som en slags metamarkør når man vil ta avstand til det man sier, eller foreslå noe andre kan si. Anonymkode: 2d4f4...84d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #5 Del Skrevet 26. februar 2018 Kjenner en som bruker det når hun snakker for andre som ikke kan snakke for seg selv. F.eks "Jeg vil ha mat, si" fra en katt eller baby. Det høres kjemperart ut Anonymkode: 33c0e...d7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå