AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #1 Skrevet 24. februar 2018 Jeg har gått på pillen siden jeg fikk mitt første og eneste barn for snart 16 år siden. Nå er jeg snart 35, og stresser litt med det ift blodpropp osv. Noen sa til meg at så lenge jeg har gått på disse pillene i så mange år, så gjør det ikke noe. Stemmer dette? Anonymkode: 8f26e...9ff
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 24. februar 2018 #2 Skrevet 24. februar 2018 Faren for blodpropp er størst de første månedene, ja. Så etter så mange år med sammenhengende bruk er du neppe i risikosonen hvis du ellers er frisk og ikke overvektig.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #3 Skrevet 24. februar 2018 1 time siden, Anonymus Notarius skrev: Faren for blodpropp er størst de første månedene, ja. Så etter så mange år med sammenhengende bruk er du neppe i risikosonen hvis du ellers er frisk og ikke overvektig. Ok, takk for svar Anonymkode: 8f26e...9ff
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #4 Skrevet 24. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått på pillen siden jeg fikk mitt første og eneste barn for snart 16 år siden. Nå er jeg snart 35, og stresser litt med det ift blodpropp osv. Noen sa til meg at så lenge jeg har gått på disse pillene i så mange år, så gjør det ikke noe. Stemmer dette? Anonymkode: 8f26e...9ff Hvorfor ikke kutte ppillene og heller få en hormonspiral? Anonymkode: b93f7...c25
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #5 Skrevet 24. februar 2018 Faren for blodpropp er størst de første månedene, men sjansen for å få blodpropp er uansett høyere når du går på p-piller. Etter så mange år er det nok ikke p-pillene som er utslagsgivende. Jeg har dog hørt at langtidsbruk av p-piller (og andre prevensjonsmidler med østrogen) øker risikoen for brystkreft, og at risikoen blir større jo lenger tid du går på dem. Det gir forsåvidt mening. Hvorfor ikke bytte til kobberspiral eller p-stav (evt minipiller)? Det er både tryggere og skal gi færre potensielt farlige bivirkninger Anonymkode: 9374c...e19
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå